BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie
Autor Wiadomość
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2005-03-14, 20:43   

x-ray napisał/a:
Witam,
po za tym w miejscu łączenia skrzyni z wałem tym gumowym łącznikiem - zakłada się na to takie specjalne koło z ciężarkami to ma niwelować drgania. Silniki M40 tego nie mają.



Każde fabryczne M40 to ma, ja mam sąsiad też ma, tak samo jak tłumik drgań na listwie wspomagania.

P.S. Baur jak poskładasz wszystko do kupy daj znać chętnie wpadnę na spot, obejrze efekt, widze, szybciej znalazłeś IS'a, może i mnie lepiej będzie kiedyś zrobić przeszczep IS'a niż reanimować M40

Pozdro
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-14, 23:25   

Cytat:
Każde fabryczne M40 to ma, ja mam sąsiad też ma, tak samo jak tłumik drgań na listwie wspomagania.


Przepraszam źle sie wyraziłem. Pisałem o Touringach i w tych wersjach nadwozia nie ma tego 'niwelatora drgań' na wale. Nie wiem dlaczego ? Ale w ETK tez tego nie znalazłem dla kombi.
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-14, 23:57   

A zchipować is'a jest stanowczo łatwo, to silnik podatny na modyfikacje i dobrze je znoszący...To prawie 140 KM to jeszcze nie szczyt jego możliwości, myślę, że spokojnie możliwe jest 160 KM bez wpływu na trwałość, a z plusem w postaci Nm i mocy... Nie wiem jak z gazem ale wszystko przed Tobą....Ja osobiście w ogóle gazu nie lubię, ale oczywiście rozumiem względy praktyczne...
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-15, 10:56   

Tez mam nadzieje że wszystko będzie ok. I is będzie śmigał zdrowo. W weekend podmienie silniki, i zobaczymy co będzie. Oczywiście znając życuie nie obędzie sie bez problemów typu - czegos barkuje, albo coś jest do.. pupy.

Ja tez nie lubie gazu, wole piwo, tak samo jak nie lubie mojego M3, wolałbym wille, ale 50-70 zł dziennie na benzyne, nie stać mnie ! A musze jeżdzić i do pracy, i do dziewczyny, i do domu tez wypada wrócić :D
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-15, 11:43   

Aha, co do wyżyłowania m42. E46 320i które jeżdziło w wyścigach samochodow turystycznych w Niemczech, nie miało 6óstki, tylko właśnie silnik na bazie is-a - 300 km. Wzieli starszy, sprawdzony silnik, zamiast najnowszych konstrukcji. To częsta praktyka wśród producentów. boja sie że nówka wybuchnie :D
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-15, 14:30   

Tak, chociażby stary żeliwny blok M10 wytrzymywał nawet 1200 KM!!!!!!!
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-15, 14:33   

rekordowa jednostka turbodoładowana oparta na kadłubie M10, montowana w bolidach Formuły 1 Brabham-BMW.....
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-15, 17:41   

Widzę, że zaczynamy tematy tuningu ;-) Cieszę sie bo jestem już w trakcie przygotowań do dołożenia turbo do mojego M42. Miło więc słyszeć, że te silniki mają jeszcze jakiś zapas. Pewnie daleko mu do wytrzymałości M10 ( przyznam się, że nie słyszałem o tym M10 z 1200KM ) - ale napewno nie bez powodu BMW zrobiło legendarny silniczek S14 na bloku właśnie M10.

Nie wiem tylko jak to będzie z hydrauliką od zaworów. Jak miałem M40 chciałem zmienić wałek na sportowy. Dzwoniłem do Goduli, Grabowskiego i tam mi powiedzieli, że do tych silników nie robią sportowych szlifów wałków - właśnie przez hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

Czekam teraz na kolektor z turbiną od 318tds - podobno pasuje idealnie.. jak mi przywiozą to sie okaże ;-)

Jak sądzicie czy jakieś małe turbo np. 0,6bara będzie wymagało odprężania silnika i dołożenia większych wtrysków ?
Wolałbym tego uniknąć.
 
 
drencrom
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-15, 18:22   

skrzynie m42 i m40 sa identyczne.

zastanawiam sie tez nad taka akcja. chociaz mam juz dosc 4 garowek... zobaczymy co najpierw znajde 325 czy 318is do rozebrania...
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-15, 20:04   

Myślę, że u Ciebie Drencrom trochę łatwiej o części... pozazdrościć.

Ja się naoglądałem jak chłopaki dokładali turbine do M42 - tak więc nie jest to niemożliwe - http://www.ticco.com/318tic_2002_e.html - próbowałem złapać z nimi jakiś kontakt, ale bez efektu. Ciekawi mnie jak wiele zmienili w tym silniku.
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-15, 20:28   

X-RAY, Skąd jesteś ? Chętnie podejżałbym Twoje zmagania z uturbianiem. Jak masz zamiar przeprogramować potem komp. silnika ? Gdzie ? Za ile ? Ja mysle że nawet przy 0,6 bara warto troszke odprężyć silnik, bo is w serii ma 1:10 stopień sprężania, a to sporo. Jest opcja założenia grubej miedzianej uszczelki pod głowice. To proste i tanie rozwiązanie, choć może jednak półśrodek.. jak zwykle rozbija sie o koszta.
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-15, 20:29   

Mam jeszcze jedno pytanko do Was... task mi chodzi po głowie, czu m42 nie ma przypadkiem kutych tłoków i korbowodów ?? ?
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-15, 20:52   

Trochę mnie zaskoczyłeś z tym przeprogramowaniem chipa'a hmm uważasz że to będzei konieczne ?? Trzeba zmienić mapę wtrysków tzn zadać podawanie większej ilości benzyny. Kurcze nie myślałem jeszcze o tym. Mam dostęp do programatora EPROM'ów i sporo plików z gotowymi mapami - Mam taki program Batronix - służy do tworzenia map i programowania chip'ów. W tych gotowych plikach znalazłem mapę dla IS'a zwiększa moc do 150KM. Ale boję sie z tym kombinować, bo jeszcze za mało o tym wiem. Jestem z Warszawy... czekam do lata z tym projektem.. jak masz chęć to zapraszam.. może zrobię jakieś photostory z tego i instrukcję. Jak będziesz miał jakieś problemy z tą przekładką to pisz może coś podpowiem ...mam to za sobą.. - pełny sukces

A co do kutych tłoków to nie sądzę ..sorry..
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-16, 10:58   

Kute tłoki i korbowody w M42?Nie.....
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-16, 11:05   

W sumie silnik budowany jako typowo sportowy, wysilony, barany itd... Szkoda, diesel ma, to i m42 mogło by mieć...
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-17, 15:50   

A więc wczoraj wspaniały motor m40 został w 40 minut wyszarpany i zawisł na haku. Po weekendzie dołącze zdjęcia jak wykonać najprostszego SWAPa. Przy okazji zobaczycie jak wyglądaja stopione wtryski benzyny po tym jak LPG zapala sie w kolektorze dolotowy, Szok !! ! :shock: Wcale nie pompa paliwa dawała ciała, tylko stopione wtryski. Jeśli juz musi być gaz, to tylko wielopunkt. Założe seryjne m42 na dyfrze 4,27, zmierzymy czas G-techiem, a potem chip, i ponownty pomiar. Podobno dzięki temu chipowi od Dracka Łycha w swoim wybebeszonym IS-ie ma 7,3 do setki :D
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-17, 16:26   

7,3 w is-e to już taki ładny spotrowy czasik, bardzo ładny...Trzymam kciuki Baur
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-17, 16:31   

Nie no.. ja sie do tego nie zbliże.. chyba.. :D Mam touringa z wmiare bogatym wyposażeniem, a Łycha ma zero tapicerki i dwa kubły w coupecie. Właśnie myśle czy nie odciążyć jutro koła zamachowego o jakieś 3 kg. Powinien sie wtedy wkręcać jak motocykl do 7 tys na chipie... Fuck, co ja robie, zamiast porządnego beemkowego R6 robie silnik motocyklowy :D Oryginalne waży bodajże 9,5 kg. Cholernie dużo.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2005-03-18, 08:40   

To, ze Ci sie będzie wkręcać do 7 tysi to jeszcze nie profanacja, do motocyklowych jeszcze daleko.... :D Fajnie będzie brzmieć :twisted:
Pozdrawiam
 
 
 
HyenoX M42B18
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-19, 19:30   

witam
mam takie pytanko dotyczace rozrzadu w iesie.
mam u siebie przebieg 217 tys i od jakiegos czasu zauwazylem ze po calonocnym postoju auta kiedy odpalam je rano, silniczek chodzi jak dieselek .
pytanie juz znacie - dlaczego i co trzeba wymienic ? czy tylko napinacz czy łancóch z kolami

co o tym myślicie ?

aha i jakie koszta

dzieki
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-20, 10:58   

Jak przeczytałem o tych stopionych wtryskach to byłem w szoku !. Dlatego jestem przeciwnikiem gazu !! ! Mam nadzieję, że nikt sie nie obrazi - ale wyznaje teorię ze jak mnie stać na TAKI samochód to stać mnie też na paliwo do niego ;-)

Nie mogę sie doczekać Baur zdjęć i wrażeń. A powiedz jak chcesz odchudzić koło zamachowe - chcesz je stoczyć ? Jak sie zmienia moment obrotowy po założeniu lżejszego koła ?? Czy wogóle sie zmienia ?? Chyba powinien.
A ten czip o którym wspominałeś jak zmienia charakterystykę silnika ?

HyenoX. Nie napisałeś czy słychać jakiś klekot później jak sie samochód nagrzeje. Po tym co piszesz można wywnioskować, że trzeba już wymienić napinacz - ja to zrobiłem od razu jak tylko zmieniłem silnik - koszt ok 180PLN w sklepie na Narbutta (sklep BMW - Warszawa), ale może gdzieś taniej znajdziesz.
Zmień go sobie jak naszybciej bo przy słabo działającym napinaczu najbardziej w kość dotają koła zębate - a to jest spory wydatek.. wiem bo ostatnio zmieniłem kompletny rozrząd.
A jak napinacz w pewnym momencie nie utrzyma ci łańcucha to łańcuch sie uniesie i wytnie zęby na kole od wałka - zazwyczaj wydechowego - a co za tym idzie - tłoki pogną ci zawory i w środku masakra. To rzadki przypadek i trzeba dość długo jeździć na zużytym napinaczu - ale znam takich kilka.
 
 
Monika Baura
[Usunięty]

Wysłany: 2005-03-20, 18:28   

Wrzuce tutaj zdjęcia tych wtrysków.. na 4 2 były całkowicie stopione. Co do koło to chciałem je stoczyć, jest na to metoda. Ale narazie odpuściłem. Poprostu nie miałem czasu, a pozatym rózne sa zdania na temat tego czy przy stosunkowo niewielkim silniku użytkowanym na co dzień nie zmniejszy to momentu.. każdy "specjalista" mówi co innego. Mam drugie koóo więc jak coś to pokombinuje. Silnik juz zamontowałem, czekam na przepływomierz i odpalamy.... Na szczęście trafiłem silnik z 94 roku w którym ktos świerzo wymienił rozrząd razem z kołami, ucieszyłem sie na maxa :D . Porównywaliśmy zużyte koła rozrządu kolegi z tymi moimi. Poza tym u Fusa powiedzieli że teraz zmienili dostawce (wiedzieli że stare nie były zbyt trwałe) i nowe koła są już z innegotrwalszego materiału (są szare, nie czarne, i takie sa juz u mnie..) Co do chipa to więcej napisze jak zamontuje. Podobno zwiększa moment o 20nm ui moc o około 12-15 koni. Przesuwa odcięcie na 7tys.
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2005-03-21, 02:52   

http://img76.exs.cx/img76...ndsilnik4cz.jpg
http://img76.exs.cx/img76/2258/wtryski9ut.jpg
http://img76.exs.cx/img76/2520/wtryski24lv.jpg
http://img76.exs.cx/img76/4497/wtryski10oq.jpg
Baur wam opowie co i jak z wtryskami hehhe
A pod spodem nowa jednostka napędowa :lol:
http://img76.exs.cx/img76/8193/domelwsrodku5pv.jpg

Ok wystarczy na dzisiaj 8) 8) 8)
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-21, 09:48   

:D :D :D Dzięki Pawel za wrzucenie części zdjęć !! ! Niestety tylko na ostatnim zdjęciu widać conieco jak sa stopione wtryski. Pierwszy jest dobry, a dwa pozostałe sami oceńcie... Jak odpale silnik i będe wolniejszy to na spokojnie wrzucimy zdjęcia lepszej jakości.

A co do nowej jednostki napędowej.. brak jej przepływomierza :D
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-24, 14:20   

A więc od kilku dni mam wszystkie potrzebne graty w bardzo dobrym stanie. Okazało sie ze wrzucenie m42 jest banalnie proste. Wszystko zostało z m40. pasuje skrzynia biegów, chłodnica, rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, miski olejowe. Łapy oczywiście od m42, poduszki natomiast jeśli nie ma od is-a, podchodza spokojnie od m20. Takie własnie założyłem. Chwila spawania przy wydechu i gotowe. Trzeba tylko jakoś zamocować cewki, ale to mały kłopot. Wrzucenie nowej wiazki tez nie jest kłopotliwe. Ktoś tam pisał ze trzeba rozebrać calą deske rozdzielczą, he he.. Oczywiście że nie, nowy komp do schowka, :przewlec" kość i po temacie.
Sam is-ik jest bardzo fajnie zbudowany, w sumie m50 bez 2 cylindrów. Został dyferek 4,27 z 1.6 m40, i zobaczymy ile wytrzyma. jeśli ktoś ma wszystkie niezbędne graty, to przerzucenie motorków zajmie mu spokojnie jeden dzień, razem z pospawaniem nowych portek do od biedy starego wydechu m40. (oczywiście lepiej założyć od razy wydech od is-a, no ale jak nie ma pod ręką...)
niestetry jeszcze nie odpaliłem, bo.. e36 się rozkraczyło w garażu i musze poczekac na miejsce by podpiąc elektyrykę.

I odrazu pytanie. Mój silnik to m42 z e36 z 94 roku. Spotkałem sie na jednym z forów z opinią że m42 tez wychodziło juz w pojemności 1.9 a nie 1.8 litra ?? ? Że nie tylko m44 miało pojemność 1.9......
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16