Wysłany: 2012-06-03, 11:33 Przed zakuperm BMW E46 2.0D 136/150PS
Witam odrazu przepraszam bo nie wiem czy w dobrym dziale założyłem wątek, w razie czego proszę o przeniesienie.
Zamierzam zakupić niedługo E46 z silnikiem diesel'a 2.0 i piszę aby dowiedzieć się na co zwócić największą uwage przy tym modelu i co jest bardziej ekonomiczne na nasze czasy silnik 136KM czy 150KM, za wszystkie info byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez GrZ3Si3k 2012-06-03, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-06-03, 12:14
Przez oznaczenie 2.0d mogloby sie wydawać że obydwie jednostki sa do siebie podobne. Nic bardziej mylnego.. Są to zupełnie inne konstrukcje.
Wersja 136 konna (M47) jest na pompie wtryskowej. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 20d (M47N) 150km Jednostka już na common railu. Obydwa silniki jak na swoją moc są oszczędne i palą podobnie 6-7L W wersji 136km zdarzają sie awarie: pompy wtryskowej, układu korbowego. Z kolei w silniku 150Km awarie układu chłodzenia (2 termostaty) awarie wtrysków. Musowo po zakupie trzeba zdjąć kolektor dolotowy i usunąć z niego niebezpieczne klapki zawirowań.
Benzyna+ gaz odpada jakoś gaz nigdy mi nie pasował do BMW a co do diesel'a to akurat mam znajomego który sprzedaje po 4zł/1l a nie jak na stacji prawie po 6zł/l. Oprócz silników w E46 należy coś brać jeszcze pod uwage? ukł. hamulcowy, ukł. kierowcniczy, zawieszenie itp?
Benzyna+ gaz odpada jakoś gaz nigdy mi nie pasował do BMW a co do diesel'a to akurat mam znajomego który sprzedaje po 4zł/1l a nie jak na stacji prawie po 6zł/l. Oprócz silników w E46 należy coś brać jeszcze pod uwage? ukł. hamulcowy, ukł. kierowcniczy, zawieszenie itp?
co do m47n jesli masz super dojscie do dobrego paliwa hmm tzn nie jakiejs chszczonej lipy to moze i tak ale ogolnie na naszym paliwie wtryski w tym motorze wykanczaja sie dosc szybko.....tesciu ma ten silniczek i dopiero na vervie chodzi w miare ok.......moze to nie jest argument ale na zwyklym dieslu zderzak po trasie potrafi byc okopcony przy vervie tego nie ma i tak samo na niemieckim paliwie wtryski robione juz dwa razy(niby nowe a po zimei 2 sie wysypaly) odkad tankuje lepsze paliwo brak problemow jak narazie odpukac .... co do wtryskow to naprawde jest lipa bo jak juz siadaja jest mega problem z paleniem auta przelewaja nie ma mozna uzyskac cisnienia na listwie....silniczek dobry ale jak juz sie sypie to koszta tez spore...tania jazda dieslem hmm to juz nie dzisiaj dobra Pb plus LPG....instalacjemaja juz taka sprawnosc ze nie odbiegaja od Pb niby brmka nie ubi gazu nic mylnego....dobra instalacja plus odbre zestrojenie plus dobry fachowiec i smiga ladnie
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-06-03, 23:27
rajoo napisał/a:
ja bym jednak szukal jakiejs 150km byle by nie byla z Euro4
Wszystkie jednostki M47N spełniają normę Euro4 Jezeli chodzi o filtr cząstek stałych (DPF) to znalazł zastosowanie w silniku N47 wiec bez obaw
SUCHARUS, ja jeżdżę na zwykłej ON od roku i odpukać zero problemów. Fakt czasami przy redukcji potrafi puścić takiego bąka aż wstyd.. (automat) ale jak widzę auta typu passat b6, avensis jak kopcą to jakoś przestałem się tym przejmować..
Z tymi turbawkami jest tak że, jeden kierowca będzie jeździł spokojnie i rozważnie, i turbo wymieni/zregeneruje po 300 tk drugi jak będzie pałował/gasił bez odczekania to wymieni po 80 tk czyli nie ma reguły.
Ostatnio zmieniony przez Adam86 2012-06-03, 23:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-04, 07:45
VERVA ON i tym podobne to jedna wielka ściema, to nie jest lepsze paliwo, to zwykłe paliwo z niewielką domieszką "uszlachetniacza". Całkowicie nie warta swojej ceny.
dziwne że nikt nie wspomina o nagminnie sypiącym się dwumasie...kumpel ma taką bawarkę i po miesiącu jazdy mu się skończyło...nie wspominając o szczegółach takich jak spękana uszczelka podszybia (oczywiście niewymienna) i tym podobnych pierdół...ja także sądzę że:
ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM !
kilku moich kolesi tak się napalili na diesla nie tylko bmw, że opitolili w końcu swoje autka...dołożyli po 20K każdy pokupowali 10 letnie diesle (oczywiście bite) w które dodatkowo trzebabyło zainwestować ok. 5K i jakoś zaczeli jeździć...choć bez jakiegoś zachwytu gdyż sami stwierdzili że oszczędności nie odczuli przy dystrybutorze...dodatkowo co jakiś czas wspominali o niby niegroźnych awariach, które kosztowały minimum 300zł każda...uwierz, że tak szybko jak diesla zakupili tak szybko chcą go teraz sprzedać...jedynym ratunkiem to tak jak powyżej koledzy wspomnieli dobra benzyna min. 2L i ewentualna instalacja LPG dobrej jakości...choć ostatnio coś mi się o uszy obiło, że UNIA szykuje spore podwyżki na LPG...także pozostało zakupić autko w benzynie i jeździć w miarę oszczędnie i tam gdzie to niezbędne ciesząc się bezawaryjnością benzynowego silniczka i części eksploatacyjnych w rozsądniejszych cenach...do tego dochodzi oszczędność przy samym zakupie benzyny zamiast diesla i instalację LPG porządnej jakości masz w "prezencie"...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2012-06-04, 15:31
Albo kupić golfa 2 z niezniszczalnym silnikiem 1,6 DIESEL który pali 5L ON. Wiem bo miałem golfa 1 z 1,5 DIESEL o zawrotnej mocy 50 KM i miał nalatane ponad milion. I dopiero w moich rękach tłok pękł na 2 części
Pozdro
_________________
e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
Ostatnio zmieniony przez Miro 2012-06-04, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2012-06-04, 21:31
Miro napisał/a:
Albo kupić golfa 2 z niezniszczalnym silnikiem 1,6 DIESEL który pali 5L ON. Wiem bo miałem golfa 1 z 1,5 DIESEL o zawrotnej mocy 50 KM i miał nalatane ponad milion. I dopiero w moich rękach tłok pękł na 2 części
Pozdro
miałem taką II 1.6, zajebista. Jak widzę co się dzieje w firmie z nowymi turbognojkami po 50-60 tyś to wiem że nie kupię diesla
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-06-05, 09:39
rajoo, ale Ja nie napisałem że w E46 był silnik N47 (chodziło mi o to że konstrukcje M47N wyparł silnik N47 a tam już był DPF w standardzie)
rajoo napisał/a:
Euro 4 jest dopiero od 2004 roku
Każdy silnik M47N spełnia Euro 4 czy też inaczej D4
Jeżeli chodzi o DPF w e46 to napewno nie był montowany w standardzie (nawet po 2004r) być może na indywidualne zamówienie. Widziałem kilka razy ogłoszenie z e46 i tam dpf ale bety nie były powyżej 2004r
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-08, 06:29
GrZ3Si3k W sumie odradzamy zakup jakiegokolwiek diesla. Diesle się skończyły tak jak piszą chłopaki wyżej na 1.6d, 1.6td, 1.9tdi. Teraz zakup diesla jest może sensowny dla firmy kupującej nowe auto na max 3 lata. Potem może się rozpaść i pojechać na złom.
Silniki w e46 i e39 to to samo. Na początku produkcji występował w e39 silnik M51 z e34. W sumie na dzisiejsze standardy okazuje się nie taki zły
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-10, 14:21
GrZ3Si3k, My tylko wyraziliśmy swoje opinie ; ]
Diesle mają swoje plusy, z tym że minusów też jest sporo. Jeżeli lubisz dać w palnik spod świateł to diesel długo nie pożyje, Jeżeli robisz długie trasy normalnie jeżdżąc to ma to jakiś sens. Decyzja należy do ciebie. Pomyśl tylko jeszcze co będzie jeżeli źródełko ON u twojego kolegi wyschnie.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-06-10, 18:58
M57 zastąpił poczciwego TDSa Na temat silnika, oprócz urywających sie klapek w kolektorze ssący (ta sama przypadłość co w silnikach M47) nic złego nie słyszałem
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-13, 13:00
Kolejny dowód na to że diesel to zło:
Spaliny z dieslowskiego silnika powodują raka płuc
Do takich wniosków doszli specjaliści ze Światowej Organizacji Zdrowia po przebadaniu m.in. górników, kierowców ciężarówek i drogowców - pisze BBC.
Już wcześniej eksperci z Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem wchodzącej w skład Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) ostrzegali przed poważną szkodliwością spalin z silnika diesla. Jednak używano słowa "prawdopodobnie". Obecnie lekarze są już pewni, że tego typu wyziewy powodują raka nie tylko płuc, ale także pęcherza. Spaliny dieslowskie są obecnie w tej samej grupie rakotwórczych substancji, co chociażby tytoń czy pluton. Ryzyko zachorowania na raka dla ludzi pracujących z silnikami tego typu (górnicy, kierowcy ciężarówek czy pracownicy drogowi) wzrasta nawet o 40 proc. - twierdzą naukowcy.
- Doszliśmy do jednoznacznego wniosku, z którym zgadzają się wszyscy zajmujący się tym tematem lekarze: spaliny z silnika diesla powodują raka - powiedział BBC dr Christopher Portier, który stał na czele zespołu badawczego.
- Tak jak w przypadku innych rakotwórczych substancji sprawa jest prosta. Jeżeli jest ich więcej, zwiększa się ryzyko - dodaje dr Kurt Straif z tego samego zespołu.
Specjaliści we wniosku zalecają używanie paliwa zawierającego mniejsze ilości siarki, a także pracę nad silnikami, które spalają paliwo w większym stopniu. Także zalecają, by pracownicy mający ciągły kontakt z tego typu spalinami powinni zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie dróg oddechowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach