BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[M20]pada silnik
Autor Wiadomość
traku 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-20, 17:09   [M20]pada silnik

Chłopaki mam problem, mam ETE z glowica 2.0 no i w silniku coś wali,myślę ze panewka,no i nie wiem co robić?
remont czy drugi silnik? Ten szedl jak burza! z remontem pewnie może się wiązać szlif walu wymiana panewek i nie wiem czy szlifowanie korbowodow.
Co radzicie?
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-11-23, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-11-20, 17:33   

traku napisał/a:
Co radzicie?
rozebrac i oszacowac koszty.
 
 
lowczaspl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Puławy/Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 17:47   

było katować ? :brawo:
_________________
I love my e30. Pozdrawiam wszyskich.
www.stanceworks.com
 
 
traku 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-20, 18:15   

czyli od 400zl do 1500zl moge stracic ?
 
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-11-21, 00:14   

Kurde kumpel chyba na złom oddał dobry dół z pękniętą głowicą, może coś takiego kup i poskładaj to chyba najniższe koszta.
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
lowczaspl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Puławy/Warszawa
Wysłany: 2011-11-22, 17:55   

musisz ogarnać dokładnie co to jest i co się wydażyło jeżeli będzie się to dało naprawić to dokupisz częśc.
_________________
I love my e30. Pozdrawiam wszyskich.
www.stanceworks.com
 
 
traku 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-24, 12:11   

sprawdzilem wal jest caly,nie porysowany,czopy tez sprawdzilem sowmiarka maja okrag nie jajka,wymienilem panewki, no i dalej cos nie tak jak by panewka dalej walila, a i jeszcze mialem nie dokrencone kolo pasowe walu. pytanie: moze to panewka glowna no i wal wpadl w drgania i rozwalil reszte panewek korbowodowych,moze jest skrzywiony,wkaszdym bac razie jedzie, ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie?
Ostatnio zmieniony przez traku 2011-11-24, 12:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Karol E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Skąd: Golub-Dobrzyń (CGD)
Wysłany: 2011-11-24, 12:19   

A może to w głowicy wałek się kończy ?? albo wystarczy zawory wyrególować :wink: dół masz zrobiony to warto by zdjąć pokrywe zaworów teraz i oblukać co jest grane
Ostatnio zmieniony przez Karol E30 2011-11-24, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2011-11-25, 18:53   

Cytat:
ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie?


Daj mu jeszcze parę razy KOPA i już nie dotrzesz panewek :shock:
 
 
traku 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-29, 15:13   

co masz na mysli bo nie czaje?
 
 
 
Karol E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Skąd: Golub-Dobrzyń (CGD)
Wysłany: 2011-11-29, 15:58   

bo po prostu go nie kop :wink: tylko jeździj spokojnie puki nie zdiagnozujesz co dalej puka :D
 
 
MaxxxS 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-29, 16:01   

że należy dotrzeć wymienione elementy zanim będziesz testować czy motor ma kopa.
_________________
....
 
 
 
traku 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 13 Lis 2011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-29, 17:14   

wiem ze trzeba dotszec,tylko ile tych kilosow mam czekac? 10 000 km czy ile?
Najgorzej jest z rana przy pierwszym rozruchu ,pierwsza sekunda jak by panewka i po chwili cisza,chlopaki z warsztatu mowia ze dokrecali kluczem dynamometrycznym ale ja zabardzo nie wieze bo takiego nie maja! Mowili ze pozyczyli,mysle ze dokrecili na oko,tacy koledzy :shock: ale moze to byc panewka glowna od strony rozrzadu. na luzie slychac jakby cos szumialo delikatnie,rozumiecie blacha o blache a podniose obroty na 2000 i jak by panewka,raz zagra raz nie (jak sie ulozy-to motor normalnie chodz)co myslicie?

[ Dodano: 2011-11-29, 17:19 ]
a panewki z jaka sila trzeba tym kluczem dokrecic? model e30 ?
Ostatnio zmieniony przez traku 2011-11-29, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
golum22 
e30 oldschool



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2011-12-30, 14:34   

panewki główne:
etap 1 29-32Nm
etap 2 58-63Nm
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-01-02, 18:46   

jesli już rozbierasz silnik to trzeba było go zbadać dokładniej :)

ja jak rozbieram silnik to rozbieram cały w drobny mak i sprawdzam wszystko.
co się nadaje do wymiany a co jest dobre wraca spowrotem do silnika:)

u mnie w M20B23 już świeciło ciśnienie oleju jak się dobrze zagrzał, po rozebraniu silnika panewki były cienkie jak papier, ale nic nie stukało, do samego końca chodził cicho ( ale olej brał i dymił jak parowóz )
a jeśli Ci non stop padają panewki to radze żebyś zmierzył sobie ciśnienie oleju ( zegarem ) i sprawdził w książce jakie ma być.
bo jesli pompa oleju wciągła jakieś opiłki z panewek między zęby to możesz panewki wymieniać bez końca w tym silniku.

miałem też przypadek stukania w silniku ( w motocyklu ) panewki były OK
a okazało się że był luz na łożysku ślizgowym w główce korbowodu.


więc jezli już rozbierasz cos przy silniku to warto wszystko dokładnie sprawdzić,
każdą śrubke czy czasem nie jest luźna :wink:

[ Dodano: 2012-01-02, 19:00 ]
i jeśli nie wiesz gdzie stuka to trzeba dokładnie go "osłuchać"
jeśli nie masz sprzętu do tego to wystarczy dłuuugi śrubokręt i trochę czasu :)

odpalasz silnik przykładasz śrubokręt do silnika a na drugi koniec śrubokręta ( rękojeść ) przykładasz od góry otwartą dłoń a do dłoni przystawiasz ucho
i szukasz pokolei gdzie stuka og góry ( na głowicy )
i od dołu ( przy misce olejowej )
i tak długo słuchasz aż zlokalizujesz miejsce stukania :D

miłej zabawy :wink:
 
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2004
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-01-03, 22:47   

Jedź do kogoś kto ma pojęcie jakiekolwiek o silnikach spalinowych zanim ci korba bokiem wyjdzie a nie do Zenków co nie mają klucza dynamometrycznego :lol: :lol: .
Wogule jaki sens zwalanie miski i sprawdzanie panewek tylko korbowodowych?-nie szło odrazu sprawdzić głównych?
Nagraj to i wklej jakiegoś linka bo stukać w silniku to może 101 rzeczy tym bardziej że masz hybrydę niewiadomo jak i przez kogo poskładaną.
Ja ostatnio miałem na stole m20b27 z tłokami sety i głowicą m20b20 w której jakiś debil tłoki szlifował kątówką-efekt pogięte zawory i piękne ślady na tłokach-też właściciel obstawiał panewki.
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16