Panowie ratujcie,
Muszę zdemontować nagrzewnicę w swojej '84 320i. Zdemontowałem konsolę środkową (to przy lewarku i ręcznym), spuściłem płyn i nie wiem co dalej. Co i w jakiej kolejności? Pomóżcie! Ew. zdjęcia lub schematy b. mile widziane.
Demontowałem nagrzewnicę w poprzedniej E30, ale już pamięć nie ta i niepamietam jak to szło, ale na 500% nie demontowałem deski rozdzielczej
Z tego co kojarzę to wyjmowałem ją z boku od strony pedałów.
Ostatnio zmieniony przez bąku 2010-08-06, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-07, 10:17
koledzy , są dwie rózne nagrzewnice do E30 . róznią sie wymiarami , jesli ma sie pecha i trafi na dłuższą to nie stety trzeba demontowac kolumne kierownicy i byc moze pedały , przy krótszej wystarczy odkrecic przewody i wyjdzie ładnie o nic sie niepoierając.
jak je rozpoznać , dłuzsza nagrzewnica ma wlot i wylot osobno, tzn. wlot jest na dole nagrzewnocy ,wylot na górze.
krótka nagrzewnica ma oba wejscia( zespolone) obok siebie na górze nagrzewnicy
ok...sorki za wprowadzenie w błąd...a jak się sprawy mają odnośnie wymiany zwykłej nagrzewnicy na nagrzewnicę z klimatyzacją, oczywiście bez demontaży dechy będzie jakaś trudość z montażem czy wejdzie bez problema zaznaczam że najprawdopodobniej jest to ta krótsza nagrzewnica, choć nie mam porównania gdyż nie widziałem jak wygląda ta dłuższa...ma może ktoś jakieś foto??
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-08-07, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
koledzy , są dwie rózne nagrzewnice do E30 . róznią sie wymiarami , jesli ma sie pecha i trafi na dłuższą to nie stety trzeba demontowac kolumne kierownicy i byc moze pedały , przy krótszej wystarczy odkrecic przewody i wyjdzie ładnie o nic sie niepoierając.
jak je rozpoznać , dłuzsza nagrzewnica ma wlot i wylot osobno, tzn. wlot jest na dole nagrzewnocy ,wylot na górze.
krótka nagrzewnica ma oba wejscia( zespolone) obok siebie na górze nagrzewnicy
Wygląda na to że mam tę dłuższą;(
Deska zdjęta, ale mam wrażenie że coś "trzyma" nagrzewnicę od strony komory silnika.Czy to możliwe? Jak zdemonotwać kolumnę kierownicy?
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-08, 12:58
El Camino kurde , troche sie do konca niezrozumielismy , bo niby mowilismy o tym samym a jednak nie,
myslać nagrzewnica miałes zapewne na mysli cały ten platikowy pierdolnik co jest zamontowany pod deską rozdzielczą i jesli tak , to jest róznica w budowie obudowy miedzy nagrzewnicą z klima i bez , co do wymiarów to nie wiem czy sa różne.
ja pisząc "nagrzewnica" miałem na mysli wymiennik ciepła , czyli ta małą chłodniczke co jest zamontowana w tym "pierdolniku" i własnie w tej chłodnicy sa rózne wymiary , z zasadzie jest tak ze jak jest nagrzewnica bez klimy to ta chłodnica jest wieksza ( sa wyjątki , były wypuszczane e30 bez klimy ale z nagrzewnicą przystosowaną do klimy , w tedy był zakładany filtr kabinowy)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2010-08-12, 10:20
wąskie przedliftowe miały nagrzewnicę tą łatwiejszą do wyjęcia, zdejmujesz tunel odkręcasz chyba 4 śrubki odłączasz elektrozawór i rurki i wychodzi cała w bok, po lifcie i szerokie wymagają już zdjęcia deski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach