Witam w wakacje planuje zamienić swoją poczciwą e30 na e46 coupe. Tutaj rodzi się pytanie co lepiej wybrać m52b28 czy m54b30 ?. O silniku m52b28 nie słyszałem większych negatywów, natomiast w m54 odstrasza mnie apetyt na olej, a i rożnica w mocy tez nie bedzie taka wielka kiedy w 2.8 popracujemy z dolotem i kolektorem
Mam świadomość, że było to nie raz wałkowane ale nigdzie nie znalazłem klarownych odpowiedzi. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-02, 12:06, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-03, 15:16
Mam do czynienia duzo z tymi dwoma silnikami i nawet bym sie nie zastanawiał i od razu szukał m54b30.Zupelnie inna jazda,m54 jedzie od samego dołu rowno,prawie jak diesel.
A roznica w mocy i momencie odczowalna.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-06, 00:41
Cypisek, ale napisałem że mój argument jest cienki... Różnica wagi miedzy e36 328 i e46 330 to raptem 100kg. Przy 40km przewagi dla M54 różnica w wadze jest "dość mocno wyrównana" Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie. Mnie by denerwowało gdybym miał dolewać chociaż 0,5l na 1000km Tyle OT
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2006 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-05-06, 21:34
Pytasz, czy brać e46 ze starszym silnikiem, czy z nowszym.
To chyba jasne, że z nowszym silnikiem... M54 bodajże po 01 roku miałby problem z uszczelniaczami rozwiązany. Chyba że chodzi o różnicę w kasie za samochód... Ostatnio na necie widziałem E46 330Ci z przebiegiem <200000km. W rzeczywistości ( co jest przeze mnie sprawdzoną informacją) autko miało >350tysi, a wyglądało i z zewnątrz i w środku przynajmniej bardzo dobrze. Oczywiście nie ma reguły itp, jednak zwykle bywa tak, że tańsze = niestety bardziej wyeksploatowane... nie o tym mowa...
gadki o dławieniu przez kolektor, czy braniu oleju, to szukanie dziury w całym...
reasumując - wg mnie m54 to lepszy wybór, zresztą pojeździj e46 z m52, potem z m54 i sam zdecydujesz:-)
_________________ Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-05-16, 11:46
M52B28 na pojedynczym vanosie nawet się nie umywa do silników z Bi-Vanosem. Jak ktoś mówi że zwykłe 2.8 fajnie jedzie dołem to nie miał do czynienia z M54 albo M52Tu.
Jeżeli jest M54B30 bądź B25 vs M52TuB28 to jednak szukał bym auta ciekawszego pod względem cech użytkowych-wypas, stan, cena. Silnik wtedy gra drugorzędną rolę bo nawet takie M52TuB28 robi naprawdę niezłą robotę i pali racjonalne ilości paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek2290 2012-05-16, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-18, 17:27, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-18, 17:29
Skwiro E30 napisał/a:
Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2012-05-18, 18:55
Jeśli chodzi o zestawienie samych silników to na pewno oba źle reagują na długotrwałe przeciążenia, czyli minutowa i więcej jazda torowa kończy się zwykle zaciągnięciem powietrza przez pompkę oleju i zapowietrzenie hydroregulatorów w rozrządzie, które wtedy zaczynają stukać i silnik udaje diesla i tak przez 2-3 minuty.
Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny, gdzie sprawnościowo lepiej się jeździ tym pierwszym i odczucia z operowania gazem i jego wykorzystywania w jeździe są lepsze, od tych z gazem elektronicznym, który po pierwsze wymaga głębszego wciśnięcia żeby samochód w ogóle ruszył z jedynki albo nie zgasł, a zarazem jest bardzo czuły jak już złapie i podbija nagle obroty, które potem z kolei na chwilę stoją na jednym poziomie. Więc jak dla mnie to rozwiązanie bardziej dupowozowe, a jak się wyjedzie na fajne serpentynki, tor, bawi się lewarkiem i międzygazami to już zaczyna być uciążliwe.
Natomiast jeśli to MA być dupowóz i nic specjalnie w silniku nie ma być grzebane, to ja bym brał 3,0. Głównie dlatego, że sam fakt jak ten silnik się wkręca na jałowym, czy jaki moment generuje przy niskich obrotach, oraz głęboki wyraźny dźwięk. Wynika to z faktu że jest nowoczesniejszy, ma lżejszy układ korbowo-tłokowy i "od ręki" wyżsżą o 40km moc przy zachowaniu podobnej do M52B28 mocno elastycznej charakterystyki.
Dla audiofili takich jak ja wadą obu tych silników jest rodzaj odcinki jaką mają, która przypomina zażynanie kota, a nie typowe chamskie łytytyty. Nadrabiają to mocnym pięknym ciśnieniem z wydechu i przyjemną dla ucha praca układu dolotowego który słychać jak pochłania metry sześcienne powietrza
Tyle z odczuć. Pod kątem typowych usterek lepiej aby się wypowiedział ktoś pokroju Lukasa
Pozdro
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Maj 2007 Skąd: Topolany
Wysłany: 2012-05-19, 01:19
M52tu to praktycznie to samo co M54. Sterowanie gazu w M52tu jest na linkę, nie na potencjometr ( w każdym razie ja tak mam, silnik pochodzi z e39) i to w zasadzie jedyna istotna różnica. Nadmiernym braniem oleju bym się nie przejmował, chyba że pokonujesz ogromne dystanse po autostradach, wtedy kontrola stanu może być dokuczliwa.
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-05-19, 17:42
Trzeba zaadoptować Oil Level Matic z E30
SmasherE30 napisał/a:
Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny
Kolega też ma M52TuB28 i jest gaz na linkę.
Co do grania to fakt jak każde 24v potrafi mocno poklepać ale...tyle co jego silnik dostał w dupę, usmażył opon i został wychłostany na kajtkach to nie wpłynęło to negatywnie na jego osiągi i kulturę pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach