Witam, chciałem przedstawić mój mały projekt odbudowy mojej e30. Kupiłem je dwa lata temu jako kompletnego golasa z silnikiem 1.6 w gazie. W styczniu tego roku silnik dożył swoich dni, a ja zacząłem się zastanawiać co dalej począć z autem. Z powodów finansowych zabrałem się za odbudowę dopiero teraz.
Auto obecnie ma wybebeszone wnętrze, wyjęty został stary silnik, i czeka na wizytę u blacharza, jestem już umówiony z gościem i po 15 przyjeżdża z lawetą i zabiera beemke, do zrobienia są reperaturki tylnych błotników, będą wymieniane obydwa przednie błotniki, trochę trzeba pospawać przy kielichach, no i zobaczymy jak z progami.
W między czasie wymienię uszczelniacze zaworowe w m20b20, który został zakupiony jako nowe serce, odmalowane zostaną może blok, dyfer, zaciski hamulcowe, trójkąty od lusterek, będę robił lampy na blach hella itp. Beemka dostanie tylne wahacze na tarcze, elektryczne szyby na przód, komplet nowych gum, tulejek i sworzni, i jakąś lekką glebę. Mam jeszcze prośbę do kolegów, pojawił się problem z skrzynką bezpieczników
moja stara wiązka łączy się ze skrzynką bezpośrednio, natomiast nowa wiązka od m20 przez wtyczkę, dodam, że jest to m20 starego typu z kopułką w bloku, ma ktoś może jakieś schematy albo robił już taką operację?? Będę wdzięczny za pomoc, pozdro
Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2010-07-05, 19:50, w całości zmieniany 2 razy
Najważniejsza jest PASJA, a nie przeliczanie czy opłaca się inwestować Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze i zobaczymy dalsze efekty, pozdrawiam!
_________________ MaTii BMW e34 525i 24v
Jak mieć to - Pasję...
Jak jeździć to - BMW...
Jak kochać to - Księżniczkę...
Dziękuje kolegom za słowa uznania, jestem fanem beemek, a najbardziej e30, dlatego chce dołożyć wszelkich starań, żeby ożywić moje auto. Mam prośbę, czy ktoś mógłby udzielić mi szybkiej instrukcji demontażu podsufitki bo nie wiem jak się za to zabrać??
Nowe foty z postępu prac, buda już praktycznie gotowa do wizyty u blacharza, wykładzina wyjęta, podsufitka zdemontowana(trochę się poobdzierała niestety i trzeba będzie kupić nową). pytanie do kolegi Pietrka, będę musiał rozpołowić obudowę bezpieczników żeby zobaczyć czy jest w środku ta wtyczka?? bo ta obudowa jest klejona chyba.
Nic nie musisz rozpoławiać, złącze jest tuż przy skrzynce.
Sama skrzynka nie jest klejona, to by było bez sensu. skrzynka jest skręcona, wkręty masz pod przekaźnikami.
Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 19:15
marcin2lo18 napisał/a:
Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje
Sprawdzenie zaworów czy nie są pogięte, uszczelniacze ew. prowadnice zaworowe ale to już auto-szlif oceni. simmering przedni wałka + o-ring, korki gumowe osi dźwigienek, uszczelka pod dekiel. Oczywiście planowanie. Sprawdzić wałek czy nie jest wytarty na krzywkach i czy popychacze nie są wyrobione na stopkach.
Na drastycznym przykładzie o co chodzi:
Lewa zła a prawa dobra
Uszczelki kolektora dolotowego załóż na szpilki i podocinaj tak żeby nie zasłaniały kanałów bo na pewno gdzieś będą zasłaniać.
Jak masz czas i ochotę to jak weźmiesz gołą rozebraną głowice możesz wypolerować kanały wylotowe i sprawdzić czy po stronie dolotowe po przyłożeniu kolektora dolotowego niema jakiegoś progu przy wlocie który utrudnia przepływ. Aluminium jest miękkie więc łatwo się je obrabia frezami albo papierem ściernym. Pamiętaj tylko że jeżeli się za to zabierzesz to musisz później dokładnie wymyć całą głowice żeby nie zostały opiłki.
W deklu przydałoby się zdjąć tą blachę która jest przyczepiona od góry i wymyć nagar spod spodu bo na pewno jest go masa. Instrukcja jak to zrobić jest na forum w temacie piaskowania dekla.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2010-08-06, 19:17, w całości zmieniany 2 razy
Witam kolegów, odświeżam temat. Auto już po remoncie blacharskim i swapie silnika z m40b16 na m20b20. Wszystko trwało bardzo długo i zostało jeszcze trochę do zrobienia ale myślę, że jestem już bliżej niż dalej auto w chwili obecnej ma już podłączony wał, i wydech kompletny od b25, został jeszcze remont zawieszenia(wymiana tylnych wahaczy z hamulcami bębnowych na tarczowe), wymiana tulejek, gleba no i skompletowanie środka.
Mam jeszcze pytanie do kolegów, czy pomiędzy skrzynią a silnikiem przychodzi jakaś osłona żeby koło zamachowe osłonić?? Bo w tym momencie to wygląda następująco i wydaje mi się trochę podejrzane, a mechanicy którzy robili mi swap tłumaczą się, że muszę jakąś osłonę właśnie załatwić, proszę o fachową odpowiedź. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2010-12-27, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem dokładnie ile długości ma wał, wiem tylko że jest krótszy niż przy m40 1.6. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia jest chyba źle osadzona, jest jakby niżej od miski czy to możliwe?? Może nie jest to skrzynia od tego silnika, wstawiam zdjęcie na którym widać symbole skrzyni może ktoś wie coś na ten temat. Pozdro
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-02, 13:21
Jakby skrzynia była źle osadzona to nie przykręcił byś jej do silnika......... brakuje ci tej blachy - osłony pomiędzy skrzynie a silnik. Poszukaj wału z m20b20 i wszystko będzie pasić.
Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak mam podłączyć sondę która ma uciętą wtyczkę do wiązki silnika?? sonda ma 2 białe kable-grzanie jeśli się nie mylę, czarny-odczyt kompa?, i szary-masa?? a w wiązce mam fioletowy, czarny, zielony i chyba żółty
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2011-04-04, 08:27
ta oslona jest z aluminium, jak cos to mam taka jak ja jeszcze potrzebujesz to daj znac jak bedziesz w Bydgoszczy to ci ja oddam za pare groszy 726966866 pozdro
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2011-04-04, 08:31, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach