BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana OBC z 7 na 18 w e36
Autor Wiadomość
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-14, 18:31   

piotrbmw4 napisał/a:
Walldo Podobno wystarczy z białej podłączyć tylko pin 6 i pin 9 do licznika kostka biala to ta x1071??? a pin 9 do licznika to ktora kostka x16 czy x 17???


Tak "podobno wystarczy. Ja błądziłem trochę bo na forum w zasadzie opisana jest przekładka z 11 przyciskowego. Na pewno jeśli przekładasz z 7 przyciskowego nie masz połączenia z czarnej kostki OBC pim 9 do pin 4 niebieska kostka w liczniku. Musisz to zrobić wtedy wszystko ruszy. W 11 przyciskowym to połączenie już jest dlatego o nim nie piszą. Jak już opisywałem dopóki tego nie pociągnąłem nie działało mi spalanie i prędkość. Daj znać o postępach
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-15, 18:53   

Podobno wystarczy z białej podłączyć tylko pin 6 i pin 9 do licznika ale ja podłączyłem wszystko i działa mi bez zarzutu. Sprawdź też czy masz połączenie z czarnej pin9 do licznika x17 pin4 bo tego połączenia mi brakowało.
to tak muszę podłączyć czarna kostkę pin 9 do licznika x 17 pin 4 a biała kostka x1071 pin 6 do której kostki w liczniku pod pin 9???pytam ponieważ nie napisałeś


na forum pisze ze za prędkość odpowiada kabel biało szary pin 10 x17 wychodzący z pin 9 x1071 ja osobiście musiałem pin 10 x 17 sobie wpiąć ponieważ miałem go pustego

[ Dodano: 2010-08-15, 20:06 ]
kolego Walldo bys mogl mi napisac jaki przewod gdzie podpinales u siebie tak bedzie latwiej bo wole zrobic tak jak ty to zrobiles niz mam podpiac 1( przewód nie sprawdzony)i rozwalic elektryke w aucie bo z instrukcje posciagane z neta sie roznia miedzy soba a do tego nie zawsze te piny w kostkach sa podpiete jak to instrukcja pisze np ja pin 21 w x16 miale podpienty a pisalo ze musze podpiac a za to pin 10 w x17 mialem pusty a pisalo ze musze sie tylko podpiac pod ten przewód :) wychodzacy z tego pinu


jeszcze 1 walldo w ramach rewanżu zapraszam ciebie i twoja dziewczynę(Żonę) do mnie nad morze
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-16, 10:40   

Dokładnie tak jest że pin 10 w x17 jest pusty. Też tak miałem, podjechałem na szrot dostałem jakąś kostkę starą od BMW i wpiąłem w puste miejsce pin i pociągnąłem do białej kostki OBC pin 9. Pomijam zasilanie i mase którą trzeba pociągnąć z czarnej kostki do białej. Całą resztę wykonałem wg schematu który Ci podesłałem czyli z białej kostki OBC pin 6 do białej kostki licznika pin 21 (tam gdzie są przewody odizolowałem kawałeczek i wpinałem się w kabel za kostką). Co do czarnej kostki OBC to z niej pin 9 do pin 4 w niebieskiej kostce licznika (w przewód) sprawdzałem na schemacie OBC 11 przyciskowego i tam to połączenie jest fabrycznie wykonane. Z tego schematu który Ci wysłałem wynikało że musi być podłączone. Mordowałem się prawie tydzień zanim do tego doszedłem. Pokazywało mi zasięg ilość paliwa ale nie działało spalanie dystans i prędkość. Po podłączeniu tego przewodu z czarnej kostki ku mojej wielkiej radości zadziałało :jupi:
Co do przewodów z białej kostki pin 5 i 7 nie wiem czy trzeba je ciągnąć do licznika ale ja to zrobiłem bo myślałem wtedy że może dzięki temu zacznie wszystko hulać. Dopiero połączyłem dodatkowy kabel z czarnej kostki i ruszyło więc tamto już zostawiłem. Zresztą na tej zagranicznej stronie do której link podałem są wszystkie te połączenia opisane łącznie z tym który kabel za co odpowiada. Daj znać jak już podepniesz to napisze Ci jak zrobić żeby pozbyć się komunikatu o braku check controla ;)


Aha dzięki wieelkie za zaproszenie :) być może pojawie się wkrótce nad morzem
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-18, 11:54   

dziś podłączyłem wszystko tak jak kazał Walldo czyli z czarnej kostki pin 9 połączyłem z pinem 4 x17 i pin 12 x16 połączyłem z pinv 5 x1071 i pin 11 x 16bdo pin 7 x1071 po odpaleniu pojazdu pokazuje sie napis CHECK CONTROL INACT.SEE OWNER 'S MANUAL co to znaczy????? co do spalania pokazuje sie consum 21.0 l/100km powoli wzrasta lub opada wiec rzeczywiste spalanie to nie jest hwhwhw z predkoscia podobnie 22.3 km/h takze powoli wzrasta lub opada ale i tak jak cos to przy stalej jezdzie 50km /h pokazuje 60 km/h czyli 10 klockow za duzo a po wcisnieciu 1000 i 100 nadal nic
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-26, 13:29   

piotrbmw4 napisał/a:
dziś podłączyłem wszystko tak jak kazał Walldo czyli z czarnej kostki pin 9 połączyłem z pinem 4 x17 i pin 12 x16 połączyłem z pinv 5 x1071 i pin 11 x 16bdo pin 7 x1071 po odpaleniu pojazdu pokazuje sie napis CHECK CONTROL INACT.SEE OWNER 'S MANUAL co to znaczy????? co do spalania pokazuje sie consum 21.0 l/100km powoli wzrasta lub opada wiec rzeczywiste spalanie to nie jest hwhwhw z predkoscia podobnie 22.3 km/h takze powoli wzrasta lub opada ale i tak jak cos to przy stalej jezdzie 50km /h pokazuje 60 km/h czyli 10 klockow za duzo a po wcisnieciu 1000 i 100 nadal nic



Komunikat pokazuje Ci się dlatego że nie masz Check Controla. Wystarczy wejść w opcje ukryte test nr 11 masz tam dwie wartości EINHEIT1 i EINHEIT2 przełączasz się pomiędzy tymi wartościami przyciskami 1000 lub 100
EINHEIT1 ustaw na 04 a EINHEIT2 na FF i komunikat zniknie. Może się to przydać także innym bo czytałem że nie da się tego komunikatu pozbyć jeśli nie masz checka.
Co do prędkości to pokazuje dobrze bo na to nie ma wpływu korekcja spalania, wartość ta jest wartością średnią a nie chwilową. Więc nie ma się nią co sugerować. Jeśli chcesz to możesz zrobić test czyli rozpędzić się do jakiejś stałej prędkości i wtedy wyzerować tą wartość naciskając set/res. Natomiast co do wejścia w ukryte fukncje to nie wiem co Ci poradzić, czy jesteś pewien że wszystkie przyciski działają?? Sprawdź to poprzez wciśnięcie opcji DIST=dystans i próbuj programować dystans wszystkimi przyciskami od 1000 do 1 i sprawdź czy na wszystkie odpowiada, jeśli nie to może któryś z przycisków nie działa (uszkodzony mikrostyk). Po wciśnięciu 1000 i 10 jednocześnie powinno Ci się pokazać Test nr: --
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-26, 14:24   

walldo mozesz na privatiwie podac nr tel.???co do wejscia w funkcje ukryte juz jest ok natomiast mam pytanie :aby wejsc w funkcje ukryte musze odblokowac obc czy bedzie wszystko wchodzic ok tylko ze nie bedzie pokazanych wartosci w danym tescie
?? ??
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-26, 14:59   

Musisz odblokować OBC w teście nr 19. Wciskasz 1000 i 10 potem wklepujesz 19 i set/res. Pokaże Ci się lock on chyba. Wtedy wklepujesz znowu sumę daty np dzisiejszej czyli 26-08
26+8=34 i ponownie set/res wyłączasz zapłon i włączasz. Teraz gdy wybierzesz test nr 19 powinno być lock off.
Ostatnio zmieniony przez Walldo 2010-08-26, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-26, 20:22   

ok aaa to moze dlatego po wcisnieciu danedo testu pojawiaja sie tylko -- a po odblokowaniu beda wartosci dzieki za tel.jak cos to napewno skorzystam

[ Dodano: 2010-08-27, 19:44 ]
dzis odblokowalem wszystkie funkcje hhehehe super dzieki walldo tylko w spalaniu troszke jest nie tak w spalaniuw Litrach na 100km pokazuje mi ok 5-6litrow wiecej niz ekonomizer na zegarach np ekonomizer pokazuje 10l a komputer 15,6l w tescie 20 mialem wartosc 1000 zmniejszylem ja do 760 i teraz komputer myli sie o ok 3l wiec probowalem w tescie 20 wpisac mniejsza wartosc niz 760 np 650 wpisac moge ale po wcisnieciu set pojawia sie spowrotem 760 a co jest dziwne gdy wpisze wartosc ponad 760 moge ja zatwierdzic bez problemu mam silnik 18is a komp chyba jest z 2.5co mozna z tym fantem zrobic???
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-27, 19:50   

Rozumiem że chodzi Ci o spalanie chwilowe na kompie czyli test nr 2. Powiem Ci tak, najlepiej zalać do pełna. Skasować licznik do 0, wyzerować także spalanie średnie w OBC. Przejechać się gdzieś i zalać znowu do pełna. Wówczas będziesz wiedział w przybliżeniu o ile przekłamuje Ci OBC. Skala korekcji jest od 750 do chyba 1050 czy jakoś tak więc niżęj jak 750 nie zejdziesz. Możliwe że masz OBC od 6 cylindrowego silnika 2.0 - 2.5. Sprawdź najpierw w ten sposób i będziesz wiedział o ile Cię kłamie. Możesz wtedy korygować aż wartość Ci się zgodzi. Jeżeli korekcji Ci braknie pozostanie Ci się wymienić z kimś na OBC z 1.8 ;/
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-28, 07:49   

ok rozumiem ale najwazniesze ze juz mi wszystko chodzi jak powinno ehhheheh jeszce raz wielkie dzieki a tak swoja droga ile tobie wychodzi srednie spalanie oraz jaka masz szer.opon

[ Dodano: 2010-08-28, 08:52 ]
a tak mnie ciekawi o co chodzi w tescie 15 diagnostyczne wartosci???
 
 
kris185 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-08-28, 08:53   

ja mam w teście nr 20 ustawione na 0970 i spalanie w mieście pokazuje od 10L do 12L w zalezności od stylu jazdy. Posiadam motor r6 a OBC mam od 2.5L
 
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-28, 11:25   

Szerokość opon mam standard czyli 205/60 R15 póki co a spalanie pokazuje mi na trasie bo właśnie objechałem nad morze zrobiłem ok 1700km i w miarę normalnej jeździe pokazuje mi 7,5 do 8 l co pokrywa się z obliczeniami a w mieście ok 10 - 11 l. Co do testu 15 to szczerze nie mam pojęcia o co z nim chodzi ale chyba o diagnostykę samego OBC a nie samochodu ale może ktoś ma na ten temat wiedzę i podzieli się nią z nami :)
 
 
piotrbmw4 


Dołączył: 20 Gru 2008
Skąd: NOWY DWOR GDANSKI
Wysłany: 2010-08-30, 20:34   

musze tobie walldo powiedziec ze dosc malo tobie pali jak na r6 mi pali przy oponach235/45 zr17 9.5 10.5 gazu sekwencja kolega kris ma ustawione u siebie w tescie 20 wartosc 0970 ja myslalem ze im mniejsza wartosc to wowczas obc pokazuje mniejsze spalanie
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-30, 21:50   

piotrbmw4 napisał/a:
musze tobie walldo powiedziec ze dosc malo tobie pali jak na r6 mi pali przy oponach235/45 zr17 9.5 10.5 gazu sekwencja kolega kris ma ustawione u siebie w tescie 20 wartosc 0970 ja myslalem ze im mniejsza wartosc to wowczas obc pokazuje mniejsze spalanie


Bo tak też jest im mniejszą wartość korekcji ustawisz pokaże mniejsze spalanie. Ja dochodziłem metodą prób i błędów ale cały czas jeszcze obserwuje sytuację i najwyżej skoryguję. Raczej spokojnie jeżdżę do tego często hamuje silnikiem bo to i oszczędne i całkiem przyjemne dla ucha :D . Generalnie staram się jeździć płynnie. Na autostradzie przy ok 90-100 pokazywało nawet ok 6,5-6,6 ;) poza tym wąskie (205) opony no i silniczek jeszcze w niezłym stanie :spoko:
 
 
sucre 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 31 Sie 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-31, 20:22   

Koledzy a powiedzcie mi taką rzecz, mam obecnie wsadzony silnik m52b28TU, czy ma to jakieś znaczenie jeśli będę chciał wsadzić pełen OBC, obecnie jest zegarek a auto jest z 99r. Prosiłbym o odpowiedź bo nie wiem czy zamawiać kompa???
 
 
kris185 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-08-31, 20:45   

sucre napisał/a:
Koledzy a powiedzcie mi taką rzecz, mam obecnie wsadzony silnik m52b28TU, czy ma to jakieś znaczenie jeśli będę chciał wsadzić pełen OBC, obecnie jest zegarek a auto jest z 99r. Prosiłbym o odpowiedź bo nie wiem czy zamawiać kompa???

Możesz wsadzać OBC bez problemu, robiłem u siebie pełen obc a miałem tylko zegarek ważne żebyś miał kostki do OBC.
 
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-08-31, 23:16   

Dokładnie jak kris napisał. Zamawiaj bez problemu i najlepiej żeby w komplecie były kostki obydwie do OBC z kawałkiem wiązki, będzie łatwiej. Co do samego OBC to najlepiej szukaj od wersji R6 i do dzieła ;)
Ostatnio zmieniony przez Walldo 2010-09-01, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sucre 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 31 Sie 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-01, 15:26   

Wiem że bez problemu można tylko że ja mam silnik od E39, czy nie będzie żadnych komplikacji??
 
 
kris185 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 19 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2010-09-01, 15:43   

sucre napisał/a:
Wiem że bez problemu można tylko że ja mam silnik od E39, czy nie będzie żadnych komplikacji??

Będzie dobrze,wpinasz sie w instalacje licznika i zasilanie to wszystko chyba że ma check control
Ostatnio zmieniony przez kris185 2010-09-01, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-09-01, 16:02   

Zgadza się nic więcej Ci nie trzeba jak wpiąć się w odpowiednie kable idące do licznika oraz zasilanie z zegarka + przewody do czujnika temp, którego zapewne nie masz. Silnik nie ma tu znaczenia. Jeśli chodzi o spalanie zrobisz sobie potem ewentualną korektę. Podejżewam że nie masz check contrlola więc mniej roboty. Tak na marginesie zoczę trochę z tematu, z jakiego silnika robiłeś swap i czy dużo było roboty? Części i koszta.
 
 
sucre 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 31 Sie 2010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-01, 21:54   

Swapa robił jeszcze poprzedni właściciel więc nie wiem jakie były koszty.

[ Dodano: 2010-09-04, 22:39 ]
A powiedzcie mi jeszcze bo obecnie mam wsadzone zegary z 323ti a jak wiadomo one się trochę różnią ( brak ekonomizera ). Czy będzie to przeszkadzać w montażu full obc??
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-09-05, 12:12   

Nie powinno to stwarzać problemu o ile są przewody poprowadzone ze sterownika silnika w kostkach licznika np. wcześniej mogły być zegary z ekonomizerem więc przewody mogą być. Ale nie jestem pewien bo aj akurat mam ekonomizer. Pewnie się nie przekonasz dopóki nie podłączysz ;)
 
 
BuLiii1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Wrz 2010
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-09-05, 12:28   

siema a ja mam pytanie czy z 8 przyciskow moge przejsc na 18
mam date godzine i chyba CHECK control co potrzebuje

[ Dodano: 2010-09-05, 13:50 ]
mam tylko 1 kostke 1 383 650
19 wyjsc a doprowadzone 13 kabli do kostki
 
 
Walldo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Cze 2010
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-09-05, 14:52   

Z każdej wersji można przejść na max OBC 18 przyciskowy. Nawet z analogowego zegarka. Potrzebujesz OBC + druga biała kostka, trochę przewodu i przynajmniej 1 zapasowy pin do kostki w liczniku. Poza tym trochę cierpliwości i wszystko pójdzie OK. Ponieważ masz Check control będzie Ci łatwiej ale jeśli chcesz żeby pokazywał temp. na zewnątrz to musisz jeszcze mieć czujnik temp.
 
 
BuLiii1988 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Wrz 2010
Skąd: poznań
Wysłany: 2010-09-05, 16:20   

spoko a masz schematy jak dodac kostke itp???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15