BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34] M20B25 Stukanie silnika
Autor Wiadomość
proartur 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 17 Maj 2012
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-05-17, 18:13   [E34] M20B25 Stukanie silnika

Witam.

Mam pytanie dotyczące stukającego silnika m20b25.
Problem powstał z dnia na dzień - przy odpaleniu silnika.
Stukanie pojawiło się podczas jazdy - czasem ustawało.
Po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo - po przy gazowaniu zaczyna stukać.
Stukanie też nie jest równe - czasem stuka szybko czasem wolniej.

Na filmiku mniej więcej widać jak to stuka i jak wygląda.


FILM PRZEDSTAWIJĄCY OBJAWY

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2012-10-29, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2012-05-17, 20:27   

nawet nie włączałem filmu stawiając na panewkę.
 
 
 
proartur 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 17 Maj 2012
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-05-17, 22:10   

No to właśnie mogą nie być panewki.
stukanie dochodzi wyraźnie spod pokrywy zaworów.
Ktoś stwierdził ze to mogą być luzy na zaworach albo urwane zabezpieczenie sprężyny
znajdującej sie w głowicy.
możliwe czy średnio prawdopodobne ? :)
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2012-05-17, 22:38   

możliwe - zdejmij pokrywę i zobacz.
 
 
 
grzesiekd111 
e30 maniack



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: jaworzno
Wysłany: 2012-05-18, 11:41   

miałem podobne objawy kiedys w swoim m20 , i też zdawało mi się że odgłos dochodzi z góry silnika , jednak to była panewka ;/
 
 
 
bąku 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2009
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-05-18, 12:35   

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy któraś z dźwigienek zaworowych nie pękła.
 
 
 
proartur 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 17 Maj 2012
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-05-18, 13:28   

Dźwigienki są całe , niby wszystko na swoim miejscu...
takze prawdopodobnie jednak panewki albo sworznie na tłoku.... ?
naprawa chyba średnio opłacalna...?
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2012-05-18, 19:07   

Ja stawiam na rozrząd, zdejmij pokrywę, pokręć silnikiem za pomocą klucza i przyjrzyj się dokładnie jak dźwigienka nie napiera na zawór, czy wszystkie mimośrody od regulacji są dociągnięte.
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2012-05-18, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rajoo 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-18, 21:14   

sprawdz dokladnie jeszcze luzy czy sienktorys mimosrod nie popuscil, raz mialem taki przypadek

ale stawiam na panewke
 
 
 
proartur 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 17 Maj 2012
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-05-21, 21:26   

zdjąłem miskę olejową, w środku były takie wióry wskazujące że to panewka
teraz takie pytanie z serii "głupich pytań" :-)
jak wyjąć wał żeby dostać sie do tych panewek i dać go do sprawdzenia ?
trzeba sciagac pasek rozrządu i to wszystko z przodu czy odkrecac tylko te "zaczarowane torxy? tu utknąłem i nie wiem co dalej...
 
 
rajoo 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-21, 22:54   

popatrz na to dobrze, odpowiedz sie sama nasunie
 
 
 
proartur 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 17 Maj 2012
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2012-05-22, 14:28   

kolejny krok :)

odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-22, 15:25   

proartur napisał/a:
3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16


Widocznie użyłeś słabej nasadki ; ]

proartur napisał/a:
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?


Panweki wymienia się wszystkie. Najpierw jednak musisz wszystko rozłożyć i zobaczyć czy jest gdzie wkładać te panewki :lol:
_________________


E30 + E91
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-24, 08:39   

To ja do kompletu dorzucę podejrzenie na luźny sworzeń spinający tłok z korba...
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
Ostatnio zmieniony przez LUKAS 2012-05-24, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
318Albert 
2x 3er mit szperre



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-05-25, 10:03   

Ja bym kupił sam dół albo goły silnik , bo jak robić remont to po całości razem z głowica samych panewek nie ma sensu wymieniać.
_________________
nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, tylko boczną.
Swapy,naprawa elektroniki(wzmacniacze lampowe,gramofony itp.)
 
 
 
Kruczek 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Orońsko
Wysłany: 2012-05-25, 10:47   

jak stuka to sama wymiana nie pomoże, pewnie trzeba będzie zrobić szlif.
Klucz to chyba e14
 
 
 
skurek52 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 14 Lip 2012
Skąd: nidzica
Wysłany: 2012-07-15, 18:13   

ja mam to samo i nie wiem czy szlifowac wal czy szukac silnika
 
 
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-08-06, 17:09   

jeśli torx ci się obrócił to miałeś złą wielkość nasadki torxy mają to do siebie że jeden rozmiar większy niż powinien być i wydaje się że jest dobry a w rzeczywistości tak nie jest . ja miałem tak z dokręcaniem głowicy w m50 na szczęście w porę się ocknąłem ;)
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2012-08-06, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dantte26 
Siła Drzemie wBeemie



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Skąd: DGR
Wysłany: 2012-08-06, 17:55   

proartur napisał/a:
odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?


raczej na 100% jestem przekonany, że użyłeś za dużej nasadki...moim zdaniem o czym wspomniał Kruczek, jest to nasadka identyczna jak do szpil głowicy a więc E14...jeśli wyłamały Ci się ząbki na łbie śruby, to spróbuj nałożyć wspomnianą nasadkę E14 i delikatnie próbuj odkręcaj by nie zniszczyć łba całkowicie...jeśli po oględzinach naprawa nie będzie opłacalna to odezwij się do mnie na PW...akurat mam pewny uzbrojony blok silnika m20b25 pochodzący z e34...
_________________
MOJE WIERNE e30: http://beemka-klub.pl/for...p=319297#319297

/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2012-08-06, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-09-03, 19:52   

mi się wydaje że to coś w dzwigienkach sie zmieliło
dzwigienki też mają coś w rodzaju panweki ( mosiężna tuleja ) i jak padnie to tez może stukać
i wiórki polecą prosto do misy przez kanały olejowe w głowicy i bloku silnika.
dźwigienki zaworowe to elementy najbardziej oddalone od pompy olejowej, czyli jak masz słabą pompe to najpierw dzwigienki dostają po :cenzura: a dopiero potem reszta :wink:

zwracaj uwage czy podczas jazdy czasem kontrolka ciśnienia oleju nie mruga czy się nie żarzy, i po jakim czasie gaśnie od odpalenia silnika ( na ciepłym ma się rozumieć ) :wink:

dodam że ja nie miałem ciśnienia oleju w moim M20 i silnik chodził do samego końca i panewki były OK :wink:
i jeszcze doczekał się remontu :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17