Wysłany: 2012-03-14, 13:34 [e30]Kilka informacji . I pomoc od Was.
siemanko wszystkim . Na wstepie chciałem zaznaczyc ze jestem nowy na forum i ogolnie w temacie BMW wczesniej siedziałem w Japoncach i JDM . Wiec sie nie wkurzac ze moze ( napisze ) to samo .
A wiec tak posiadam e30 z 90' z silnikiem 2.5 175KM w budzie Cabrio . Potrzebuje waszej pomocy poniewaz mam wszystkie potrzebne elementy do tego by złozyc dach ale nie wiem co mam z czym spasowac moze ktos z was wie gdzie jest jakis schemat albo instrukcja podłaczania tego wszystkiego.
Druga sprawa czy po wymianie oleju i filtra oleju zniknie mi napis CHEK ? Ogolnie nie przeszkadza mi on ale lepiej jak by sie nie palił.
A i jeszcze jedno pytanko czy ten matriał od dachu sie sciaga np zeby zamek dac do wszyscia ?No i jeszcze mam problem bo nie pala mi sie kierunki a wszystkie bezpieczniki i zarowki sa ok , z tym ze niemiec wyciagnoł z nieznanego mi powodu włacznik od awaryjek i czy to moze byc przez to ? . Z gory wam dziekuje za pomoc Jak cos mi sie jeszcze przypomni z to napisze ;D
A i jeszcze jak sa rozmieszczone zarowki w tylnych lampach bo ja mam cos pozmieniane bo jak wciskam STOP to sie wsteczny pali , zmieniałem zarowki i nic musiał bym widziec jakies foto podpisane
dzienx
_________________ ... Było JDM , czas na Germanizacje ...
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2012-03-14, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Co do kierunkow to wymien wlacznik od awaryjnych i powinno dzialac.
Co do oleju to niestety nie zniknie ci CHECK po samej jego wymianie. Musisz wyzerowac zrobic reset licznika oleju.
Potrzeba do tego zarowki 5W i dwoch przewodzikow. Podlaczasz je do zarowki i zwierasz pin 7 w gniezdzie diagnostycznym z masa akumulatora i w takim ukladzie wlaczasz zaplon na kilka sekund az zgasnie ci kontrolka CHECK i zapala sie zielone kontrolki na tablicy wskaznikow.
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2012-03-14, 16:14, w całości zmieniany 3 razy
CHECK skasujesz zwierając ( zwykłym drutem,przewodem,kabelkiem)w okrągłym gnieździe pin 7 i 19 wsiadasz do auta zamykasz drzwi przekręcasz kluczyk ( bez odpalania) i czekasz ok 10 - 20 sek aż zaświecą się zielone kontrolki.
Co do kierunków, to sprawdź przekaźnik i wymień włącznik awaryjnych.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sty 2007 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-03-14, 18:56 Re: KILKA INFORMACJI . I POMOC OD WAS
Ależ Panowie
Komunikat CHECK nie ma nic wspólnego z wymianą oleju
Może jedynie informować o niskim poziomie oleju w silniku (MOTOROL), niskim poziomie płynu chłodzącego (KUHLWASSER), niskim poziomie płynu do spryskiwaczy (WASCHWASSER) lub braku oświetlenia zewnętrznego (np. braku światła STOP - BREMSLIGHT).
alban202 napisał/a:
A i jeszcze jak sa rozmieszczone zarowki w tylnych lampach bo ja mam cos pozmieniane bo jak wciskam STOP to sie wsteczny pali , zmieniałem zarowki i nic musiał bym widziec jakies foto podpisane dzienx
Skasowanie komunikatu CHECK na liczniku odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku CHECK na panelu CHECK CONTROL (nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym).
Oczywiście ww. komunikat będzie się pojawiał zawsze po każdym kolejnym włączeniu zapłonu, aż do momentu usunięcia sygnalizowanej na panelu nieprawidłowości.
To o czym pisze lysy174 i ogolny dotyczy skasowania komunikatu OILSERVICE który pojawia się na liczniku razem z zapaleniem się diody czerwonej lub żółtej i czerwonej (po przejechaniu ok. 10 000 - 12 000 km od ostatniego skasowania OILSERVICE).
alban202 Czy komunikat CHECK wyświetla się pulsacyjnie, czy jest wyświetlany bez przerwy ?
Koniecznie podłącz wyłącznik świateł awaryjnych (z tego co pamiętam obwód zasilania kierunkowskazów zamyka się właśnie przez wyłącznik świateł awaryjnych i bez niego kierunkowskazy nie działają).
Ostatnio zmieniony przez HARTGE 2012-03-14, 19:14, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-03-14, 19:07
ogolny napisał/a:
CHECK skasujesz zwierając ( zwykłym drutem,przewodem,kabelkiem)w okrągłym gnieździe pin 7 i 19 wsiadasz do auta zamykasz drzwi przekręcasz kluczyk ( bez odpalania) i czekasz ok 10 - 20 sek aż zaświecą się zielone kontrolki.
ogolnemu zapewnw sie pomyliło z kasowaniem OIL SERVICE i Inspekcja
HARTGE, dzienx za info koleszko bardzo mi pomogłes . Dzieki panowie za ogolne informacje bardzo mi pomogliscie w sobote sie tym zajme i jak mi sie uda to oczywiscie wam powiem Narka mysle ze mozna zamknac ten temat
_________________ ... Było JDM , czas na Germanizacje ...
koledzy chciał bym odswiezyc troszke temat
powiedzcie mi czy bagaznik w e30 cabrio rozni sie od coupe chodzi mi o wymiary wysokosc głebokosc i szerokosc pomoze ktos bo kumpel ma zabudowe tyle ze jego to coupe i nie wiem czy bedzie pasowac
_________________ ... Było JDM , czas na Germanizacje ...
[ Dodano: 2012-05-05, 23:30 ]
siemanko wszystkim . Koledzy na wstepie mowie ze nie miałem nigdy BMW i nie wiem wszystkiego dlatego prosze o pomoc a nie komentarz .
Potrzebuje by ktos mi powiedział jak sa rozmieszczone swiatła z tył w e30 cabrio tzn w ktorym miejscu kierunek i tak dalej , mogł bym prosic o VT albo niech ktos napisze , zdjecie ktore podsyłam to takie do zrobienia dymionych lamp w VT jesli mozna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach