BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m52b28 vs m54b30
Autor Wiadomość
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-02, 12:01   m52b28 vs m54b30

Witam w wakacje planuje zamienić swoją poczciwą e30 na e46 coupe. Tutaj rodzi się pytanie co lepiej wybrać m52b28 czy m54b30 ?. O silniku m52b28 nie słyszałem większych negatywów, natomiast w m54 odstrasza mnie apetyt na olej, a i rożnica w mocy tez nie bedzie taka wielka kiedy w 2.8 popracujemy z dolotem i kolektorem :wink:


Mam świadomość, że było to nie raz wałkowane ale nigdzie nie znalazłem klarownych odpowiedzi. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-02, 12:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-02, 16:44   

Może to będzie słaby argument ale.. m52b28 do pierwszej 100 objeżdża m54b30 :) ja bym szukał m52
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-02, 18:25   

Adam86, Jakoś mi się nie wydaje :wink:
_________________


E30 + E91
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-02, 20:36   

Cypisek,
http://www.youtube.com/watch?v=1MaDsIwzW1k
http://www.youtube.com/watch?v=roUEMGKCkLo
http://www.youtube.com/watch?v=v9kSEdB8v1k

..i jeszcze parę bym znalazł :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-02, 21:32   

Adam86, Porównaj masę e36 i masę e46.

Jeździłem i takim i takim m54b30 jeździ się jak poządnym v8, ciągnie od samego dołu. m52 trzeba trochę zakręcic.

[ Dodano: 2012-05-02, 22:38 ]
http://www.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ

e30 m54b30 vs e46 m3

Idąc twoim tokiem rozumowania s54b32 jest lipa bo dostaje baty od m54b30 : ]]
_________________


E30 + E91
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-03, 15:16   

Mam do czynienia duzo z tymi dwoma silnikami i nawet bym sie nie zastanawiał i od razu szukał m54b30.Zupelnie inna jazda,m54 jedzie od samego dołu rowno,prawie jak diesel.
A roznica w mocy i momencie odczowalna.
_________________
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-06, 00:41   

Cypisek, ale napisałem że mój argument jest cienki... :) Różnica wagi miedzy e36 328 i e46 330 to raptem 100kg. Przy 40km przewagi dla M54 różnica w wadze jest "dość mocno wyrównana" ;) Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie. Mnie by denerwowało gdybym miał dolewać chociaż 0,5l na 1000km Tyle OT :)
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-06, 14:37   

Skwiro E30 napisał/a:
a i rożnica w mocy tez nie bedzie taka wielka kiedy w 2.8 popracujemy z dolotem i kolektorem


Nad m54b30 również można łatwo popracować ; ]

Adam86 napisał/a:
Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie


To racja.

Jednak normalna jazda m54b30 w porównaniu do nawet dłubanego m52 to jest inna bajka.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-06, 20:29   

Adam86 napisał/a:
Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie. Mnie by denerwowało gdybym miał dolewać chociaż 0,5l na 1000km Tyle OT

Jak na razie to własnie tym argumentem się kieruję, bo przecież 2.8 też robi robotę :wink: :twisted:

Cypisek napisał/a:
Nad m54b30 również można łatwo popracować ; ]


Tez racja :) Ale tutaj biorę pod uwagę to, ze m52 jest zdławione przez kolektor
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-06, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mauser 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2006
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-05-06, 21:34   

Pytasz, czy brać e46 ze starszym silnikiem, czy z nowszym.
To chyba jasne, że z nowszym silnikiem... M54 bodajże po 01 roku miałby problem z uszczelniaczami rozwiązany. Chyba że chodzi o różnicę w kasie za samochód... Ostatnio na necie widziałem E46 330Ci z przebiegiem <200000km. W rzeczywistości ( co jest przeze mnie sprawdzoną informacją) autko miało >350tysi, a wyglądało i z zewnątrz i w środku przynajmniej bardzo dobrze. Oczywiście nie ma reguły itp, jednak zwykle bywa tak, że tańsze = niestety bardziej wyeksploatowane... nie o tym mowa...
gadki o dławieniu przez kolektor, czy braniu oleju, to szukanie dziury w całym...

reasumując - wg mnie m54 to lepszy wybór, zresztą pojeździj e46 z m52, potem z m54 i sam zdecydujesz:-)
_________________
Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-07, 06:41   

Skwiro E30 napisał/a:
ze m52 jest zdławione przez kolektor


M54 też jest zdławiony przez kolektor ; ]

Mauser napisał/a:
pojeździj e46 z m52, potem z m54 i sam zdecydujesz:-)


No właśnie.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-05-16, 11:46   

M52B28 na pojedynczym vanosie nawet się nie umywa do silników z Bi-Vanosem. Jak ktoś mówi że zwykłe 2.8 fajnie jedzie dołem to nie miał do czynienia z M54 albo M52Tu.


Jeżeli jest M54B30 bądź B25 vs M52TuB28 to jednak szukał bym auta ciekawszego pod względem cech użytkowych-wypas, stan, cena. Silnik wtedy gra drugorzędną rolę bo nawet takie M52TuB28 robi naprawdę niezłą robotę i pali racjonalne ilości paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek2290 2012-05-16, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-18, 16:59   

Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu ?? Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej :D
Ostatnio zmieniony przez Skwiro E30 2012-05-18, 17:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-18, 17:29   

Skwiro E30 napisał/a:
Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu ?? Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej :D


Chyba tylko w compakcie nie było m52tu
_________________


E30 + E91
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2012-05-18, 18:55   

Jeśli chodzi o zestawienie samych silników to na pewno oba źle reagują na długotrwałe przeciążenia, czyli minutowa i więcej jazda torowa kończy się zwykle zaciągnięciem powietrza przez pompkę oleju i zapowietrzenie hydroregulatorów w rozrządzie, które wtedy zaczynają stukać i silnik udaje diesla i tak przez 2-3 minuty.

Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny, gdzie sprawnościowo lepiej się jeździ tym pierwszym i odczucia z operowania gazem i jego wykorzystywania w jeździe są lepsze, od tych z gazem elektronicznym, który po pierwsze wymaga głębszego wciśnięcia żeby samochód w ogóle ruszył z jedynki albo nie zgasł, a zarazem jest bardzo czuły jak już złapie i podbija nagle obroty, które potem z kolei na chwilę stoją na jednym poziomie. Więc jak dla mnie to rozwiązanie bardziej dupowozowe, a jak się wyjedzie na fajne serpentynki, tor, bawi się lewarkiem i międzygazami to już zaczyna być uciążliwe.

Natomiast jeśli to MA być dupowóz i nic specjalnie w silniku nie ma być grzebane, to ja bym brał 3,0. Głównie dlatego, że sam fakt jak ten silnik się wkręca na jałowym, czy jaki moment generuje przy niskich obrotach, oraz głęboki wyraźny dźwięk. Wynika to z faktu że jest nowoczesniejszy, ma lżejszy układ korbowo-tłokowy i "od ręki" wyżsżą o 40km moc przy zachowaniu podobnej do M52B28 mocno elastycznej charakterystyki.

Dla audiofili takich jak ja wadą obu tych silników jest rodzaj odcinki jaką mają, która przypomina zażynanie kota, a nie typowe chamskie łytytyty. Nadrabiają to mocnym pięknym ciśnieniem z wydechu i przyjemną dla ucha praca układu dolotowego który słychać jak pochłania metry sześcienne powietrza :D

Tyle z odczuć. Pod kątem typowych usterek lepiej aby się wypowiedział ktoś pokroju Lukasa

Pozdro
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-18, 23:51   

SmasherE30, dzięki za wyczerpującą odpowiedz.

Jeszcze jedno mi powiedzcie czy m52tu jest wolne od problemu nadmiernego brania oleju??
_________________


E30 320i - Od niej wszystko się zaczęło ;)
 
 
 
valdi80 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Maj 2007
Skąd: Topolany
Wysłany: 2012-05-19, 01:19   

M52tu to praktycznie to samo co M54. Sterowanie gazu w M52tu jest na linkę, nie na potencjometr ( w każdym razie ja tak mam, silnik pochodzi z e39) i to w zasadzie jedyna istotna różnica. Nadmiernym braniem oleju bym się nie przejmował, chyba że pokonujesz ogromne dystanse po autostradach, wtedy kontrola stanu może być dokuczliwa.
 
 
Skwiro E30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 25 Maj 2011
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-19, 09:59   

valdi80, To rozumiem, że jednak bierze?? Pytam bo jezdzę do Danii, więc jakieś dystanse pokonuję.
_________________


E30 320i - Od niej wszystko się zaczęło ;)
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-05-19, 17:42   

Trzeba zaadoptować Oil Level Matic z E30 :lol:

SmasherE30 napisał/a:

Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny


Kolega też ma M52TuB28 i jest gaz na linkę.

Co do grania to fakt jak każde 24v potrafi mocno poklepać ale...tyle co jego silnik dostał w dupę, usmażył opon i został wychłostany na kajtkach to nie wpłynęło to negatywnie na jego osiągi i kulturę pracy.
_________________
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2012-05-25, 18:57   

Sprawdzaj olej zawsze przed trasą i będzie git :wink:
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-06-02, 12:15   

m52tu ma gaz na linke...m54 ma pedał z potencjometrem.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15