BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki Olej E30
Autor Wiadomość
cyberbks 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-05, 19:34   Jaki Olej E30

Witam, mam E30 z 89 roku. Poprzedni właściciel lał do niego Shell Helix 15w40 mineralny. Mam pytanie czy lać ten sam olej dalej czy go zmienić na lepszy i czy nic sie nie stanie o innego oleju. Prosze o rade. Dzieki
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-05, 20:17   

Śmigaj dalej na takim. Możesz przebierać w mobilach, castrolach itp ale tylko 15w40.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 09:01   

Shell jest spoko. Obojętnie jaka marka, bylebyś często zmieniał - co 10-12 tysięcy.
_________________
Weteran
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-07, 09:36   

Łukasz napisał/a:
co 10-12 tysięcy.


lub raz do roku.
_________________


E30 + E91
 
 
 
cyberbks 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-07, 11:33   

Ok dzięki za uwagi ;]
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 12:42   

Cypisek napisał/a:
Łukasz napisał/a:
co 10-12 tysięcy.


lub raz do roku.


ja zmieniam zawsze 2x w roku - wiosna (po zimie) i jesień (przed zimą). To nie jest jakiś mega wydatek, a zawsze wiem, że motor ma świeżą kąpiel :)
_________________
Weteran
 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-07, 12:58   

a czy 10w40 mozna stosowac?? Czy nie za bardzo??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 13:24   

http://www.valvoline.pl/s..._valvoline.html
_________________
Weteran
 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-07, 14:03   

w sensie ze mozna ;) ))
 
 
 
upbeat 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2009
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-01-07, 14:09   

jak to m40 i właściciel lał 15w40 to szykuj się na wymianę rozrządu :twisted:
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-07, 14:22   

w sensie wałka....
a do m20 co polecacie??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
maju e30 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2009
Skąd: KOŁO
Wysłany: 2011-01-07, 14:42   

Jeżeli chodzi o silniki m20 to Quaker sate 20w50 minerał lub Royal Purple 20w50 całosezonowy olej najwyższej klasy full syntetyczny, płynie od poczatku pracy silnika i zapewnia najwyższą ochrone w każdych warunkach... innego oleju oleju nigdy bym nie wlał, ale to tylko moje zdanie :-)
_________________
STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

CHCESZ MIEĆ DOBRE AUTKO??? ...buduj sam!
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-07, 14:57   

ja kiedys słysząłem że to starego typu silnik i tam nie powinno zaleać sie nic innego jak 15w40
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 15:17   

maju e30 napisał/a:
Jeżeli chodzi o silniki m20 to Quaker sate 20w50 minerał lub Royal Purple 20w50 całosezonowy olej najwyższej klasy full syntetyczny, płynie od poczatku pracy silnika i zapewnia najwyższą ochrone w każdych warunkach... innego oleju oleju nigdy bym nie wlał, ale to tylko moje zdanie :-)

silnik m20 został stworzony do pracy na oleju takim jaki był w owym czasie dostępny. Często wymieniany minerał świetnie zda egzamin.
_________________
Weteran
 
 
 
maju e30 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2009
Skąd: KOŁO
Wysłany: 2011-01-07, 15:22   

Tak, tak... ale minerał i pół syntetyk zostawia nagary a dobry full syntetyk nie 8-) Ja wymieniam oliwkę od 5 do max 10 tyś km i zawsze trzymam tą zasade. Koszt niewielki ale warto.
_________________
STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

CHCESZ MIEĆ DOBRE AUTKO??? ...buduj sam!
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-07, 15:22   

własnie dokładnie to samo słyszałem.
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 16:24   

maju e30 napisał/a:
Tak, tak... ale minerał i pół syntetyk zostawia nagary a dobry full syntetyk nie 8-) Ja wymieniam oliwkę od 5 do max 10 tyś km i zawsze trzymam tą zasade. Koszt niewielki ale warto.


Kolego sympatyczny, nie ma na tym forum osoby, która ma e30, e28, e36 od nowości, jako pierwszy właściciel, a więc jeżeli ktoś wcześniej lał olej mineralny, a tak zapewne było, a Ty po pewnie około 300 tysiącach przebiegu wlejesz syntetyk, to co się stanie? Syntetyk wypłucze nagary...i....resztę sobie dopowiedz.

Ja wymieniem olej co około 6 tysięcy. Leję półsyntetyk, bo takim olejem silnik był zalany kiedy kupiłem auto. I wolę lać często taki olej niż eksperymentować....
_________________
Weteran
 
 
 
maju e30 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2009
Skąd: KOŁO
Wysłany: 2011-01-08, 00:58   

...kolego sympatyczny, olej o którym mówie to sprawdzony produkt i wiem jak działa z własnego doświadczenia, dlatego go polecam :)
_________________
STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

STOP mechanikom-laikom!!!

CHCESZ MIEĆ DOBRE AUTKO??? ...buduj sam!
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 14:56   

Łukasz napisał/a:
maju e30 napisał/a:
Tak, tak... ale minerał i pół syntetyk zostawia nagary a dobry full syntetyk nie 8-) Ja wymieniam oliwkę od 5 do max 10 tyś km i zawsze trzymam tą zasade. Koszt niewielki ale warto.


Kolego sympatyczny, nie ma na tym forum osoby, która ma e30, e28, e36 od nowości, jako pierwszy właściciel, a więc jeżeli ktoś wcześniej lał olej mineralny, a tak zapewne było, a Ty po pewnie około 300 tysiącach przebiegu wlejesz syntetyk, to co się stanie? Syntetyk wypłucze nagary...i....resztę sobie dopowiedz.


I co się stanie ? Wybuchnie ?


Jeżeli chcesz zalać pół-syntetyk to odradzam Shella, Mobila i Castrola - najsłabsze pół-sytetyki w swojej klasie. Zainwestuj np. w Liqui Moly albo Valvoline.

Tyle o olejach było a niektórzy dalej klepią mity z lat 80tych.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Seta1987 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Sty 2011
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-01-12, 19:58   

co do silnika m20b25 to powiem tak złożyłem takowy silnik z nowych części od podstaw wszystko nowe kosztowna operacja ale fajny efekt zalałem pełnym syntetykiem i malina drugi rok ziomek lata olej wymieniał na syntetyk teraz zalał go minerałem 10w40 efekt końcowy wałek rozrządu i reszta bebechów dzwoni :] Z własnego doświadczenia wiem, że dla m20 minerał to zabójstwo jest za gęsty na zimnym silniku zapalimy wystarczy, że wałek jeden obrót zrobi na sucho przy rozruchu a po pewnym czasie wałek i dźwigienki się zacierają ;/ osobiście odradzam mineralnych olei do bmw :!: zdarza sie, że poprzedni właściciel leje minerał bo silnik jest stary i wogóle ale ja zawsze i tak wg. własnej oceny dobieram olej do silnika po przejściu z minerału na syntetyk albo inny rzadszy polecam pilnować wycieków oleju ponieważ uszczelki mogą być wypracowane i niekoniecznie szczelne na rzadkim oleju :tak:
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-12, 20:18   

Seta1987 napisał/a:
co do silnika m20b25 to powiem tak złożyłem takowy silnik z nowych części od podstaw wszystko nowe kosztowna operacja ale fajny efekt zalałem pełnym syntetykiem i malina drugi rok ziomek lata olej wymieniał na syntetyk teraz zalał go minerałem 10w40 efekt końcowy wałek rozrządu i reszta bebechów dzwoni :] Z własnego doświadczenia wiem, że dla m20 minerał to zabójstwo jest za gęsty na zimnym silniku zapalimy wystarczy, że wałek jeden obrót zrobi na sucho przy rozruchu a po pewnym czasie wałek i dźwigienki się zacierają ;/ osobiście odradzam mineralnych olei do bmw :!: zdarza sie, że poprzedni właściciel leje minerał bo silnik jest stary i wogóle ale ja zawsze i tak wg. własnej oceny dobieram olej do silnika po przejściu z minerału na syntetyk albo inny rzadszy polecam pilnować wycieków oleju ponieważ uszczelki mogą być wypracowane i niekoniecznie szczelne na rzadkim oleju :tak:


Minerał w lato da radę jeżeli będziemy jeździć jak emeryt.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-13, 09:32   

Seta1987 napisał/a:
co do silnika m20b25 to powiem tak złożyłem takowy silnik z nowych części od podstaw wszystko nowe kosztowna operacja ale fajny efekt zalałem pełnym syntetykiem i malina drugi rok ziomek lata olej wymieniał na syntetyk teraz zalał go minerałem 10w40 efekt końcowy wałek rozrządu i reszta bebechów dzwoni :] Z własnego doświadczenia wiem, że dla m20 minerał to zabójstwo jest za gęsty na zimnym silniku zapalimy wystarczy, że wałek jeden obrót zrobi na sucho przy rozruchu a po pewnym czasie wałek i dźwigienki się zacierają ;/ osobiście odradzam mineralnych olei do bmw :!: zdarza sie, że poprzedni właściciel leje minerał bo silnik jest stary i wogóle ale ja zawsze i tak wg. własnej oceny dobieram olej do silnika po przejściu z minerału na syntetyk albo inny rzadszy polecam pilnować wycieków oleju ponieważ uszczelki mogą być wypracowane i niekoniecznie szczelne na rzadkim oleju :tak:


silnik m20 był projektowany w czasach, kiedy nie było takich jak dziś syntetyków. Powód dzwonienia niekoniecznie bezpośrednio jest związany z olejem. Miałem dwa m20 i nie miałem takich problemów. Były zalewane minerałem, ale wymiana była co około 6 tysięcy. Także Twoja teoria nie jest trafna moim zdaniem. To tak jak lanie pb98 do silnika przystosowanego do 95 i twierdzenie, że tak jest o niebo lepiej.
_________________
Weteran
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-01-13, 10:59   

Ja mam zalany 15w40 castrola w m20 zrobiłem prawie 40tyś ,autko chodzi jak złoto od zmiany do zmiany nie dolewam a zmieniam co 9000tyś
_________________

Ostatnio zmieniony przez maciek e30 2011-01-13, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Seta1987 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 05 Sty 2011
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-01-13, 22:37   

silnik m20 był projektowany w czasach, kiedy nie było takich jak dziś syntetyków. Powód dzwonienia niekoniecznie bezpośrednio jest związany z olejem.

Zgadzam się z tym ale nowsze oleje mają inną lepkość inaczej reagują na temperatury a metale zastosowane w silnikach spalinowych za bardzo się nie zmieniły tylko oleje mają leprze właściwości i lepiej pracują. To są moje osobiste spostrzeżenia a zeby zjadłem już na nie jednym m20 ;)

[ Dodano: 2011-01-13, 22:41 ]
dodam że moje m20 używane są w niekonwencjonalny sposób ponieważ jeżdżą do przodu do tyłu jednym bokiem i drugim bokiem po prostu dostają w du*p*e i jak narazie żaden m20 który miałem mnie nie zawiódł a na 60Litrach pb95 m20b25 robie 200km średnio i jak mówie nic się nie dzieje opony tylko lecą :jupi:
 
 
 
maroFX 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lis 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-21, 10:41   

Witam,
chciałbym zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw:
- dopasowanie oleju do technologii wykonania silnika. Silniki takie jak M20, M40 to konstrukcje leciwe. Części frezowane i toczone były z innymi standardami niz obowiązują dzisiaj w silnikach bo takie były obrabiarki numeryczne(czytaj: mniej dokładne). W związku z czym pasowanie elementów jest inne i silnik po wielu latach może mieć znaczne (jak na dzisiejsze standardy) luzy na panewkach. BMW od nowości dla tych silników (z reszta innych również) zalecał olej mineralny 15W40 (czytaj w instrukicji)! Nie są to zalecenia wyssane z palca, z resztą inżynierowie wówczas dobrze wiedzieli co robią :)
- Mało osób wie co oznacza klin olejowy i leje olej jaki popadnie do silnika, bo ktoś tam polecił bo coś tam wyczytali. Tymczasem panewki wymagają bardzo konkretnej gęstości i lepkości oleju aby klin powstał. Klin olejowy powstaje po wtłoczeniu oleju do przestrzeni miedzy wałem a panewką i stanowi jedyne "łożyskowanie wału". Grubość filmu olejowego oczywiście jest zmienna bo wpływa na to a)praca obciążonego silnika i wszystkie siły promieniowe b) grawitacja. Jeżeli mamy już silnik z przebiegiem 200tys. i zalejemy "cudowny nowoczesny" olej full syntetyk małej lepkości klin nie powstanie bo olej najnormalniej w świecie wypłynie z panewek. To co tam zostanie nie wystarczy by "uniesć" wał i stad bardzo szybka droga do zatarcia powierzchni ślizgowych. Potem pojawią sie tematy: dzwoni mi silnik, klekoczązawory :wink: Gęsty olej nie dość, ze zostaje w przestrzeniach to dodatkowo usprawnia prace hydrauliki w głowicy.

W moim E30 mam już trochę uszkodzony wałek rozrządu i krzywki. Miałem jakiś stary nieznany olej (po poprzednim właścicielu) i silnik zawsze klekotał kilka minut po rozruchu. Poczytałem zalecenia producenta :) Po generalnym czyszczeniu i przeglądzie silnika zalałem 15w40 i problem zniknął całkowicie. Nawet gdy auto stoi tydzień hydro-regulatory trzymają ciśnienie i nic absolutnie nie klepie przy starcie. Nie szkodzi, ze silnik musi trochę się nagrzać, a zimny olej bywa gęsty. Przynajmniej wiemy ze ten olej jest na miejscu.

Podsumowując: do starych silników, gdzie są i będą coraz większe luzy na panewkach lejemy oleje gęste mineralne (zalecany 15W40) lub ewentualnie półsyntetyk, ale o tej samej gęstości i lepkości. Nie zmieniajmy technologii sprzed lat na siłę bo tylko zaszkodzimy!
_________________
E30 1.6 '92 Touring
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16