BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie
Autor Wiadomość
kicha 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2004
Skąd: Poznan-Rataje/Czecha
Wysłany: 2005-03-25, 14:56   

Witam podepne moje pytanko pod ten temat mam nadzieje ze sie nie obrazicie :D . Mianowicie chodzi mi o to ze posiadam iS'a i mam boczki cale szare wszystkie i szara czesc kokpitu tzn ta gdzie jest skrzynia biegow i zapalniczki ( przeswituje w niektorych miejscach czarny kolor) podsufitke i gore deski mam czarne i stad moje pytanko do innych posiadaczy iS'a abyscie mi napisali czy tez macie taki kolor kokpitu i tapicerki czy poprostu poprzedni wlasciciel zrobil to samemu pod kolor siedzen ktore to jak wiadomo sa w szara krate ( tylko i wylacznie w iS'ie :D ) ??
_________________
BMW E30 318 iS 90' Coupe Diamantschwarc metalic coraz blizej idealu (czyt oryginalu z lekkim upiekszeniem)

(oo=[][]=oo)
GG: 2905288
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-25, 15:22   

Ja w swoim is mam czarną tapicerkę z elementami zgniło-zielonej kraty na siedzeniach i boczki w tym samym kolorze ale bez kraty. Nawet wykładzina i tylna półka jest u mnie w odcieniu zgniłej zieleni. Podsufitka czarna oczywiście. Ale w necie np. widziałem tak jak u Ciebie, czyli szara tapicerka w krate, myśle że w fabryce się nie ograniczali tylko i wyłącznie do jednego wzoru specjalnie dla is-a, choć mogę się mylić.
Pozdrawiam
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-27, 12:00   

Co do pojemności to też mi się to obiło o uszy, ale raczej chyba dopiero M44 miało 1,9 - tutaj masz link do stronki, gdzie są wymienione silniki od E36 z opisanymi pojemnościami : http://motoren.e36-talk.com
IS z E36 ma chyba trochę niżej osadzony moment - dzięki temu kosmiczemu kolektorowi ssącemu i sepecjalnemu regulatorowi podciśnieniowemu w środku, który reguluje podział powietrza zaleznie od obrotów.

Ale chciałem zapytać bo dospawałeś wydech z M40 - nie było z tym problemów - przecież IS ma większy przekrój rury wydechowej !! Zrobiłeś zwężkę ??
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-29, 12:55   

X-ray, apropo uturbiania, słuszałem z pewnego żródła że kolektor od 1.8 tds nie pasuje do m42 :( Choć może po przeróbkach....... Musze odnależć stary numer Moto Magazynu, w którym przedstawili bmw Z 3 1.9 (czyli m44) uturbione przez MK Motorsport. Chdziło genialnie, objeżdzało seryjne Z3 2.8. A najlepsze ze nie ingerowali w silnik. Zrobili coś 210 KM. Pogrzebie w swoich zbiorach i opisze co i jak, bo na stronie MK Motorsport nie moge sie doczytać szczegółów.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-29, 16:39   

Dzięki. To dobra wiadomość. Może my też coś podobnego zrobimy ;-) Poszukaj u siebie w gazetach a ja spojrzę w necie może gdzieś to opisali.
Najbardziej obiecujące jest to, że nie ingerowali w silnik !

Ale pochwal sie lepiej co tam u Ciebie ? Wszystko działa ?
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-30, 09:15   

Pomyślimy, to moje ciche marzenie :) A z moim ? Poświęciliśmy na to 4 wieczory i.. mechanicznie wszystko jest ok, ale było duże zamieszanie z podciśnieniami i magistralą wodna. Poprzedni mechanicy tak pokręcili, ze Nam włosy na głowie staneły. Powiem tylko że ktos podłączył silniczek krokowy pod serwo hamulcy :shock: Także wszystkop robiliśmy od nowa na nowych cześciach. najwazniejsze że tłokowo, panewkowo, głowicowo i rozrządowo silnik jest idealny. Niestety prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz, i po odpaleniu zaczął chodzić jak stara prostytutka. Mam jeszcze mały kłopot z deklem zaworów, bo silnik jest z e36, a tam odma wychodzi w innym miejscu. Musze poszukac dekla od e30, bo patenty nie wychodzą. Odłączyłem przepływkę, i oprócz wolnych obrotów duzo lepiej. tak wiec zadanie na dziś to znależć nowa przepływkę.. W sumie kłopoty wynikaja tylko z "rozbabrania" przez poprzedników osprzętu. Ehh.... jak sie Pan Miecio z Panem Edkiem dorwą do czegoś, i przyjdzie potem po nich poprawiac to ręce opadają.....
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
Ostatnio zmieniony przez Baur 2005-10-05, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-30, 13:21   

No to trochę szkoda, że tak wyszło. Myślałem, że juz śmigasz ;-)
Napisałeś, że chcesz wsadzić pokrywe klawiatury od E30 - nie jestem przekonany czy to taki dobry pomysł. Pokrywa od E30 ma w sobie taki specjlany separator, taką przegrodę która to ma zatrzymywać olej i różne zanieczyszczenia a przepuszczać tylko powietrze ( średnio to działa ) Dlatego w E36 wymyślili coś takiego :



Tak wygląda Twój przepołowiony kolektor Numer 2 - to jest specjlany filtr który ma za zadanie filtrować właśnie 'oddech' z odmy. Sądze, że pokrywa E36 nie ma więc takiej przegrody w środku.

A z drugiej strony dlaczego chcesz przenieść odmę ? Nie mieści sie silnik ( zaczepia o tunel z kablami ). W e30 po tamtej stronie jest w kolektorze ssącym podpięty silniczek krokowy - ale jakos sie to u mnie zmieściło. Może to kwestia poduszek ?

Jeżeli chodzi o przepływkę to pasuje od M40

Powodzenia
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-30, 13:48   

Hmm.. wszystko zmienia to, ze kolektor ssący mam już od e30, a wtedy wyjście na odme z dekla od e36 wychodzi centralnie wprost na kolektor, i nie ma mozliwości podpiąc odmy. To wszystko zmienia. ktos kiedys powiedział że do e30 nie pasuje ten kolektor od e36. Co do przepływki, to wtyczka pasuje od m40, ale średnica jest dużo mniejsza !! ! No i to motronic 1.7, a w m40 1.3, choć czy to ma znaczenie to nie wiem. No ale dużo mniejsza średnica ma napewno. A więc tylko przepływka od m42.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-30, 14:23   

No to ładnie zakombinowałeś .. ja sądziłem że masz cały silnik z kolektorem razem od E36.. a to niezła rzeźba wyszła. Jakbyś miał komputer od E36 to nie było by problemu z kolektorem od E36 .. spokojnie wejdzie do E30. Szkoda, że nie masz .. fajniej by silnik chodził.

A co do przepływki to przyznam sie szczerze, że nie wiem skąd i od czego ją masz. Ale ja mam w IS'ie od M40 i wszystko pasuej jak ulał .. Zerknij do ETK tam przepływka od M40 była w silnikach M42 w E30 i w E36 też .. Nawet M43 ma ten przepływomierz.. w ciemno kupuj od M40. Po '95 był już "gorący drut" w M42 i M44
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-03-30, 14:41   

No nie jest tak do końca. Ja nic nie kombinowałem. Silnik jest z e36 z 94 roku. Był wsadzony do e30, ale koles po 2 tyg. sie rozbił. Jak go kupiłem, miał kolektor, przepustnice i przepływomierz od e30. I w tym układzie nie ma żadnej możliwości założyć mojego starego przepływomierza od 1.6 m40 !! ! Zupełnie inna średnica dolotu, z centymetr większa w IS-ie Komputer, wiązke itd. mam od e36. gdybym miał kolektor z przepustnica DISA od e36, to bym założył. Ale nie mam. Cos musi byc w tym, że nie zakładają w e30 kolektorów od e36, może zawadza o servo hamulcy :?: :idea: Myśle że gdyby było tak kolorowo, to chociażby bogate chłopaki w reichu wrzucaliby te kolektory od e36. tak więc wszystko jest ok, ale dekiel, kolektor a więc i przepływka musi być od e30.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-03-30, 18:58   

Już wiem, obydwaj mamy rację. U ciebie nie pasuje przepływka bo jest od M40 ale 1,6 a u mnie była od 1,8 i taka sama jest w IS'ach - od M40 B18 - pasuje idealnie bo to jest to samo ;-)
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-04-18, 10:19   

PO WIELODNOWYCH ROZKMINKACHH DLACZEGO "KRZYWO PRACUJE" SILNICZEK, USZCZELNIŁEM DOLOT, PODMIENIŁEM ZAPOBIEGAWCZO WTRYSKI (NA TE OD 3.5 LITRA OCZYWIŚCIE), WYMIENIŁEM JEDNA CEWKE BO TO ONA ROBIŁA POŁOWE ZŁEJ ROBOTY, I SILNICZEK CHODZI ELEGANCKO. TRZYMA CISNIENIE 15-16 ATM NA KAZDYM Z AŻ 4 CYLINDRÓW :) I WARCZY ZDROWO. PIERWSZE JAZDY POKAZALY ŻE JEST CHYBA JAKIŚ POTENCJAŁ W TEJ ZABAWCE.. TRUDNO MI JESZCZE MÓWIC O OSIĄGACH (NO NIESTETY ZA DUŻO JEZDZIŁEM AUTKAMI TYPU 535, 325 :D ) NO ALE NA WYSOKICH OBROTACH CHODZI WŚCIEKLE.
I TERAZ...
Po wymianie silnika z m40 1.6 na ISa stoje przed problemem wydechu.. Ten z m40 nie wyrabia ciśnienia, ryczy i chce uciec spod auta choć jest zdrowiuśieńki i bez kata. Oryginału nie amm, i raczej nowego nie kupię. Zależy mi żeby było za rozsądna kase, i nie ryczało jak zarzynana honda. Dodam że chciałbym wycioągnąć z tego silnika jak najwięcej, bo jest zdrowiutki. W dolocie stożek, w kompie chip + 12 km odcięcie ponad 7 tys, A CO Z WYDECHEM ? Wbrew pozorom nie jest to proste pytanie jeśli ma to zachowac kulturę głośności, dzwięku, pomagać silnikowi a nie szkodzić, i kosztować rozsądną kase.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-04-20, 12:35   

Fajna stronka o rajdowym pucharze IS-ów w Niemczech http://www.ig318is.de/
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-05, 15:05   

Na prośbę kilku osób, i dla podsumowania obszernego tematu, przedstawiam prostą operacje jak zamienic jedno na drugie, czyli M40 na M42 Łopatologicznie.... !! !




- Wyjmujemy chłodnice, odkręcamy wisko.

- odkręcamy silnik z poduszkami, odkrecamy silnik od skrzyni.

- Odpinamy w kabinie komputer, przewlekamu wtyczke do komory, całą wiązke "kładziemy" na silnik, odpinając z okrągłego gniazda w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami i oczywiście kleme plusowa z akumulatora

- Odkrecamy wszystko co "wiąże" silniczek z autem, łańcuch i do góry.

- Demontujemy stara cewke, nie będzie juz potrzebna.

- Jeśli mamy wspomaganie, odkręcamy od silnika pompe, i kładziemy "z boku", wiszącą na przewodach.

- Zakładam że mamy obok kompletny, uzbrojony silnik M42, z podpiętą oryginalną wiązką. Na bok odstawiamy tylko kolektor wydechowy, cewki, to przykręcimy na końcu.

- Nowy silnik analogicznie wrzucamy w mijsce starego. Skrzynia od m40 pasuje idealnie i ma odpowiednie przełożenia, sprzęgło jest oczywiście to samo.

- Jeśli mam oryginalne olejowe poduszki pod silnik od ISa, przykręcamy do łap silnika i tak wrzucamy.

- Jeśli ich nie mamy (są drogie !) zakładamy od e30 m20. Jednak aby były prawidłowo ułożone, w sankach, po lewej (od strony kierowcy) w miejscu otworu do którego przykręcamy poduche, wiercimy wiertłem 12mm nowy otwór, ok 1 cm niżej niz pierwotny. Wtedy wszystko jest idealnie.


- Przykręcamy silnik do skrzyni.


- Przykręcamy kolektor wydechowy, i łączymy z portkami. Jeśli mamy oryginalny wydech ISa, nie ma problemu. Jeśli go brak, spawamy portki ISa z resztą m40, i kombinujemy "wolniejszy" wydech.

- Podpinamy wisco i chłodnice. Zarówno węże jak i chłodnica pasują od m40. (1.6 ma odrobine węższą, ale pasuje i działa ok.)

- Zespół 4 cewek ISa mocujemy w miarę solidnie na prawym kielichu, wykorzystując z jednej strony stare mocowanie cewki. Z drugiej albo spawamy małe ucho jak w oryginale, albo jakiś patent.


- Nowy komp od ISa do schowka, a raczej nad :) , przewlekamy wtyczke do kabiny i podpinamy.

- Układamy nową wiązke w plastik pod podszybiem, wkręcamy okrągłą wtyczke w gniazdo od nassej starej instalacji, klema na plus w aku, masa na silnik, i wszystko działa.


Choć oczywiście prawem Murphyiego, jeśli jest coś co się może spier..., to sie napewno spierd...., ale to juz jest inny problem. Jeśli mamy nowy silnik kompletny, z pewnym, sprawnym osprzętem, wszystko jest do zrobienia w jeden dzień.


Wiele elementów z m40 pasuje do m42 np. rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, chłodnica i przewody, silnik krokowy, przepływomierz od m40b18 (od 1.6 jest mniejszy), sonda lambda oczywiście, dyfer, jeśli macie m40b18, jest taki sam jak w ISie. Jeśli mamy 1.6, warto zostawić i pośmigać na nim. Z chipem do 7tys i tak mamy 100km/h na dwójce.


[b]Sorki że łopatologicznie opisuje proste nawet operacje, ale warto, by było to w miare czytelne nawet dla poczatkujących. SWAPowców :) Niestety brak fotek, ale nie mam teraz takiej możliwości.
[/b]
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Bruner 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: Tczew
Wysłany: 2005-05-05, 15:11   

Swietna robota, moze by zrobic z tego artykul do "zrob to sam" na str glowna? Jak bedziesz mial to dorzucisz pare fotek i bedzie git. A co do lopatologii, to chyba zaleta a nie wada, ktos kto robi to pierwszy raz moze miec watpliwosci jak wykonac jakas prosta czynnosc, a majac taki opis napeno nic nie zepsuje.
_________________
E30 318is '90
było:
E46 318i Touring '04
E30 318i Touring '92
E30 325e '86
E30 320i '90
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-10, 15:03   

No o zdjęcia będzie juz trudno, ale Pweł E30 robiłe troszke fotwek. Ja nie miałem czasu, bo zajęty byłem pracą :D

Ale naprawdę każdemu umęczonemy bocianowym klekotem posiadaczowi m40 polecam swapa na is-a. Znależć zdrowy motor, sprzedac stary, i w sumie najtańszym i najprostszym kosztem w cieżkim Touringu z wyposażeniem, wspomaganiem, mam jak na razie 8-8,5sek do 100 (licznikowej :? )można zejść niżej w lekim aucie i jechałem 215 km/h w cztery osoby plus bagaż, a nie był to jeszcze koniec. I to na dyfrze 4,27 !
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
Ostatnio zmieniony przez Baur 2005-10-05, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-05-11, 18:52   Blok silnika do 318is

Witam wszystkich forumowiczów.

W ciekawością sledzę to forum.

Jestem nowy i dopiero zamierzam kupić BMW. Mam już upatrzonego 318is i w związku z tym pytanie: czy do silnika z 318is czyli m42 można użyć bloku od m40 (oryginalny jest pęknięty, "łyżwa" go uszkodziła i pękł).

Pozdrawiam wszystkich właścicieli i sympatyków tej marki.
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-12, 08:56   

Jeśli jest z m40 1.8 to raczej tak, ale trzeba to jeszcze posprawdzać w danych, w etk lub TISie. m40b16 napewno nie, mniejsza średnica cylindra.

Łyżwa czy Łycha ?? ? Co zrobił że aż blok pekł ? Nie można go pospawać ?
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-12, 15:48   

SPECYFIKACJA RAJDOWEGO IS-a

Facts
Bauart R4
Einbaulage vorn längs
Ventile pro Zylinder 4
Hubraum (cm³) 1796
Leistung (PS/kW) 145/106
Bei 6000 U/min
Drehmoment (Nm) 172
Bei 4600 U/min
Besonderheiten: Sport-Nockenwellen der Firma Schrick sind vorgeschrieben, Modifikation Kettenspanner erlaubt, E-Lüfter, Motronic wird von Cup gestellt
Antrieb Heckantrieb
Getriebe 5-Gang-BMW Motorsport Schaltgetriebe mit Sperrdifferential
Fahrwerk VA/HA Einzelradaufhängung, Stabilisator, Bilstein-Sportfahrwerk
Bremsen Vorn Scheiben/innenbel.
Bremsen hinten Scheiben
Räder vorn 7x15 Zoll
Räder hinten 7x15 Zoll
Bereifung Vorn/Hinten Vredestein Quatrac 2 195/65 R 15 95T Reinforced
Meßwerte
0–100 km/h* ca. 8 s
Höchstgeschwindigkeit* 200 km/h
Testverbrauch 20,5 l Super Plus
Ausstattung BMW 318is ca. 1000 Euro, Cup-Umbau ca. 5000 Euro
Preis ca. 6500 Euro


Fajnie mają. Ścigają sie w kilkanaście samochodów za rozsądną kase. Cywilizowany kraj. U nas można tylko Fiatem :D :D :D
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-05-12, 20:08   

Co to jest i gdzie znaleść "etk" oraz TIS?

Z tego co mi pokazywał obecny właściciel/mechanik to jest element nr 6 na niżej zamieszczonym schemacie: http://www.realoem.com/bm...91&hg=11&fg=25.
Co do przyczyn pęknięcia bloku to ani ja , ani obecny właściciel ich nie zna, w takim stanie sprowadził auto z niemiec. Podejrzewam lużny łańcuch.
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-05-13, 12:36   

Aha, kumam. Ale to napewno pękł blok, a nie aluminiowa obudowa rozrządu ?? ? Mimo wszystko zdecydowanie polecam pospawać. jeśli to jest tego typu uszkodzenie, napewno peknięcie nie jest duże. A dopasowywać wszystko do nowego bloku to duże koszta.
_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
Anonymous
Gość
Wysłany: 2005-05-17, 17:33   

Niestety to blok:-(, a mechanik już go wymienił, wiec zapewne nie nadawał się do naprawy, nie ładował by sie w koszta jeżeli by nie musiał.
 
 
Bruner 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 16 Lip 2004
Skąd: Tczew
Wysłany: 2005-05-17, 21:36   

Ziomek napisał/a:
nie ładował by sie w koszta jeżeli by nie musiał.

Z tym to bym polemizowal. Twoj koszt = jego zarobek. Jesli to nie Twoj znajomy to patrz mu na rece. Niestety mam zle doswiadczenia z mechanikami.
_________________
E30 318is '90
było:
E46 318i Touring '04
E30 318i Touring '92
E30 325e '86
E30 320i '90
 
 
 
Baur 



Dołączył: 05 Lip 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-10-28, 11:47   

M42 w częściach - moze sie komuś przyda.







_________________
Części nowe i używane oraz warsztat BMW - 661 496 167

"(...) Proste są dla szybkich samochodów, zakrety są dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
 
bolej1
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-08, 18:02   

witam. mam pytanie czy poduszka od E36 M42 będzie pasowała do E30 318si?? a może wiecie gdzie można dostać za rozsądne pieniądze.pozdrawiam

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=181822737
_________________
BMW 318is 1990r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 15