Mogę podpowiedzieć jedynie co do OBC 1 - łatwa sprawa. Jeśli nie masz zegarka - nie powiem, jak wyjąc konsolę z regulacją nawiewów, ale co do połączeń to wszystko pasuje tak, że nie ma możliwości się pomylić - zieloną (o ile pamiętam) wtyczką wpinasz się w OBC, żółta wtyczka idzie w zegary (z tyłu - musisz je wykręcić), czarna do gonga. Gong normalnie jest montowany w specjalnym otworze w maskownicy pod kierownicą, ale jak nie masz oryginalnie wyciętego otworu to możesz np. przyczepić gdzieś pod spodem - gonga wtedy nie widać, ale słychać bez problemu.
Co do czujnika temperatury - przeciągasz kabel od czoła pojazdu, najlepiej wzdłuż błotnika przy górnej jego krawędzi (spinając np. z innymi kablami), później koło skrzynki bezpieczników, razem z kablami z niej wychodzącymi przeciągasz do kabiny i podłączasz do wtyczki w wiązce głównej od OBC (biała).
Sam czujnik montujesz w tunelu chłodzącym tarcze. Serio prosta robota, jeśli chodzi o podłączenie
Aha, jeszcze jedna rzecz - ponoć niektóre zegary nie mają gniazda na tę żółtą wtyczkę od OBC.
Co do drugiego zestawu to potrzeba jeszcze do niego trochę gratów, zresztą, sam zobacz:
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-28, 09:11, w całości zmieniany 3 razy
Tu masz instrukcję montażu OBC II:
http://zoso.no-ip.org/318i-obc.html
W PL ceny od 350 do 500, ale jest jeszcze jeden myk - przy "dużym" OBC potrzebna jest odpowiednia kość kodująca - ona chyba odpowiada za obliczanie zużycia paliwa itp, dla każdej wersji silnikowej jest inna. Tyle że nie wiem, czy były takie kości do Twojego silnika - na bmwfans.info w wyposażeniu 316i nie było OBC II, więc możliwe, że kości takiej nie dostaniesz, bo jej po prostu nie ma. Czy wskazanai będą przez to mocno zafałszowane - tego również nie wiem.
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-28, 11:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-28, 12:39
maaaad napisał/a:
wyposażeniu 316i nie było OBC II, więc możliwe, że kości takiej nie dostaniesz, bo jej po prostu nie ma. Czy wskazanai będą przez to mocno zafałszowane - tego również nie wiem.
nigdy nie było kosci do M40B16 , i wskazania bedą dosć mocno odbiegające od realu, spalanie moze pokazywac nawet w granicach 18-20L/100km i na pewno bedzie inne wskazanie ilości paliwa w zbiorniku a co za tym idzie wszystkie inne dane zalezne od paliwa i spalania chwilowego tez bedą zafałszowane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach