BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odbudowa e30
Autor Wiadomość
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-05, 17:34   odbudowa e30

Witam, chciałem przedstawić mój mały projekt odbudowy mojej e30. Kupiłem je dwa lata temu jako kompletnego golasa z silnikiem 1.6 w gazie. W styczniu tego roku silnik dożył swoich dni, a ja zacząłem się zastanawiać co dalej począć z autem. Z powodów finansowych zabrałem się za odbudowę dopiero teraz.




Auto obecnie ma wybebeszone wnętrze, wyjęty został stary silnik, i czeka na wizytę u blacharza, jestem już umówiony z gościem i po 15 przyjeżdża z lawetą i zabiera beemke, do zrobienia są reperaturki tylnych błotników, będą wymieniane obydwa przednie błotniki, trochę trzeba pospawać przy kielichach, no i zobaczymy jak z progami.












W między czasie wymienię uszczelniacze zaworowe w m20b20, który został zakupiony jako nowe serce, odmalowane zostaną może blok, dyfer, zaciski hamulcowe, trójkąty od lusterek, będę robił lampy na blach hella itp. Beemka dostanie tylne wahacze na tarcze, elektryczne szyby na przód, komplet nowych gum, tulejek i sworzni, i jakąś lekką glebę. Mam jeszcze prośbę do kolegów, pojawił się problem z skrzynką bezpieczników





moja stara wiązka łączy się ze skrzynką bezpośrednio, natomiast nowa wiązka od m20 przez wtyczkę, dodam, że jest to m20 starego typu z kopułką w bloku, ma ktoś może jakieś schematy albo robił już taką operację?? Będę wdzięczny za pomoc, pozdro
Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2010-07-05, 19:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 17:54   

Powodzenia chociaż moim zdaniem kompletnie nie warto...

Popraw zdjęcia.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Pietrek 
Inspektor Gadżet



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Cze 2006
Skąd: Czeladź - Piaski
Wysłany: 2010-07-07, 11:01   

marcin2lo18 napisał/a:
moja stara wiązka łączy się ze skrzynką bezpośrednio, natomiast nowa wiązka od m20 przez wtyczkę,



Stara wiązka też ma twyczke, przy kielichu jest taka prostokątna, możliwe że w obudowie. Wtyczka moze też być przypięta do skrzynki.
 
 
 
CyRyL 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2005
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-07-07, 22:16   

majsu czemu mówisz że nie warto ?
jak się już ma i chce zrobić dla siebie ?

ja tam życze właścicielowi powodzenia i oby dobrnąć do końca swoich planów :D
_________________
 
 
 
Matii e34 525i 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMW MANIAC



Dołączył: 01 Lip 2010
Skąd: Warszewice/Toruń
Wysłany: 2010-07-07, 23:06   

Najważniejsza jest PASJA, a nie przeliczanie czy opłaca się inwestować :) Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze i zobaczymy dalsze efekty, pozdrawiam!
_________________
MaTii BMW e34 525i 24v

Jak mieć to - Pasję...
Jak jeździć to - BMW...
Jak kochać to - Księżniczkę...
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-08, 17:15   

Dziękuje kolegom za słowa uznania, jestem fanem beemek, a najbardziej e30, dlatego chce dołożyć wszelkich starań, żeby ożywić moje auto. Mam prośbę, czy ktoś mógłby udzielić mi szybkiej instrukcji demontażu podsufitki bo nie wiem jak się za to zabrać??
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 16:46   

Nowe foty z postępu prac, buda już praktycznie gotowa do wizyty u blacharza, wykładzina wyjęta, podsufitka zdemontowana(trochę się poobdzierała niestety i trzeba będzie kupić nową). pytanie do kolegi Pietrka, będę musiał rozpołowić obudowę bezpieczników żeby zobaczyć czy jest w środku ta wtyczka?? bo ta obudowa jest klejona chyba.













 
 
Pietrek 
Inspektor Gadżet



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Cze 2006
Skąd: Czeladź - Piaski
Wysłany: 2010-07-11, 21:49   

Nic nie musisz rozpoławiać, złącze jest tuż przy skrzynce.
Sama skrzynka nie jest klejona, to by było bez sensu. skrzynka jest skręcona, wkręty masz pod przekaźnikami.
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-13, 16:24   

Oto, zdjęcia otwartej puszki, czy koledzy mogą mi powiedzieć co z tym dalej zrobić?? Bo ja tam żadnej wtyczki nie widzę.






 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-06, 17:03   

Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-06, 19:15   

marcin2lo18 napisał/a:
Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje


Sprawdzenie zaworów czy nie są pogięte, uszczelniacze ew. prowadnice zaworowe ale to już auto-szlif oceni. simmering przedni wałka + o-ring, korki gumowe osi dźwigienek, uszczelka pod dekiel. Oczywiście planowanie. Sprawdzić wałek czy nie jest wytarty na krzywkach i czy popychacze nie są wyrobione na stopkach.



Na drastycznym przykładzie o co chodzi:

Lewa zła a prawa dobra :)



Uszczelki kolektora dolotowego załóż na szpilki i podocinaj tak żeby nie zasłaniały kanałów bo na pewno gdzieś będą zasłaniać.

Jak masz czas i ochotę to jak weźmiesz gołą rozebraną głowice możesz wypolerować kanały wylotowe i sprawdzić czy po stronie dolotowe po przyłożeniu kolektora dolotowego niema jakiegoś progu przy wlocie który utrudnia przepływ. Aluminium jest miękkie więc łatwo się je obrabia frezami albo papierem ściernym. Pamiętaj tylko że jeżeli się za to zabierzesz to musisz później dokładnie wymyć całą głowice żeby nie zostały opiłki.

W deklu przydałoby się zdjąć tą blachę która jest przyczepiona od góry i wymyć nagar spod spodu bo na pewno jest go masa. Instrukcja jak to zrobić jest na forum w temacie piaskowania dekla.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2010-08-06, 19:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-06, 21:14   

ok dzięki za fachową odpowiedź, pozdro
 
 
radial 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-01, 20:55   

Co do tych dźwigienek zaworowych to bez kitu niedroga sprawa. FEBIego w IC w hurcie jakoś niespełna 40zł/szt kosztują.
Ostatnio zmieniony przez radial 2010-10-01, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-12-27, 15:38   odbudowa e30

Witam kolegów, odświeżam temat. Auto już po remoncie blacharskim i swapie silnika z m40b16 na m20b20. Wszystko trwało bardzo długo i zostało jeszcze trochę do zrobienia ale myślę, że jestem już bliżej niż dalej :) auto w chwili obecnej ma już podłączony wał, i wydech kompletny od b25, został jeszcze remont zawieszenia(wymiana tylnych wahaczy z hamulcami bębnowych na tarczowe), wymiana tulejek, gleba no i skompletowanie środka.










Mam jeszcze pytanie do kolegów, czy pomiędzy skrzynią a silnikiem przychodzi jakaś osłona żeby koło zamachowe osłonić?? Bo w tym momencie to wygląda następująco i wydaje mi się trochę podejrzane, a mechanicy którzy robili mi swap tłumaczą się, że muszę jakąś osłonę właśnie załatwić, proszę o fachową odpowiedź. Pozdro




Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2010-12-27, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzeci1677 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 2010-12-27, 16:03   

Kolego a mozesz powiedziec ile przy tym silniku 2.0 wał ma dlugosci calej??
 
 
kam 16 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-27, 16:32   

No brakuje ci takiej blachy, która idzie między skrzynie a silnik...
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-12-31, 12:45   

Nie wiem dokładnie ile długości ma wał, wiem tylko że jest krótszy niż przy m40 1.6. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia jest chyba źle osadzona, jest jakby niżej od miski czy to możliwe?? Może nie jest to skrzynia od tego silnika, wstawiam zdjęcie na którym widać symbole skrzyni może ktoś wie coś na ten temat. Pozdro

 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-02, 13:21   

Jakby skrzynia była źle osadzona to nie przykręcił byś jej do silnika......... brakuje ci tej blachy - osłony pomiędzy skrzynie a silnik. Poszukaj wału z m20b20 i wszystko będzie pasić.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-04-03, 11:17   

Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak mam podłączyć sondę która ma uciętą wtyczkę do wiązki silnika?? sonda ma 2 białe kable-grzanie jeśli się nie mylę, czarny-odczyt kompa?, i szary-masa?? a w wiązce mam fioletowy, czarny, zielony i chyba żółty
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2011-04-04, 08:27   

ta oslona jest z aluminium, jak cos to mam taka ;) jak ja jeszcze potrzebujesz to daj znac jak bedziesz w Bydgoszczy to ci ja oddam za pare groszy 726966866 pozdro
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2011-04-04, 08:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-04-04, 16:12   

no nadal potrzebuje, a ty w toruniu nie bywasz??bo ja bardzo rzadko do bydzi jeżdżę
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2011-04-05, 06:49   

niestety niebywam, ale jak co moge ci wyslac poczta
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-04-07, 12:57   

ok a ile sobie zyzczysz za ta oslone??zrob moze fotke bo raz juz kupowalem od goscia i nie taka mi wyslal, pozdro
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-04-09, 07:25   

Nikt nie wie jak tą sonde podłączyć?? bardzo proszę o pomoc :help:
 
 
KszyszekN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2011-04-10, 13:36   

niemasz kogos zeby ci miernikiem sprawdzil, mi kumpel tak zrobil niewiem dokladnie jak ale idzie - popytam sie znajomych co maja m20 jakie maja kolory ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11