Witam
Samochód to E30 1990/88 buda 90 silnik 88. Silnik to M40 po kompletnej zamianie z 1,6 na 1,8. Nie bylo żadych problemow po zamianie aż do okolic początku tego lata. Rozrusznik przestal kręcić, tj. reagować na prąd, ale co ciekawe, raz reagował a raz nie. Rozebrałem rozrusznik rozsypany koszyk przekładni planetarnej, zakupiłem nowy rozrusznik - założyłem, niby ok, ale wszystko się wyjaśnilo, problemem nie jest rozrusznik. Objawy są takie, na dworze upał powyżej 25, samochód nie odpala, nie reaguje na prąd w ogole. Aku nowy. Jak jest zimniej, wieczorem, zapala od strzała, bez najmniejszych komplikacji, zrobi się cieplej powrót objawów.
Jeżeli ktoś mial coś podonego i wie co zrobić z tym fantem proszę o pomoc. Rozrusznik kupiłem co prawda uzywany, ale raczej nie ma to tutaj znaczenia, bo nie tu leży problem.
Proszę was Koledzy o pomoc i sugestie. Nie bardzo mam czas sam rozkminiać po kolei co jest problemem, dlatego zwracam się do Was.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2010-08-17, 08:45
Kolego prawdopodobnie będzie wina kabelka i wsuwki ( do rozrusznika idzie gruby kabel prądowy i cieniutki który daje sygnał do rozruchu ) i właśnie wina będzie tego cieniutkiego kabelka . Sprawdź czy nie jest zaśniedziały i wymień tak dla pro formy wsuwkę .
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
[ Dodano: 2010-08-20, 21:53 ]
Pierwsza rzecz tam nie ma wsowek, ale mniejsza o to.
Styki wyczyszczone- zmiany żadne. Teraz inna sprawa, do rozrusznika idą 3 kable. każdy przykręcany na gwintowany bolec. M8 plus stały, M5 i M6, który jest który?? bo jak zapalam na krótko to stykam staly z M6, i tu upatruję problem, ale być może się mylę.
Jeżeli mam rację to kieruję do Was pytanie gdzie idzie ten kabel z M6 gróbszy, a gdzie z M5 cieńszy???
A może chodzi o stacyjkę, czyt. kostkę stacyjki?
Ja miałem podobne problemy z rozrusznikiem z tym, że czy auto było ciepłe, czy zimne - bez znaczenia.
Ale dymiło mi się ze stacyjki jak chciałem zakręcić:) Jak rozebrałem to styki były mega zasyfione. Wyczyściłem i jest OK. Mechanizm jest.... ciekawy Ale powinieneś dać radę to zrobić.
_________________ Fajnie jest mieć drugą Żonę Nie marudzi, zawiezie gdzie trzeba i zawsze ma ochotę na zabawę.
Ostatnio zmieniony przez lijo1979 2010-08-20, 23:32, w całości zmieniany 2 razy
Nie to nie to, jak wsadzałem silnik to jest nieco ponad rok temu stacyjkę też wymieniałem nie ma takiej opcji coby się zepsuła w tak krótkim czasie, tym bardziej że załozona była orginalna.
kolego zobacz kabel masy z budy do silnika. ja tak mialem na zimno palil od tyku a jak sie zrobilo cieplo to zaczynaly sie jaja. smienilem kabel masy i jak reka odjał. powodzenia
kolego dzis bede u znajomego ktory kocha e30 i zna sie na nich jak nikt inny. nieraz pomagal mi jak inni nie dawali rady. zapytam jego i jutro ci napisze co powiedzial
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach