Wysłany: 2011-05-31, 16:14 Historia BMW na masce E30
Houk!
Dawno mnie nie było ale na powrót mam pytanie, a właściwie prośbę o pomoc.
Noszę się ostatnio z pomysłem namalowania historii BMW w formie przedstawienia najsławniejszych modeli, może największych wydarzeń firmy, na masce E30. Maska ma być "nośnikiem", blejtramem i będzie przeznaczona do zawieszenia na ścianie choć nadawać się też będzie do zamontowania na aucie.
Moja prośba jest taka. Jakie modele, wydarzenia Waszym zdaniem są największymi osiągnięciami firmy i wartymi upamiętnienia? Najlepiej by było gdyby do propozycji dodawać fotki w dużej rozdzielczości. Jeden z moich pomysłów, to umieszczenie centralnie największego, bo najważniejszego modelu (może wydarzenia) i na około tego "całej reszty". A może Wy macie jakieś propozycje wykonania takiej pracy, samego wyglądu uczczenia marki.
Zastanawiam się jeszcze czy praca będzie wykonana w czerni i bieli, czy może zastosować kolory. Oczywiście wykonanie w najwyższej jakości i dokładnym odzwierciedleniu szczegółów. Powiedziałbym, że w stylu hiperrealizmu.
Z góry wielkie dzięki wszystkim, którzy choć w małym stopniu pomogą mi zrealizować projekt
_________________ Kurka... było 635csi ALPINA... Jest M20 B20 ale... "ciornaaa"!
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: Glasgow
Wysłany: 2011-06-01, 14:04
zdecydowany nr1 to M1
BMW M1 zadebiutowało w 1978r. i było pierwszym samochodem stworzonym przed dział BMW Motorsport. Wyprodukowano zaledwie 400 egzemplarzy drogowych tego 2-osobowego coupe oraz 57 uczestniczących wyścigach. Właśnie ze względu na uczestnictwo w sporcie motorowym konieczne było wypuszczenie na rynek pewnej ilości seryjnych modeli, dopuszczonych do poruszania się po drogach publicznych. Niestety mimo sporych wysiłków nie udało się sprzedać wystarczająco dużo aut, aby M1 dostało homologację uprawniającą do występów w wyścigach Grupy 5. Kierownictwo firmy postanowiło więc stworzyć własną serię, w której startował tylko i wyłącznie ten model.
Nadwozie tego super samochodu przypominało nieco swoim wyglądem auta opuszczające fabryki słynnych włoskich producentów. Nic w tym dziwnego, skoro karoserię M1 zaprojektował mistrz designu – Giorgio Giugiaro. Dynamiczna, klinowata sylwetka do dziś robi wrażenie ponadczasową urodą. Uroku dodają modne wówczas, podnoszone przednie reflektory oraz unikatowe, zarezerwowane tylko i wyłącznie dla tego modelu felgi. Zamiłowanie do detali jest widoczne poprzez ładnie wkomponowane w nadwozie wloty powietrza oraz dwa firmowe emblematy zdobiące tył samochodu.
M1 z technicznego punktu widzenia jest dla BMW wyjątkowe. To jak dotąd jedyny model tej marki, w którym, tradycyjny, rzędowy, 6-cylindrowy motor umieszczono centralnie. Silnik o pojemności 3,5 litra i mocy 277 KM napędzał za pośrednictwem 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów tylne koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwało mniej niż 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Przez pewien czas M1 było najszybszym, niemieckim samochodem. Ciekawostką jest, że turbodoładowane wersje wyścigowe osiągały moc aż 862 KM !
a następne w kolejności to M3 e30
_________________ Była: SuperETA (OO=[][]=OO)
0-100/V-max: 8,29s/225km/h
OCALIŁA MI ŻYCIE - brak mi jej
metaldaw ale szczerze mówiąc isetta jest "wytworem" BMW i nie ukrywam, że brałem ją bardzo poważnie pod uwagę... Nawet jako model "centralnie" umieszczony, chociażby dlatego, że postawiła firmę na nogi jak to pisał Cypisek .
Pomyślmy bez emocji. Isetta to produkt wyprzedzający swoje czasy. Jak dla mnie jest idealna, może dlatego, że wyobrażam sobie ją jak by była produkowana właśnie teraz kiedy mamy coraz "ciaśniejsze" drogi.
Twoje propozycje też mi się podobają i na pewno uwzględnię je w projekcie.
I jeszcze motocykl... R32... Super propozycja! przyznam szczerze, że umknął mi z głowy.
Dodam jeszcze, że może warto by było pomyśleć o... samym "ŚMIGLE"...(?)
Uważam też, że nie powinno pomijać się takie wydarzenia jak F1, Le Mans, czy Dakar.
_________________ Kurka... było 635csi ALPINA... Jest M20 B20 ale... "ciornaaa"!
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: Glasgow
Wysłany: 2011-06-08, 15:04
ja nie chce umniejszać zasług Isetty ale:
Cytat:
Zarząd BMW postanowił odkupić licencję od firmy Iso i wyposażyć pojazd we własną jednostkę napędową pochodzącą z motocykla. Produkcję Isetty zakończono w 1962 r. Wyprodukowano 161.728 egzemplarzy. Obecnie brytyjska spółka Harrington działająca w Sajgonie w Wietnamie produkuje elektryczną wersję Isetty.
więc można śmiało powiedzieć że Isetta jest tak samo produktem BMW jak polskimi są 125p 126p
i następca wykrakany przez kolegę Bizona
jak dla mnie takie wynalazki to żenada już bym wolał riksze z logo BMW
_________________ Była: SuperETA (OO=[][]=OO)
0-100/V-max: 8,29s/225km/h
OCALIŁA MI ŻYCIE - brak mi jej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach