BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
e30 szyberdach elektryczny jak wyjac
Autor Wiadomość
pudzian 
upalacz



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Nałeczów
Wysłany: 2010-06-11, 18:56   e30 szyberdach elektryczny jak wyjac

elo jak wtemacie jak sie dotego zabrac zeby nic niepopsuc??pozdro
_________________
sprzedam czesci do e30
gg 4521730
tel 607254606
 
 
 
Max 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-06-12, 10:06   

Pudzian, tam nie ma co popsuć, a zacząć najlepiej od początku ;)

Całego nie wyjmowałem więc do końca nie poprowadzę, ale trochę mogę pomóc :)
Odsuń szyber do tyłu, następnie od góry samochodu poodkręcaj śrubki (krzyżaki) trzymające przednią listwę oraz boczne (uważaj na linki szybra - lubią wyskoczyć, ale nic się nie zepsuje). Podsuń szyber trochę do przodu. Teraz będziesz musiał (już nie pamiętam dokładnie) unieść lekko do góry i odkręcić 4 (chyba torxy) trzymające właściwy szyber z szynami prowadzącymi go (to najłatwiej robić od wnętrza auta). Wtedy wyjmiesz sam szyber. A jak dalej z wyjęciem szyn, to nie powiem, bo nie robiłem, ale zapewne proste jak budowa cepa ;)
Silniczek wyjmij od dołu, po uprzednim odkręceniu przedniej części podsufitki (tej z daszkami przeciwsłonecznymi). Tam trochę możesz się namęczyć przy lusterku z jej wysunięciem.
I tak po trochu po trochu i na pewno poradzisz sobie z całością ;)
_________________
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-06-13, 23:21   

pudzian napisał/a:
jak sie dotego zabrac zeby nic niepopsuc??


witam...co do szybra to jest to element dość trudny do demontażu, choć jest to do zrobienia...najważniejsze to zapamiętać jak to później poskładać...widzę że sposoby są różne...ja zrobiłem to tak...otwórz szyber na maxa, następnie zdemontuj wiatrochron 4 śruby na + widoczne z góry, następnie wykręć daszki p.słoneczne, panel check (jeśli występuje) jeśli masz to cudo u siebie prawdopodobnie jest i blenda, która trzyma się od góry na dwóch wktętach...następnie podniosłem szyber na maksa i zdjąłem jego podbitkę (z tyłu o ile dobrze pamiętam 4 spinki z którymi poradzisz sobie płaskim śrubokrętem a z przodu jest wsuwana) ostrożnie wypinasz zaczepy dwóch wsporniczków i wysuwasz całość do tyłu i wyjmujesz...następnie przygotuj torx 30 lub 40 i odkręć 4 albo 6 śrub mocujących płytę szybra do prowadnic...szyber wyjmujesz górą...następnie odkręcasz blaszki mocujące prowadnice oraz blaszkę prowadzącą linkę...teraz można wyjąć silniczek aby zwolnić linki...prowadnice wyjmujesz górą wyciągając linkę z rurki prowadzącej...będziesz musiał odkręcić te rurki od góry (2 małe wkręty) bo będzie zacinać się linka przy wyjmowaniu...następnie wyjmujesz poprzeczkę prowadnic i odkręcasz główne prowadnice...chyba byłoby na tyle...mogłem coś pominąć bo robiłem co jakiś czas temu...jakby sie pojawił jakiś problem to wal...pozdro...
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-06-13, 23:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pudzian 
upalacz



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Nałeczów
Wysłany: 2010-06-14, 12:13   

szyber wyjety zapakowany i wyslany dzieki panowie za pomoc przydala sie wasza wiedza pozdro
_________________
sprzedam czesci do e30
gg 4521730
tel 607254606
 
 
 
Max 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-06-14, 19:05   

Trzeba sobie pomagać ;)
_________________
 
 
 
Andrzej_Wawa 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-06-16, 20:27   

Witam,

Podłączę się pod temat: Jak zabrać się za demontaż elektrycznego szyberdachu gdy jest on uszkodzony? Nie działa silniczek oraz coś w środku jest mechanicznie uszkodzone.

Czy mam go próbować odsunąć do tyłu na siłę i dalej postępować tak jak opisaliście powyżej?

Chcę go naprawić więc wolałbym nie zepsuć więcej niż jest zepsute :)

Z góry dzięki, pozdrawiam.
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-16, 22:49   

nie koniecznie na sile jest specjalna korba do krecenia w razie uszkodzenia silnika, troche krecic cos poruszac i sie otworzy bez zadnego na siłe...
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
Andrzej_Wawa 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-07-09, 23:11   

Mam problem na samym wstępie :?

1) Szyberdach jest zblokowany. Dobrałem się do silniczka wyjmując blendę z przedniej części podsufitki. Na silniczku jest nakrętka pod klucz 21. Sądzę, że służy do ręcznego otwierania/zamykania gdy nie działa silnik. Niestety ale chyba linki stoją, gdyż jak kręcę tą nakrętką to tylko chodzi ona po gwincie a w ogóle nie przekłada się to na jakikolwiek ruch szyberdachu.

2) Druga sprawa to jak zdemontować przednią część podsufitki? Odkręciłem klapy przeciwsłoneczne, wyciągnąłem check control oraz przełącznik sterowania dachem. Ściągnąłem uszczelki drzwi i odkleiłem to co jest skitrane pod uszczelkami. Wszystko byłoby cacy gdyby nie to co siedzi we wnęce szybra. Czy tam są jakieś śruby czy też jest wklejone? Gdybym mógł odsunąc szyber do tyłu, to bym wiedział ale tu pojawia się problem opisany w punkcie pierwszym ;/

Pytanie: Czy gdybym na samym początku odkręcił silnik i go wyciągnął, to czy pozwoli mi to na swobodne przesuwanie linek a co za tym idzie całego szyberdachu ręcznie? I czy w ogóle da się wyciągnąc silnik bez wcześniejszego demontażu innych części mechanizmu?
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 01:50   

ad 2 jak odsuniesz szyberdach to dopiero odkrecisz listwe pod ktorą zachodzi material.

hmmm tak jak odkrecisz silnik od metalowej blachy chyba 3 śrubki to on z trybem wyjdzie w dół i wydaje mi sie żę da się wtedy swobodnie przesuwać płytą.

ad1 nie pamietam dokladnie a wydaje mi sie ze korbka do szybra to cos w rodzaju ampulowegu klucza?? rano sprawdze w garazu

nie mozesz wyjac silnika bo nie mozesz zdjąć tej blendy?? no to najlepiej tą korbką by było

a sprawdzales czy w ogole na silniku jest prąd? to działało wczesniej czy nie?
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
Ostatnio zmieniony przez Szajbaa 2010-07-10, 01:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2010-07-10, 06:35   

wszystkie szybry jakie rozbierałem nie miały śrubek tylko nity, więc pomocna może przydać się wieratka :)
tej nakrętki dużej lepiej nie ruszać, przy poluzowaniu jej silniczek jakby się ślizgał i nie załapywał prowadnicy, po przykręceniu załapuje (sluży do regulacji)
jak napisał szajbaa kluczem ampulowym rozmiar chyba 5 mm
 
 
 
Andrzej_Wawa 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2010-07-10, 09:34   

Myślę, że z wyjęciem silnika jakoś sobie poradzę, gdyż mogę odchylić blendę w dół i będzie wisiała tylko na tym co jest we wnęce szybra. Wtedy jakoś się dobiorę do tych trzech śrub.

Prąd dochodzi, gdyż jakiś czas temu silnik jeszcze działał. Przez to, że gdzieś mechanizm jest zblokowany w końcu i silnik szlag trafił. Jak naciskam guzik to słychać tykanie przekaźnika.

Pokombinuję z tym kluczem ampulowym jeszcze. Dzięki za radę!
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-11, 02:23   

Kruczek, hehe jeszcze żadnego na nity nie spotkałem
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16