BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 323i z 1984 roku - reanimacja
Autor Wiadomość
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-19, 23:28   

też mi sie wydaje ze nie warto reanimowac tego egzemplarza ale to nie mi oceniać.
Ale jak sie brać za reaniamacje to porzadnie i np.blotniki i elementy blacharskie kupowac w aso bo majatku nie kosztuję a znalezienie uzywanego blotnika w igla stanie graniczy z cudem.
Pisze z wlasnego doswiadczenia bo też przerabialem blaharkę w moim cabrio i skonczyło sie na tylnych blotnikach z aso...
_________________
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-21, 17:06   

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/2paQuzmKXJQ

dzisiaj miałem chwile żeby porozpinać troche gratów do wyciągnięcia silnika
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-26, 20:19   

http://knap1990.wrzuta.pl...8pEy7c/dsc00511
http://knap1990.wrzuta.pl...HWRN0W/dsc00512
http://knap1990.wrzuta.pl...vZT8nI/dsc00513
http://knap1990.wrzuta.pl...uc2NcW/dsc00514

dzisiaj wyciągłem silnik:)
potem na ogień idzie przednie zawieszenie i podłużnice:)
 
 
 
Pietrek 
Inspektor Gadżet



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Cze 2006
Skąd: Czeladź - Piaski
Wysłany: 2011-04-26, 20:59   

Dawno takiej rzeźni nie widziałem ;)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-27, 06:36   

tylko tak wygląda ale jeszcze będzie żył :wink:

pytanie mam.
czy ma ktoś tabele na ile Nm dokręca się każdą śrube w silniku?
mostki, korbowory, wałek rozrządu itd.

prędzej czy później będzie mi to potrzebne :wink:
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2011-04-27, 07:26   

Marcin323 napisał/a:
Cytat:
chce mieć 323i



323 z dołem od ETY :)


może i z dołem od ety ale w dowodzie będzie 323i...a 316 z m20b25 pod maską nadal nędzie 316-ką... :wink:

trochę roboty jest niepowiem...a te fartuchy błotników i tak nie będą widoczne poza tym i tak pójdą w konserwę...ja tam lubie takie projekty i życzę wytrwałości bo efekt jak sądzę będzie ciekawy...widzę ładne spawy na reperaturkach...aha i nie nakładaj na nie gumy w miejscach lakierowanych...tylko tzw. glek - szpachla z włóknem szklanym i szpachel wykańczająca...polecam produkty firmy Novol...czekam na efekty...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-04-27, 09:16   

323 ma wydech po obu stronach? bo jak tak to też bym go oporowo ratował. Pełen szacun za włożona prace widać że lubisz to auto. Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć można z bawarii zamówić nowa goła karoserie e30 w pokładzie za 20 kafli z transportem. To tyle jeśli chodzi o porady przy blacharce bo się nie znam na tym, ale jak będą problemy z elektryką pisz smiało :wink:
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Herr_Otto_Flick 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 15 Kwi 2009
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-04-27, 15:09   

oj, Albert chyba Ci się 323i e21 z e30 pomyliło :|
 
 
Luca 



Dołączył: 06 Wrz 2010
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-04-27, 15:20   

Witam

Z mojej strony życzę wytrwałości.......w dążeniu do celu.
Czekam na efekt końcowy.

Powodzenia i pozdrawiam
_________________
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-27, 19:24   

po takich postach to aż się chce robić :wink:

dzisiaj skrzynie biegów wyciągłem bo wkońcu miałem w pracy 15 minut wolnego + wolny podnośnik :wink:

i aktualnie zamawiam cały przedni pas ( nowy ) z 1984r komplet
czyli listwa pod grilem i cały pas

bo w wąskiej lampie to jest skręcanie osobno :wink:
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-04-27, 20:41   

Najważniejszy jest zapał i to by uratować bunie, dac jej druga szanse życze dużo wytrwalości :spoko:
_________________

 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-04-27, 22:49   

E21 to na pewno było w takiej wersji E30 też widziałem, ale nie mam pewności czy seryjnie tak wychodziły wyglądało na orginał, a nie jakaś rura pod zderzakiem :D
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-04-28, 09:02   

nie było podwójnego wydechu ori w E30.
_________________
Weteran
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2011-04-28, 14:29   

Łukasz napisał/a:
nie było podwójnego wydechu ori w E30


ori, nie ori...ale kozacko wygląda...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
 
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-04-28, 16:03   

poki co moze nie pokazuj za bardzo zdjec z prac , tylko jak juz bedziesz mial jakies 75 % prac , poki co strasznie to wyglada , a pod maska to wogole tragedy :|
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-04-29, 18:39   

mam do wyboru dwie skrzynie biegów do moojej 323i :)

jedna z numerem: 260.0.1044.90
druga z numerem: 240.0.0130.91

możecie mi powiedzieć coś na temat tych skrzyń?
 
 
 
Blondyn 320i 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-29, 21:04   

Sprawdź ten link. W tym dokumencie są info na tematy tych skrzyń, przełożenia itp.
www.billswebspace.com/BMW...cifications.doc
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-01, 09:47   

dzięki, sporo tam przydatnych informacji :)
na pewno się przyda :wink:

oprócz numeru seryjnego są jeszcze na skrzyni jakieś inne oznaczenia?
getarg 240 i 260 to mam rozumieć że jeśli numer seryjny zaczyna sie od 240 to jest getarg 240 a jak 260 to jest getarg 260?

czy mam je dokładnie wyskrobać z tego syfu i szukać innych oznaczeń?
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-01, 10:00   

pogrzebałem dzisiaj trochę w necie i udało mi się znaleźć trochę przydatnych informacji co do dokręcania śrub kluczem dynamometrycznym :wink:

komuś kto tak samo jak ja reanimuje swoje bmw na pewno się przydają te informacje :wink:


Glowica silnika: sruby ze lbem szesciokatnym dociagnac w nastepujacych etapach:
1) 40-45 Nm
2) Czekac 15 minut
3) 60-65 Nm
4) Uruchomic pojazd na 25 minut
5) 25-30 Nm
Sruby typu torx wymienic i dociagac w nastepujacych etapach:
1) 30 Nm
2) 90 stopni
3) 90 stopni

Lozysko glowne:
1 etap 29-32 Nm
2 etap 58-63 Nm

Lozysko korbowodu:
1 etap 20 Nm
2 etap 70 stopni

Pompa olejowa do bloku silnika:
22 Nm

Sruby miski olejowej:
9 Nm

Korek spustowy oleju:
32 Nm

Kolo zamachowe/blacha zabieraka:
98-112 Nm

Centralna sruba kola pasowego walu korbowego/tlumika:
400-420 Nm

Kolo walka rozrzadu:
65 Nm

Swiece zaplonowe:
24-28 Nm

Sonda lambda:
55 Nm

Czujnik spalania stukowego:
20 Nm

Piasta kola przedniego:
290 Nm

Piasta kola tylnego:
200 Nm

Zwenetrzny przegob drazka kierowniczego:
33-40 Nm

Tarcza hamulcowa do piasty (z przodu):
16 Nm

Obudowa cylinderka zwyklego zacisku hamulcowego (z przodu):
33 Nm

Zacisk hamulcowy do zwrotnicy (z przodu):
123 Nm

Tarcza hamulcowa do piasty (z tylu):
16 Nm

Obudowa cylinderka zwyklego zacisku hamulcowego (z tylu):
30 Nm

Zacisk hamulcowy do czopu osi (z tylu):
67 Nm

Jarzmo hamulca do piasty (z tylu):
65 Nm

Nakretni/sruby mocujace kola:
90-110 Nm

Kruciec wydechowy na glowicy silnika:
M6= 10 Nm
M7= 15 Nm
M8= 23 Nm

Rura ssaca na glowicy silnika:
M6= 10 Nm
M7= 15 Nm
M8= 22 Nm

Oslona glowicy silnika:
M6= 10 Nm
M7= 15 Nm

Lozysko/obudowa walka rozrzadu:
M6= 10 Nm
M7= 15 Nm
M8= 20 Nm

Tarcza dociskowa sprzegla do kola zamachowego:
M8- 8.8= 24 Nm
M8- 10.9= 34 Nm


http://www.pixhost.org/show/786/2193436_glkow.jpg
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
yaster 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2006
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-05-08, 13:40   

a powiedz czy ta czerwona farba na przednich fartuchach i kielichach itp to tzw minia? czyli jakoś tam farba tlenkowa antykorozyjna? jeśli tak, to co potem z tym robisz? czy to tylko takie chwilowe zabezpieczenie, czy poźniej na to dajesz jakiś podkład? bo raczej po nałożeniu na to jakiejkolwiek farby z rozcieńczalnikiem ta minia zostanie ruszona i sie zważy
_________________
 
 
 
dEeste 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 13 Sty 2008
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-05-08, 18:21   

o kurde podziwiam kolege za zapał , nieżle była przeżarta...troche rzucaja się w oczy te wzmocnienia błotników.. ,przednie lampy to od e30 ?? nie widziałem jeszcze takich :o
_________________
~dEeste

 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-13, 10:01   

na puszce pisze ze to niby jest podkład

mam już kupiony cały przedni pas + wąska listwa nad zderzakiem :)
z 1984 roku, model benzynowy ma się rozumieć :)
Ostatnio zmieniony przez knap 2011-05-13, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-18, 17:21   

błotniki przednie dzisiaj kupiłem :)
i przedni zderzak chromowany w super stanie :)

powoli go kompletuje :)

ma ktoś może przednie swiatła do e30-stki?
całe okulary razem z mocowaniami ( z okolic Katowic - Mysłowic ma się rozumieć )

te światła co były w mojej beemce to był mix e30 i poloneza dlatego musze mieć całe okulary żeby to wszystko jakoś do ładu doprowadzić :wink:
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-05-18, 20:40   

WOW !!
Niezła litania momentów, cały TIS przepisałeś chyba hehe ;)

Jakich lamp szukasz?? Soczewek czy starego typu. Powinienem miec jeszcze gdzieś lampy starego typu.

PZDR!!
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-19, 15:43   

narazie zadowole się obojętnie jakimi lampami do e30 bo przy tych mocowaniach na przednim pasie mam nieźle nasrane, a zmiana z soczewek na starszy typ to już nie jest problem :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16