Wysłany: 2012-03-12, 16:38 WIbracje na kierownicy nie ustąpiły.
Witam,
kupując auto, które stało nie uzywane chyba z 5 miesiecy, podczas jazdy probnej przy ok 80 km/h wystapiły bardzo wyraźne wibracje kierownicy. Po oględzinach padło na zawieszenie lub opony.
W warsztacie wymieniono wszystkie części , które miały luzy , były stare: swożnie, gumy wahacza itp. Zawieszeni jest teraz igła, żadnych luzów.
Nastepnie ustawiono zbiezność oraz wyważono koła.
Wibracje znacznie ustały jednak nie ustąpiły zupełnie. Czuć bardzo na kierownicy.
No więc cóż, trzeba zainwestować w opony.
Kupiłem więc komplet, ponowne wyważenie i pierwsze 20 km.
Porażka!
Wibracje nadal są !
Może nie tak jak na początku, ale nawet widać jak kierownica przy ok 80 km/h nadal delikatnie wibruje.
Jako drugie auto mam zwykłą Skodę, na zimowych oponach i tam równo jak po szynach. A tutaj trzęsie kierownicą.
Po wrzuceniu na luz jest bez zmian, wibruje.
Co może być jeszcze przyczyną oprocz zawieszenia i kół ?
Na jakim urządzeniu można to sprawdzić ?
_________________ Pozdrawki
Daro W.
Z3; 1,8l; '97
Ostatnio zmieniony przez Daro W. 2012-03-23, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Podepne sie do tematu a amory w jakim stanie sa fele ma chyba proste bo jak pisal ze oponiarz nic nie mowil moze byc jeszcze taka opcja z tarczami lub tylne zawiasy tez tak moga robic przenosic wibracje tyle ze tez robi tak cala budą ale i tylne opony moga miec juz dosc sprawdzil bym jeszcze te opcje a łożyska w piastach nie sa wyrypane
_________________ ALBO ~~BMW~~ALBO~~N I C ! ! !--------HARAS
Ostatnio zmieniony przez HARAS 2012-03-14, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Pojechalem na stacje obsługi do znajomego.
Przeszedł całe badania "w cuglach", zero luzów, wycieków, hamulce i amory wzorowo.
Felgi proste. Mechanik stwierdził, ze byc moze opony to jakaś lipa.
Kupiłem je z allegro http://moto.allegro.pl/le...2201359924.html
Pojade do jakiegos oponiarza ponownie, zeby sprawdził czy nie ma popekanych kordów lub jakichś wad, których nie widać gołym okiem.
Moze to coś da.
Hmm powiem tyle ze moze faktycznie opony sa lipne ale ja mam jeszcze pomysła jak masz kogos co ma takie auto co ty to pożycz od niego cale kola i wtedy bedziesz wiedzial na 100% czy to opony ja pracowalem przy oponach samochodowych i motocyklowych kilka lat i wiem z doswiadczenia ze kortu nie zobaczysz golym okiem a wystarczy ze peknie jedna z tak zwanych nici i takie jaja juz wystepuja wystarczy ze ktos ci spylil kapcie z auta które stalo rok na nich nie jeżdzone i taki kapec jest do wywalenia albo ktos przywalil w krawężnik (nic w korcie)strzela lub bardzo ostre hamowanie tak ze zrob ten myk z podmiana kol. [/list] a te opony to sa jakies nalewki lub china bo za taka kase 199pln. dobra opona jest troche droższa a jak sa nalewane to beda bily czasem lepiej kupic gumy używki u jakiegos oponiarza niż nius ale bez urazy"chłam"
_________________ ALBO ~~BMW~~ALBO~~N I C ! ! !--------HARAS
Ostatnio zmieniony przez HARAS 2012-03-14, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Spróbuj wyważyć koła na aucie. a jeśli nie pomoże to luknij całą kompletną geometrię zawieszenia. Poza tym podjedz gdzieś gdzie jest czym sprawdzić bo wiem z doświadczenia(5lat na wulkanizacji) że chińskie wyważarki można se w d... wsadzić.
Też miałem kiedyś taką zajawkę z hondą prelude - okazało się że zbieżność była do kitu i to z tyłu
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Nie są to nalewki, ale rzeczywiscie chinszczyzna.
Ale teraz nawet Bridgestony produkuja w Chinach
Pojade ponownie do oponiarza i na geometrie i zobaczymy. Najlepszym sposobem byłoby założenie pozyczonych kół. Moze sie uda, sprobuje.
Dzieki za podpowiedzi.
Czasem się zdarza ze po wpadnięciu w dziurę skrzywia się piasta, a co za tym idzie bicie przenosi się na koło.
Ewentualnie ktoś zamontował kiedyś tarcze hamulcowe na nie oczyszczoną piaste.
Mało kto wie, ale bicie piasty wynoszące 0,06mm potrafi już wyrywać kierownice z rąk...
Znajdź mechanika w wawie który Ci to sprawdzi, ewentualnie zapraszam do siebie
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Witam ja miałem podobnie i tez przy 80k/h mi trzepało kierą wymieniane były swoznie opony i dalej to samo, ale moj koles ktory w tym troche siedzi powiedzial mi od razu ze to tuleja tylna wahacza przedniego, tak wiec ja wymienilem i po problemie, tak wiec radze sie im przygladnac czy za miekko nie chodza
Wysłany: 2012-03-21, 16:37 .... i przestało. Jednocześnie ostrzezenie przezd Bema 69.
WItam,
no i sprawa sie wyjasniła.
Opony zdrowe, felgi proste, zbieżność prawidłowa, a niby dalej wibrowało.
Po kolejnych oględzinach u wulkanizatora w wawie na Bema 69 okazało się, ze... Cypisek dobrze sugerował.
Felgi są owszem oryginalne, ale nie od tego modelu. Był luz ok 1,5 mm na piascie.
Właściciel bardzo sympatyczny stwierdził, że teraz bedzie kłopot. Zapytałem czy może takie pierscienie redukcyjne zamówić, bo wiem, ze są takowe. Powiedział, że tak cienkich nikt nie robi i nie da rady znaleźć.
I zaczął mi sugerować kupno felg dopasowanych do mojego auta. Koszt minimum 360 PLN sztuka.
No cóż, po pensji przyjade i kupie....
Ale w domu usiadłem i wszedłem na allegro.pl.
I co W ciągu 40 sekund znalzłem chyba z 10 pozycji z okolic Wawy produkujących lub posiadających niemieckie pierscienie. Zamówiłem stalowe, bo rzeczywiscie są cienkie i stalowe wytrzymają.
Gość w Raszynie, który je produkuje stwierdził, ze to stały numer z BMW stąd ma ich mnóstwo. Redukcja felgi powinna być z 74 mm na 72,6 mm.
Natychmiast założyłem i test.....
Wibracje ustały jak ręką odjął !
Koszt: 75 pln komplet.
Zamiast 360 pln x 4 sztuki plus wyważenie.
I uwaga na wulkanizatora Wawa Bema 69. Moze probować naciągnąć, albo sie po prostu .... nie zna. Chociaż w to wątpię.
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-23, 07:31
Daro W., Ciesze się że pomogłem. Masz felgi najprawdopodobniej z e39. Tak jak wulkanizator stwierdził - ciężko o pierścienie do tych kół, ale jak widać można dać stalowe.
Daro W., jaką technologią są robione te pierścienie ? Gość sam je wytacza? Tak z ciekawości pytam, bo naprawdę jest niewielka różnica w średnicy piasty.
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach