Wysłany: 2012-03-03, 22:49 Nie trzyma temperatury. Termostat ?
WItam,
silnik nie trzyma temperatury. Na postoju wzrasta do połowy , ale juz przy jezdzie spada do drugiej kreski, tuz za niebieskim polem.
Sądzę, ze brak jest termostatu.
Czy ktos może mi napisac w którym dokładnie miejscu powinien znajdować sie termostat i czy dam rade sam go włozyć, bez specjalistycznych narzędzi. ?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-03-04, 10:58
..Im więcej danych, i dokładny opis tym większe szanse że ktoś ci pomorze..
Daro W. napisał/a:
Sądzę, ze brak jest termostatu.
Gdyby nie było termostatu to wcale by nie osiągał temp/ a w twoim wypadku temperatura skacze.
Na początek:
-sprawdź poziom płynu chłodniczego
-odpowietrz układ
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-04, 11:31
Adam86, fajny hipsterski kot.
Tyko że gdyby płynu chłodniczego było mało lub układ był zapowietrzony to temperatura skakała by na czerwone pole. Te plastikowe termostaty lubią się rozpadać.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-03-04, 11:48
Cypisek, Dzięki widok beemki już mi się znudził
Powracając do tematu. Racja. Ale takie podstawowe rzeczy warto sprawdzić, tym bardziej że oprócz odrobiny czasu to nic nie kosztuje.
..również obstawiam termostat
Też tak mam u siebie. Na postoju połowa, jak jadę to między tą kreską, a połową. Nie przejmuj się tym.
Nie bardzo, bo jak temperatura spada prawqie na niebieskie pole, to nie dogrzewa mi kabiny oraz silnik wiecej pali.
Wole wiec by wskazówka była prawie w połowie.
Po pierwsze to płyn chłodniczy powinno się wymieniać co kilka lat a nie tylko sprawdzać poziom płynu.
A jezeli samochód stoi za zapalonym silniku to po dłuższym czasie temperatura idzie w stronę czerwonego? Bo jezeli tak to termostat jest zablokowany i lekko otwarty cały czas. Ja miałem kiedys taki przypadek właśnie. Nawet po dłuższej jeździe temperatura była na niebieskim polu. a jak stanąłem w korku to silnik się grzał i temperatura wskakiwała na czerwone pole. Termostat był lekko uchylony na sztywno tzn w czasie jazdy zawsze pracował na lekko otwartym dużym obiegu a w korku się grzał bo do końca nie był otwarty duży obieg na chłodnicę.
_________________
Części E34 tel.796*799028
Ostatnio zmieniony przez Wariat 2012-03-04, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
Wymien temostat i bedzie po sprawie ja mialem taki sam przypadek w moim e38 v8 termostat byl stary rok produkcji jego byl 95 tez mialem temp.lekko nad niebieskie pole a jak stanolem na swiatlach to wskazowka szla na polowe i wtedy mialem lepsze grzanie w kabinie jak tylko ruszylem to momentalnie spadala do pierwszej kreski przy niebieskim polu odrzalowalem pare zlotych na termostat i mam spokoj tak ze wymien termostat i bedzie gitara,a jeszcze zeby miec 100% pewnosci mozesz sprawdzic na jakim obiegu chlodzenia chodzi wystarczy zapalic auto jak jest zimne i zostawic na wolnych obrotach i co jakis czas sprawdzac weze jak sie grzeja jak jednakowo to termostat lipa gorny waz ma byc goracy a dolny zimny od czasu do czasu lekko cieply jak tak bedzie to termostat goli na 100-e a jak beda jednakowo sie nagrzewac to termostat do wyj........na(przerabialem to 3-y razy w bumkach swoich
_________________ ALBO ~~BMW~~ALBO~~N I C ! ! !--------HARAS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach