BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E 36 Wyciek oleju z dyfra
Autor Wiadomość
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-09, 11:46   E 36 Wyciek oleju z dyfra

Witam kolegów, wczoraj zauważyłem ze mój dyfer (3,15+ 40% szperra) się poci w miejscu gdzie wychodzi ta flansza na półoś z boku między ścianką dyfra a tym pierścieniem co jest przykręcony za flanszą.(niestety nie chce mi załadować zdjęcia) ;/ czy ktoś może mi pomóc jak ten temat ugryść? czy wystarczy wymienić uszczelniacz który tam jest (tyle wyczytałem jak do tej pory na forach)czy jest to wyższa szkoła jazdy i sam nie dam rady nic z tym zrobić?? proszę o wszelkie sugestie co ewentualnie może być nie tak ;/
http://moto.allegro.pl/mo...1219737154.html
Na tej aukcji na drugim zdjęciu dobrze widać miejsce o które mi chodzi:)
Ostatnio zmieniony przez lolek0 2010-09-09, 11:59, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-11, 12:49   

u siebie miałem ten sam problem i wymiana simmerów zakończyła problem...nie pamiętam ile dokładnie ale coś koło 20zł/szt. w ASO płaciłem...wymiana banalnie prosta...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-11, 19:22   

Dantte26 napisał/a:
u siebie miałem ten sam problem i wymiana simmerów zakończyła problem...nie pamiętam ile dokładnie ale coś koło 20zł/szt. w ASO płaciłem...wymiana banalnie prosta...

kolego a po wyjęciu tych segerów czy jak to tam się zwie :) było widać jakieś uszkodzenia? ja dziś wyciągnełem ten pierścień i "na oko" nie widać żadnych uszkodzeń, czy pęknięć. a na zdrowy rozsądek nie ma innego miejsca by mogł wydostawać się olej czy się myle?? gdzieś jeszcze może się wydostawać?
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-11, 21:24   

simmer ma przykręcane gniazdo które montowane jest w dyfer które to z kolei uszczelnia o-ring...ale wątpie żeby to była wina o-ringu...ale wymienić warto...koszt niewielki ok.5zł za 2szt. ...na pierścieniach simmera nie miałem żadnych uszkodzeń ale w porównaniu z nowym była znaczna różnica krawędzi jak i spasowania do flanszy...po prostu mają już swoje lata i wymagają wymiany... pierścień "segera" nie jest gumowy...to metalowy pierścień zapobiegający na przykład wysuwaniu się łożyska z gniazda...miałem do czynienia z dyfrem od e30...być może dyfer od kebaba jest inaczej zbudowany...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-12, 11:57   

Dantte26 napisał/a:
simmer ma przykręcane gniazdo które montowane jest w dyfer które to z kolei uszczelnia o-ring...ale wątpie żeby to była wina o-ringu...ale wymienić warto...koszt niewielki ok.5zł za 2szt. ...na pierścieniach simmera nie miałem żadnych uszkodzeń ale w porównaniu z nowym była znaczna różnica krawędzi jak i spasowania do flanszy...po prostu mają już swoje lata i wymagają wymiany... pierścień "segera" nie jest gumowy...to metalowy pierścień zapobiegający na przykład wysuwaniu się łożyska z gniazda...miałem do czynienia z dyfrem od e30...być może dyfer od kebaba jest inaczej zbudowany...

kurde fakt, pomyliłem segery z simmerami :lol: no właśnie mój jest chyba jeszcze pierwszy w tym dyfrze, wyciek był nie wielki ale jednak ;/ jutro to złoże w całość i zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieje ze to tylko to bo nie mam koncepcji na coś innego. chyba ze jeszcze ten o-ring.
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-12, 12:46   

jeśli masz to na wierzchu wykręć gniazdo pod simmering i wymień o-ringi od razu...szkoda by było rozbierać to jeszcze raz...zwłaszcza że półoś masz zrzuconą...zresztą twoja wola...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-12, 18:37   

No wiadomo ze wymienie co trzeba jeszcze żeby drugi raz tego nie ruszać bo bez sensu, musze tylko zobaczyć te o-ringi (mam nadzieje ze kupie je w sklepie motoryzacyjnym) :D
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-12, 18:56   

bez problemu...najlepiej pytaj w sklepie specjalizującym się w sprzedaży łożysk itp. części...
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-09-12, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-12, 19:57   

Wielkie dzięki jak da rade to jutro to złoże w całość :D A orientujesz się może czy jakaś firma zajmuje się zmianą przełożeń w dyfrze??
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-12, 20:32   

nie mam pojęcia...ale podejrzewam że taniej będzie kupić dyfer o innym przełożeniu...firma jak każda zawsze chce zarobić...nie dość że zapłacisz za inną przekładnie to jeszcze za usługe...wiesz jak jest...a dyfer zmienisz sobie sam...swój oddać możesz w rozliczeniu zwłaszcza że jest zeszperowany...a jeśli nie to klienta znajdziesz na pewno...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-13, 19:05   

No właśnie nie bardzo jestem za sprzedażą swojego dyfra bo mam szpere i dyfer po kapitalnym remoncie na początku roku+ zacieśnianie szpery więc musiał bym dostać z 1500zł za ten dyfer a nie wiem czy ktoś zapłaci mi takie pieniądze. :D
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-14, 08:25   

dziwne...dyfer po kapitalce a zostawili oryginalne simmeringi?? jakaś partacka firma to robiła...grzech tego nie wymienić...zwłaszcza że to tanie koszta...jeśli jesteś pewny tego dyfra a ktoś by taki potrzebował myślę że dałby Ci tą kasę ale z gwarancją, a myślę że gotów byś był ją udzielić...
mogę znać koszta takiej operacji...też mam oryg. szperę 25%...jakie koszta zaciśnięcia do 40%??
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-09-14, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-15, 15:40   

Dantte26 napisał/a:
dziwne...dyfer po kapitalce a zostawili oryginalne simmeringi?? jakaś partacka firma to robiła...grzech tego nie wymienić...zwłaszcza że to tanie koszta...jeśli jesteś pewny tego dyfra a ktoś by taki potrzebował myślę że dałby Ci tą kasę ale z gwarancją, a myślę że gotów byś był ją udzielić...
mogę znać koszta takiej operacji...też mam oryg. szperę 25%...jakie koszta zaciśnięcia do 40%??

No z mojego przypuszczenia wynika ze to są jeszcze pierwsze, chyba ze firma gdzie robiłem dyfer wstawiła nowe oryginalne ale śmię wątpić :D prawie rok przelatałem bez dotykania i w minioną sobote zobaczyłem ślady oleju na dyfrze pod flanszą na półoś, mam nadzieje ze to tylko ten simmering ;/ Cała operacja kosztowała mnie coś ponad 500zł. dokładnie nie pamiętam ale w tej cenie były wysyłka w jedną i drugą strone (120zł) i dwa litry oleju Motula do dyfra.
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2010-09-16, 06:34   

ja zamawiałem oryginalne w ASO ale pracują bezawaryjnie już trzeci rok...być może nie wymieniali lub nieostrożnie zamontowali...sprężynka siedziała na miejscu?? co do ceny to widzę że nie były to straszne koszta...podejrzewam jednak że wykonano w tej kwocie tylko zaciśnięcie szpery...łożysk i simmerów raczej nie ruszali...ale cena ok...takie pierdy łatwo wymienić samemu z tym czy aby na pewno kalkulował się bedzie czas na to poświęcony...zwłaszcza że nie tak dawno rozbebeszali go w firmie...

aha, miałem pytać...jakiego Motula zalali??
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2010-09-16, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lolek0 


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wlkp_Niepruszewo
Wysłany: 2010-09-16, 19:15   

Sprężynka była na swoim miejscu, simmering tez bez sladów, uszkodzeń, nie było widać by był jakoś odkształcony czy coś innego. Simmering+o-ring dziś odebralem z ASO i już jest zamontowany ale nie wiem czy jest ok bo dyfer wymontowałem i jutro jedzie na zmiane przełożenia bo mam 2.93 to tragedia jest :| Olej PEA 90
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15