BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e32] silnik M-30 nierówna praca
Autor Wiadomość
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-06-23, 00:13   [e32] silnik M-30 nierówna praca

Witam wszystkich :beer:

Mam problem z nierówną pracą silnika , nie jest to tak mocne że trzęsie budą ale da się wyczuć.
Wydaje mi się że silnik ma prawdziwy deklarowany przebieg około 223000km , przy wkręceniu na około 1800-2000 obrotów słychać świst zasysanego powietrza :] (tak jak w nowych silnikach). Nie łapie lewego powietrza.
Założyłem nową kopułkę i palec BOSCH , nową oryginalną przepływkę oraz nowe kable i świece NGK , sondę lambda. Auto posiada instalację LPG IV generacji STAG300. Czuć i słychać jak silnik nierówno pracuje zarówno na gazie jak i benzynie (identycznie na obydwu paliwach).
Bardzo proszę o pomoc ponieważ pomysły mi się już wyczerpały do tego stopnia że nawet w przepływkę zainwestowałem prawie 1,5k :x .
Dodam że silnik ma elektroniczną przepustnicę oraz ASC. ASC wyłącza się od około 40km/h i w tym momencie czuć tak jakbym zdjął nogę z gazu na sekundę (nawet jak mam gaz wciśnięty do oporu). Kontrolka ASC przy teście pokazuje 9 mignięć co podobno oznacza usterkę tylnego prawego koła lub błąd w sterowaniu przepustnicą? Po wyłączeniu ASC , nadal działa ABS. Po wymianie czujnika ABS (używany) oraz komputera ASC problem jest nadal.
CarSoft 6.5 nie wykrył usterek. W programie diagnostycznym do STAG300 widać że przebieg sondy lambda delikatnie krzaczy - nie jest taki równy książkowy :P

BARDZO WAS PROSZĘ :prosze: O POMOC :help:
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2010-06-23, 21:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2010-06-24, 21:51   

Masz podpięcie w domu do staga, czy specjalnie do gazowników musisz lecieć ?
Jeśli masz to zobacz czy w zakładce mapa , poniżej wykresu jest zablokowana mapa, bo coś tak podejrzewam że to złe ustawienie lpg a stag potrafi rozsypać mapę beni
Jeśli nie będzie zaznaczona to mogę Ci opisać jak się robi staga na kose :wink:
Co do asc i abs to wiele nie nawojuje. A jeśli chodzi o sonde to książkowe przebiegi są ale w autach do 60tyś i to też nie wszystkich :wink:
Jak możesz to porub foty z programów , ile będe mógł to pomoge
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-01, 18:40   

BassQ napisał/a:
...zobacz czy w zakładce mapa , poniżej wykresu jest zablokowana mapa, bo coś tak podejrzewam że to złe ustawienie lpg a stag potrafi rozsypać mapę beni
...

no niestety miałem tą opcję odznaczoną. Mam własny interfejs do STAGA. Najbardziej mi zależy na naprawie ASC które jeszcze rok temu działało i pewnego dnia po prostu przestało :( . A jak można dokładnie sprawdzić czujniki ABS czy są sprawne ? Podczas jazdy na wszystkich kołach powinny być takie same wartości?/napięcia???/ i jakie to powinny być wartości?
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2010-07-02, 23:52   

jak miałeś odznaczoną to masz mape rozjechana ;/ i gazu i beni -
Cytat:
nierówno pracuje zarówno na gazie jak i benzynie (identycznie na obydwu paliwach).


Naprawa:
- auto pracuje na PB , w mapie ODZnaczasz blokadę
- klikasz kasuj mapę PB, kasuj LPG
- teraz zamykasz program i jedziesz na PB (NIE WŁĄCZAJ LPG) na wycieczkę 30Km trybem mieszanym, szybko, wolno, korek, wyprzedzanie itp (im więcej km zrobisz tym lepiej)
-po powrocie odpalasz program wchodzisz w mapę, klikasz ZABLOKUJ mapę (i nigdy już go nie odblokowuj!! jeśli to zrobisz całą jazdę o pupę rozbić) i przełączasz na LPG i zamykasz program
-jedziesz znów na wycieczkę (jak w przed ostatnim punkcie) tyle że na LPG
-po powrocie w programie/mapa widzisz 2 wykresy, teraz operując tymi "kropkami" czerwonymi czy pomarańczowymi, działasz tak żeby wykres lpg pokrył się z PB
Teraz na PB silnik powinien elegancko pracować a na LPG jeśli elektro-zaworki masz nie wyklepane, to chodzi jak złoto :)
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-05, 21:17   

Niestety na benzynie nawet po resecie kompa benzyny , kuleje trochę na zimnym silniku, jak się zagrzeje to jest lepiej , aczkolwiek jest wyczuwalna trochę nierówna praca (kultura pracy ciepłego silnika na LPG i Pb Identyczna) :(
Jak już pisałem nowe są: przepływomierz oryginał , sonda lambda, świece NGK, kable NGK, kopułka i palec BOSCH. :help:
Kompresja na poziomie 9,5
 
 
Yabi 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Gru 2006
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2010-07-06, 06:13   

Jeszcze została ci do sprawdzenia cewka. Ja miałem tą małą obudowaną plastikiem i zmieniłem na zwykłą z m20 bo miałem problemy z nierówna pracą silnika i trudnym odpalaniem. Sprawdź też wężyki podciśnienia i luzy zaworowe. nOKo007, Zobacz spróbuj podmień. ;)
_________________
Było E30 320i 83r Lapisblau --> Było E34 520i m30b30 90r Silver --> Jest E34 525i m52b25TU 90r Diamant schwarz metallic
 
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-07-06, 21:36   

nOKo007, Co do tego ciśnienia co podałeś to troszku już mało, podejrzewam że zawory już są powypalane, jak wygląda wałem rozrządu??
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-07, 12:04   

cewka wymieniona na inną używaną - praca identyczna.
Jeśli chodzi o wałek rozrządu to wygląda bardzo ładnie , nie widać żeby był wyjechany na krzywkach - ogólnie na krzywce nie jest wyczuwalne "spiętrzenie" poprzeczne :lol:
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-07-07, 20:20   

Spróbuj samostartem popsikać na wszystkie połączenia gumowe i na łączenie kolektor głowica i zobacz czy obroty się nie zmieniają
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-08, 01:23   

chemik211 napisał/a:
Spróbuj samostartem popsikać na wszystkie połączenia gumowe i na łączenie kolektor głowica i zobacz czy obroty się nie zmieniają


:wow: :?: możesz napisać jaki to ma cel? Może być spray do opon :?: :roll:
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-07-08, 20:24   

Jak obroty ulegną zmianie to oznacza że jest nieszczelność w dolocie
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-09, 10:23   

Myślę że temat nierównej pracy jest bliski rozwiązaniu. Temat był naprawdę dziwny ponieważ po wymianie wszystkich elementów nastąpiła ogromna poprawa, jednak jeszcze delikatnie coś kulał. Niestety świece wymieniał mechanik , i mierzył kompresję. Przypomniałem sobie że miał problem z pomiarem na 3 cylindrze ponieważ dobrze nie umiał wkręcić wężyka. Minął już jakiś czas , około 2 mies. Wczoraj jadę sobie spokojnie , około 1500obr/min , i nagle strzał i głośne "pierdzenie". Myślę sobie " pewnie dziura w wydechu" , no ale dla pewności zatrzymuję się , otwieram maskę i co widzę? - trzecia świeca wisi sobie na kablu , zaklepana elektroda. Po wkręceniu/wsadzeniu świecy okazało się że gniazdo jest lekko rozklepane , tzn świeca ma luz pionowy (nie trzyma odpowiedniego kąta nachylenia). Widocznie mechaniol wkręcił świece pod złym kątem no i teraz lipa :x wkleiłem na razie świecę klejem do spawania na zimno (i jest ok :D ) i czekam na wolny termin u mechanika który regeneruje wkładkami heli coil :(
Ostatnio zmieniony przez nOKo007 2010-07-09, 10:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16