BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odbudowa e30
Autor Wiadomość
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-04-17, 11:27   

Wczoraj korzystając z sprzyjającej aury zabrałem się za wymianę wahaczy przy mojej e30 na nowe z hamulcami na tarcze, i mam problem ze śrubami :cry: nie mogę ich ruszyć ani odrobinę, pole manewru jest bardzo małe a śruby mocno trzymają, czy lepiej zdjąć całą belkę czy potraktować je dużą ilością wd40??perspektywa odkręcania belki trochę mnie przeraża bo trzeba będzie chyba wydech zdemontować i wał odkręcić ;/ , może ktoś kto wymieniał już na na to jakiś patent, proszę o pomoc, pozdro.
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-15, 11:49   

Dodaje nowe foty z postępu prac przy odbudowie mojej e30. Temat tylnego zawieszenia na razie odpuszczam, poczekam aż auto będzie na chodzie i wtedy oddam go do jakiegoś mechaniora żeby on się tym zajął. Zająłem się za to przednim zawieszeniem, zakupiłem komplet sworzni i tulejek firmy meyle (tulejki pełne acentryczne), wczoraj wykręciłem wahacze które zostały odmalowane, oraz zdemontowałem mcPersony i założyłem sprężyny obniżające z amorami bilsteinB6 oraz wymieniałem miskę olejową i montowałem osłonę na kolo zamachowe której mi brakowało. w środku autko już praktycznie gotowe, położyłem nowy dywan, skompletowałem osłony, przykręciłem nowe podgrzewane fotele sportsitze(nabyte za 80 zł z powypadkowego auta a trzeba jedynie fotel kierowcy obszyć :D ), pozostało zamontować kanapę tylną która wczoraj została wyprana i założyć nową podsufitkę ale to dopiero za jakiś czas bo fundusze są trochę ograniczone :/ Pod maską jeszcze bałagan, trzeba zamontować zbiorniczek od wspomagania i od spryskiwaczy oraz wymienić gumę przepływomierza, ale tym zajmę się na koniec. Zdemontowałem również instalacje gazową bo nie mam zamiaru zamęczyć nowego silnika gazem. Mam pytanie do kolegów, jak wymontować wentylator nawiewu bo nie chodzi mi na żadnym biegu i czy może to jest kwestia przełącznika bo miałem już raz wymieniany wentylator u mechanika i krótko po tym przestał chodzić na drugim a potem na trzecim biegu?









Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2011-05-15, 11:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Nikikin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-05-16, 12:30   

Jeśli wentylator działa na jakim kol wiek biegu to nie jego wina. Wtedy to raczej wina opornika dmuchawy.

A żeby wyjąć dmuchawę to na grodzi pod maską jest osłonięty blachą przykręconą na 4 wkręty.
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-16, 15:21   

Coś słyszałem o tym oporniku ale gdzie on się znajduję?? A masz może jakieś foto tej klapki albo link z realoem?? Bo pod maskę zajrzałem i dalej nie wiem gdzie szukać:/ z góry dzięki
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-18, 14:51   

I co nikt z kolegów nie podpowie??
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-18, 15:47   

Klapka jest w komorze silnika, na ścianie grodziowej, na samym środku, zdejmiesz maty wygłuszające i będziesz widział. Opornik dmuchawy jest na obudowie nagrzewnicy.
_________________


E30 + E91
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-18, 16:34   

ok chyba wiem gdzie szukać, ale chyba kolektor ssący trzeba zdjąć żeby się tam dostać??
 
 
Nikikin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-05-19, 00:30   

Nie trzeba.

Jest dosyć szeroka i na samej górze więc jak tam po prostu zajrzysz to powinieneś znaleźć bez problemu.

A opornik dmuchawy w zależności od wersji jest pod dmuchawą (w wersji z klimą) albo bodajże pod samą nagrzewnicą od strony kierowcy.
_________________
be polite and - SHUT THE F*CK UP
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-20, 16:26   

Wentylator sprawdzony, na krótko elegancko kręci, więc chyba kwestia tego opornika, dzięki za pomoc. A czy ktoś może teraz odpowie mi na pytanie o sonde lambda, jakie kolory od sądy(2 białe, czarny i szary) odpowiadają kolorom w wiązce silnika??
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-05-27, 12:05   

Potrzebuję przepływki do m20b20 083 końcówka ale ceny w polsce mnie powalają i jeszcze obawiam się, że co druga to reklamowana jako sprawna a są już rozsypane po gazie dlatego zacząłem szukać na angielskim ebayu bo mam tam rodzinę i zastanawiam się czy od b25 byłaby dobra do mojego auta bo są dwie ciekawe propozycje a ktoś mi kiedyś mówił, że nawet lepiej chodzi 2.0 z przepływką od 2.5

http://cgi.ebay.co.uk/BMW...=item43a73db1c4

http://cgi.ebay.co.uk/BMW...=item2a10dc80a4
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-06-27, 16:29   

Witam wstawiam kolejne fotki z prac nad moją E30, błotniki przykręcone(potrzebuję jedną listwę boczną na błotnik) zawieszenie już złożone, auto nareszcie może się pochwalić glebą :jupi: :jupi: :jupi: brakuje mi tylko dystansów żeby założyć fele na przód, może ktoś z kolegów ma na sprzedaż dystanse o grubości 20mm?? Auto zalane nowym olejem po wymianie miski, oraz ma już nowy przepływomierz, który poprawił pracę silnika potrzebuję jeszcze łącznik podciśnienia gumy przepływomierza z serwem bo założony jest prowizoryczny trójnik i lekko faluje na obrotach. W ciągu tygodnia założone zostaną nowe końcówki drążków(czekam na paczkę) i sonda. A w sobotę szykuję się na grubą akcje z zakładaniem podsufitki mam nadzieję że podołam :wink: , potem już tylko przykręcić maskę(kupię siłownik), złożyć światła przednie, przymocować zbiorniczki, listwy od dywanu, oraz wymienić opornik nawiewu bo chodzi tylko na 4 biegu :P i w drogę o ile starczy mi w tym miesiącu kasy na nowy akumulator zaległe ubezpieczenie i przegląd, ale to już szczegóły :lol: :lol: :lol: Pozdro




Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2011-06-27, 16:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lukanio007 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-27, 20:03   

hym koło mi nie pasuje tutaj
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-06-27, 20:07   

A dlaczego niby?? ja uważam że całkiem nieźle pasuje do e30,docelowo będą wysunięte o jakieś 2cm to efekt będzie lepszy. pozdro
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-03, 13:39   

Witam kolegów wczoraj znowu działałem trochę przy aucie, wyjmowałem szyby i zakładałem nową podsufitkę, do wymiany poszła linka od gazu, oraz ogarnięty został temat łącznika podciśnienia z serwem także jest już fabryka ale dalej mam problem z pracą silnika i bardzo proszę o radę w tej kwestii-mam dwie przepływki do m20b20 jedną starą użytą jeszcze przy swapie goście którzy przekładali mi silnik ocenili że jest z nią coś nie tak i radzili kupić nową na niej silnik chodzi równo na jałowym ale jak go przegazuje to zaraz potem sie zalewa i gaśnie, na drugiej przepływce silnik faluje na jałowym ale ładnie się wkręca do odcięcia i wraca do niskich, jeden kolega doradził mi regulacje przepływki tą śrubą na imbus tylko na której się skupić, która waszym zdaniem wykazuję gorsze objawy?? Zdjęcia z wczorajszych prac dodam wieczorem, pozdro
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-12, 05:39   

Witam wszystkich i zwracam się z apelem o pomoc bo jestem już na prawdę zdesperowany, nie mogę dojść do ładu z moim autem, na wolnych obrotach strasznie faluje ale niby wkręca się gdy się jej prze gazuje gorzej już gdy się zacznie jeździć po około kilometrze silnik się zalewa i trzeba kombinować odpinając przepływkę itp żeby dalej jechać, wszyscy z którymi gadam obstawiają przepływomierz, próbowałem go regulować śrubą od powietrza bocznikowego ale to mały efekt daje może ktoś z okolic torunia ma m20b20 w swoim aucie i zechciałby podjechać żeby podmienić przepływki i sprawdzić jak to będzie chodziło, to już drugi przepływomierz, który kupiłem i nie uśmiecha mi się kupować trzeciego :zly: proszę o pomoc bo normalnie mam ochotę wyciągnąć ten silnik z powrotem bo już niby pracę końcowe a tu nie można się jeszcze cieszyć autem :(
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-18, 12:44   

Witam wszystkich chciałbym poinformować że wczoraj odbyłem dziewiczą podróż po remoncie moim autem do domu :) co prawda bez przeglądu i na falującym zalewającym się silniku ale dałem radę :p dzisiaj w końcu zrobię zdjęcia jak to wszystko wyszło, nie jestem do końca zadowolony ale muszę się cieszyć tym co jest na tą chwilę :wink: ponawiam prośbę do kolegów z torunia lub okolic, może ktoś podjechałby do mnie żeby podmienić przepływki tak żebym na 100 % miał już pewność że to mi krzaczy, a jeszcze lepiej jak ktoś z okolic ma na sprzedaż przepływkę do m20b20 z końcówką 083. Pozdrawiam
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-08-26, 16:53   

Witam dodaje kilka aktualnych fotek mojej e30 od ostatniego posta ogarnąłem trochę rzeczy chociaż nie było łatwo bo doprowadzić beemke do dobrego stanu to nieraz droga przez mękę :P Falowanie które spędzało mi sen z powiek zlikwidowane, chociaż nie jest do końca wyleczone bo niby przyczyną był silniczek krokowy oraz czujnik temp i na tą chwilę od krokówki jest odłączony sygnał a kumpel szuka mi jakieś sprawnej bo nie mam zamiaru kupować w ciemno z allegro. Po założeniu większych kółek rozsypało się łożysko od tylnego lewego koła i miałem z tym nie lada problem ale już też temat ogarnięty i obecnie już pomykam sobie bunią po ponad 2 latach czekania :) Na razie jestem ale za niedługo wymieniam wszystkie łączniki stabilizatorów, dalej będę wymieniał uszczelkę pod miską bo trochę kapie oraz czujnik ciśnienia oleju, następnie chce założyć hamulce na tył na tarczę oraz wymienić wszystkie 4 drzwi bo są małe ogniska rdzy oraz na prawych przednich i tylnych lewych mam wgniecenia:/ i tylną klapę bo ma wgniotke i pojawiają się pęcherze. Pozdro



 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-12-28, 21:00   

kawał dobrej roboty :) :spoko:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12