BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Klima
Autor Wiadomość
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-16, 19:05   [E30] Klima

Pytanie 1-czy jesli moja padaczka 1.6 nie posiada klimy to czy moge ten bayer zainstalowac...?

Pytanie 2- czy klima od 325i E30 pasi do M40 ?

Pytanie 3- czy ktos wie jaki to koszt o ile to wogole mozliwe
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
Ostatnio zmieniony przez 7ka 2010-07-16, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nOKo007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-07-16, 19:27   

Pytanie 1-tak

Pytanie 2- tak

Pytanie 3- około 600zł
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-16, 20:47   

Ad1- super !!

Ad2-super !!

Ad3-Super-czy to cena za robocizne czy za wszystko - lacznie z czesciami?

pytanie 4- gdzie jest taka mozliwosc montazu? miasto,warsztat,itp..?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-16, 21:08   

ok. 600 zł to koszt samej klimy , do tego dolicz ok.150zl nowy osuszacz i jak nie masz szczescia pewnie chłodnicy, koszt nabicia to ok. 150zł i musisz dokuopic taka redukcje która sie nakreca na kruciec do nabujania ok.20zł
a załozenie ustrojstwa hmm...... roboty od pyty, trzeba zdjąć całą deske rozdzielczą, nie zdziwił bym sie jak by majster krzyknął aaa z 500zł za robote

ad. 4 z takimi rzeczami to juz musisz sie dowiadywac indywidualnie , nie kazdy bedzie sie chciał podjąć ze wzgledu na rózne "kwiatki" wynikłe w czasie prac ale uderz do Ubota albo do Mcarsu na Łodygowej do Szturca . na Łodygowej mają od razu maszyne do nabijania klimy to od razu by sprawdzili szczelność i działanie
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2010-07-16, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-16, 21:14   

Dzieki za odpowiedz ;)

gdyby ktos niedaleko granicy PL-DE znalazl kogos kto ma kpl klime ..wszystkie czesci... i tego kto podejmie sie montazu to chetnie bym sie wybral ;)
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-16, 22:20   

7ka, nie wiem, czy jesteś zarejestrowany na e30.pl, ale tam ktoś miał niedawno do sprzedaży klimę. Co prawda za 900 zł i do m20, ale z dwiema chłodnicami, cały komplecik.
Co do założenia - KotSylwester chyba instalował kiedyś u siebie, ale nie jestem pewien.
_________________
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-16, 23:36   

taniej bedzie sprzedac obecne auto i kupic juz z klima :D
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-16, 23:51   

nigdy :>

























nie mow nigdy ;)
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 13:44   

sarna1 napisał/a:
taniej bedzie sprzedac obecne auto i kupic juz z klima :D



Sarna :lol: e30 z klimą to jak jednorożec jeszcze dodaj ze sprawną.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-19, 16:39   

no moja działała 5 lat - kiedy sprzedawałem fure to dalej działała.
 
 
 
gofer335 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-07-19, 17:06   

Podepnę się pod temat :)

Witam ma taki mały problem z wentylatorem klimatyzacji w mojej e30-ce , tzn wciskając przycisk na desce rozdzielczej nie włącza się mi wentylator czy może któryś z was wie jak to powinno się odbywać w e30 bo w mojej e39 i e36 załącza się od razu i tak sam już nie wiem co jest nie tak czy za włączanie tego wentylatora jest odpowiedzialny jakiś przekaźnik bo bezpieczniki są ok a jak się wentylator zepnie na krótko to idzie czyli nie jest spalony wiem też że na sprężarce są dwa czujniki jeden od temperatury drugi nie mam pojęcia od czego + dochodzi jeszcze jeden na przewodzie i czy może te czujniki są od siebie jakoś zależne
dodam że klima jest świeżo nabita i szczelna
Dzięki za wszelkie info :cool2:
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 20:57   

ten wentylator ma tylko za zadanie wspomoc wisko w czasie chłodzenia tzn. załącza sie tylko wtedy gdy temperatura przekroczy jakis tam stan , I bieg załocza sie chyba przy 88 stopniach i II bieg jak przekroczy 92 , moge sie mylic z dokładnoscią .
klima w e30 najlepiej działa podczas jazdy , kiedy chłodnica jest owiewana przez ped powietrza , w czasie postoju lub korków juz nie ma takiej wydajnosci .

MARAS napisał/a:
Sarna e30 z klimą to jak jednorożec jeszcze dodaj ze sprawną.


nie przesadzaj , nie jest tak zle , u mnie w cabrio musiałem tylko nabic czynnik i normalnie smiga :roll:
_________________
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 21:23   

jackx napisał/a:
ten wentylator ma tylko za zadanie wspomoc wisko w czasie chłodzenia tzn. załącza sie tylko wtedy gdy temperatura przekroczy jakis tam stan , I bieg załocza sie chyba przy 88 stopniach i II bieg jak przekroczy 92 , moge sie mylic z dokładnoscią .
klima w e30 najlepiej działa podczas jazdy , kiedy chłodnica jest owiewana przez ped powietrza , w czasie postoju lub korków juz nie ma takiej wydajnosci .


bzdety piszesz wentylator załacza sie na I bieg po włączeniu klimy własnie by w korkach czy na postoju powietrze owiewało chłodnice

za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody

Jak się nie ząłcza to

walniety przekaźnik lub bezpiecznik
zwalony rezystor wentylatora często sie zdarza bo się przepalają
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 05:23   

MARAS napisał/a:
za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody


za załączenie pierwszego i drugiego biegu odpowiada dokłdnie ten sam czujnik w chłodnicy, a wiec działanie wiatraka zalezne jest od temperatury cieczy chłodzącej , a nie od tego czy sie właczy klime czy nie
_________________
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-20, 22:46   

jackx napisał/a:
MARAS napisał/a:
za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody


za załączenie pierwszego i drugiego biegu odpowiada dokłdnie ten sam czujnik w chłodnicy, a wiec działanie wiatraka zalezne jest od temperatury cieczy chłodzącej , a nie od tego czy sie właczy klime czy nie

u mnie wszytsko bylo ori i wiatrak właczał sie razem z guzikiem - ale krecil na 1 stopniu wolno - jak wskazowka weszla na 3/4 to zaczynal krecic sie bardzo szybko. Takze musi chodzic Zawsze - jak nie chodzi to najprawdopodobniej miałes spalona opornice na wentylatorze (decyduje o predkosci) i ktos we wtyczce od czujnika temp plynu zmienil piny miejscami no i masz tylko 1 bieg wentka i to dopiero jak sie nagrzeje - nowa opornica dostepna w bmw to ok 60 pln - ja tyle placilem.
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 05:51   

OK
I bieg jest podłączony do czujnika w chłodnicy który w/g ETK załocza sie przy 91 stopniach a wyłacza jak temperatura spadnie do 88 stopni , sam czujnik jest prostym przerywaczem obwodu.
i teraz jesli temperatura nie przekroczy załozonego stanu czujnik /przerywacz nie zewze styków i nie bedzie "przejscia" elektrycznego to jak to mozliwe ze by wentylator pracował .
chce tylko dowiedziec sie jak to jest , klima mi normalnie działa , nie mam z nią zadnych problemów
_________________
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-21, 17:31   

no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2 :)
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2010-07-21, 17:46   

sarna1 napisał/a:
no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2 :)



w e36 nie ;)
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-21, 18:18   

slawo napisał/a:
sarna1 napisał/a:
no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2 :)



w e36 nie ;)


bo wentylator w e36 juz nie posiada rezystora zewnętrznego.

[ Dodano: 2010-07-21, 19:28 ]
jackx napisał/a:

I bieg jest podłączony do czujnika w chłodnicy który w/g ETK załocza sie przy 91 stopniach a wyłacza jak temperatura spadnie do 88 stopni , sam czujnik jest prostym przerywaczem obwodu.


Tak ale w ten sposób właczony jest II bieg wentylatora

wieć u Ciebie nie jest OK. Jak sam mówisz w korkach czy na postoju klima słabo dmucha.

Wypnij wtyczki na skraplaczu jak zrobisz mostek w jednej zaskoczy wentylator na I bieg ja w drugiej zaskoczy na II biegu. Jak nie zaskoczy I bieg po zmostkowaniu znaczy opornica (rezystor) na obudowie wentylatora do wymiany.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 20:06   

MARAS napisał/a:
wieć u Ciebie nie jest OK. Jak sam mówisz w korkach czy na postoju klima słabo dmucha.

Wypnij wtyczki na skraplaczu jak zrobisz mostek w jednej zaskoczy wentylator na I bieg ja w drugiej zaskoczy na II biegu. Jak nie zaskoczy I bieg po zmostkowaniu znaczy opornica (rezystor) na obudowie wentylatora do wymiany.


ok.
ja to rozumiem ze tak powinno byc , ale jesli obwód elektryczny I biegu jest taki :
czyjnik w chłodnicy - opornica - przekaznik - bezpiecznik - wiatrak ( prosze odpuscic sobie ze kolejność jest nie taka , nie ma to znaczenia ) i jesli jeden z tych elementów jest przerywaczem obwodu tak jak ma to miejsce w czujnikiem temp. w chłodnicy , on załącza/zwiera/zamyka obwód dopiero po przekroczeniu 91 stopni i rozłącza jak temp. spadnie ponizej 88 stopni , to w jaki sposób moze działac wiatrak po właczeniu klimy od razu jesli czujnik w chłodnicy nie ma zwartych styków, czyli obwód jest przerwany
_________________
 
 
 
uki 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 23 Lis 2009
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-07-22, 19:06   

To ja sie podłaczę do wątku.

Po wcisnieciu przycisku klimy skaczą obroty ale klima nie chłodzi, po zwarciu kabelków przy kompresorze wszystko rusza i klima chlodzi. Problem pojawia sie kiedy chce ją wyłaczyc guziczkiem - wtedy obroty spadają ale dalej chodzi wentylator i leci zimne powietrze.

Może to przekaznik, jesli tak to gdzie go szukać?
_________________
Uki
Kompleksowe oklejanie samochodów

Smax
V 50

325ic
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-07-23, 01:50   

Witam...odświeżę temacik...Poszukuję wszelkich informaci na temat montażu klimy do e30 pod silnik M20B25. Kupię także oryginalną chłodnicę wody pod klimę oraz chłodnicę klimatyzacji do ww. modelu. Wszelkie oferty proszę kierować na PW. Pozdro...

[ Dodano: 2011-03-03, 16:42 ]
Witam ponownie...nie chcąc zakładać nowego tematu pociągnę już ten który jest...brakującą chłodnicę klimy i chłodnicę wody z czujnikiem już mam. Niedługo nadejdzie czas aby całe to ostrujstwo zamontować do mojej buni i tu moja prośba...Poszukuję kontaktu z osobami które ogarniają temacik lub kiedyś przechodzili przez podobny temat, a mianowicie doposażenie swojej e30 w klimatyzację. Z tego co się zorientowałem nie jest to proces aż za nadto skomplikowany, aczkolwiek czułbym się pewniej mając wsparcie osób które tematem się zajmowały...chodzi głównie o to na co zwrócić uwagę itp. aby nie popełnić żadnego błędu i nie rozbierać wszystkiego na nowo...jeśli byłby ktoś chętny pomóc w temacie będę niezmiernie wdzięczny...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16