Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-11-06, 19:11
nic nie powinno powodowac uszkodzen cewek!!! do cewki zazwyczaj dochodza 3 przewody : masa plus i impuls ktore to nie maja wplywu na dzialanie cewki!!! na cewke wplywakja warunki atmosferyczne takie jak mrozy sniegi woda ... i np. podwyzszona temperatura spalania np. zle paliwo , inst. lpg, "zapchany kat."- i tu nie zawsze!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-11-06, 20:16
a sonda lambda dziala?? auto pali normalnie chodzi mi o l/km??
[ Dodano: 2010-11-06, 20:19 ]
wiesz no akurat lubuje sie w starszych bmkach ktore cewek nie posiadaja!! ale w pracy duzo z tym obcuje ! z tym ze nie jestem Ci w stanie stwierdzic na ile kilometrow przeliczone sa cewki w bmw e46 w Twoim silniku!!
Szybka dziagnostyka cewki :
- ściąg sobie dekiel tak żeby widzieć cewki
- odpal silnik
- i odpinaj po jednej cewce (na wtyczce oczywiście / nie wykręcaj czasem )
- jak zobaczysz reakcje silnika "padaczke" to zapnij spowrotem (rób to w miare szybko to wtedy czeka nie złapie)
-"padaczka" oznacza że cewka działa, jak nie będzie rzadnej reakcji to znaczy że nie działa
- nie łam się wykręć tą cewke (chyba 2 śruby na klucz 10 albo imbus 5) i podmień z inną
- jeśli podmieniona na tym cylindrze nie działa to znaczy że coś na kablu albo komp ją wypią
- jeśli ten cylinder działa a ten z którego wziełeś dobra cewke nie, to znaczy że to cewka padła
inne opcje :
-jeśli świeci bądź zaświeci się czek engine to ściąg na pare min + z aku , bo beta lubi odcinać cylinder jeśli widzi że coś z nim nie tak
- obejżyj w jakim masz stanie łączniki (gumowe rurki międdzy cewka a świeca) jeśli są wygniecione, wykruszają się, albo guma od wewnątrz robi się szara czy biała, to są do wymiany
- obejżyj świece:
- jeśli na porcelanie są widoczne "pioruny", to do wymiany, i łączniki napewno też bo to ich skutek
- jeśli ceramika jest pęknięta to skutrek zbyt mocnego dokręcenia świecy - wymiana
A z discavery można się dowidzieć że w brzydką pogode zwierzaki lubią sie pchać pod maske i co tam robia to cho cho
Za błędy ort. sorry
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2010-11-08, 00:18, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-11-08, 19:15
BassQ a podaj mi przyklad dlaczego komp odcina cewki... pierwszy raz o czyms takim slysze a w sumie to rowniez moze byc powod gmp jak bedziesz mial problem wal priv do mnie mam warsztat w markach i kompa do beemek przetestujemy s...ke
moja fura znow zyje;-)
teraz pojechalem zrobic to do kogo innego.
po podlaczeniu pod kompa wyszly nastepujace usterki:
- przerywacz spalania cylinder 3
- przerywacz spalania cylinder 4
- przerywacz spalania cylinder 6
- obwod zaplonowy cylindra 3 - sygnal zaplonu-strona pierwot. cyl. 3
z czego jeden blad byl na cewce wymienianej miesiac temu!! - DZIWNA SPRAWA - MOZE MA KTOS Z WAS POJECIE CZEMU TAK WYSZLO??
po wykasowaniu bledow i wymianie jednej starej cewki wszystko wrocilo do normy. (teraz mam juz 3 nowe i 3 zostaly stare)
zobaczymy czy na tym bedzie koniec.
_________________ kupie:
1-instrukcje do compacta e46 w jezyku polskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach