BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m10 skończył żywot wieczny?Sprawdzilem cisnienie i spada
Autor Wiadomość
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 23:36   m10 skończył żywot wieczny?Sprawdzilem cisnienie i spada

Proszę o radę doświadczonej osoby. Sprawdziłem ciśnienie na zimnym silniku z odkreconymi swiecami i kolejno:

Pierwszy: 10 bar
Drugi: 9,5
Trzeci: 9
Czwarty: 8

Silnik nie równo chodzi i jak odłączam kabel zapłonowy od 2-jki to nie ma różnicy. Co to mniej więcej oznacza? :wow:
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2012-09-17, 10:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-11, 23:44   

zawadzki14 napisał/a:
Sprawdziłem ciśnienie na zimnym silniku

Sprawdza się na ciepłym, chociaż na zimnym powinny być lepsze wyniki. Te wyniki to nic dobrego, niestety. Coś z zapłonem masz jak odłączasz i nie ma różnicy. Świece, kable, kopułka itp. Zrób próbę olejową to będziesz wiedział czy zawory czy pierścienie. Regulowałeś zawory? może podpiera któryś.
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 23:53   

Spróbuję ale już pokładam nadzieje na lepsze wyniki. Dlaczego druga świeca jest zasyfiona na czarno ? Kopułka, palec, kable, swiece podmienione, nie regulowałem nic, bo ledwo co kupiłem auto i sie zepsuło podczas jazdy :help:
Da się to jakoś tanio naprawić czy swap? :jupi:
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2012-06-11, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-12, 17:03   

zawadzki14 napisał/a:
Da się to jakoś tanio naprawić czy swap?

Jak nie wiadomo co jest, to nie wiadomo czy naprawiać.
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-12, 18:25   

Jeżeli chcesz mieć m10 to remontuj/zmieniaj na inny. Jak mało Ci mocy to swap. Opcji do wyboru do koloru ; ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-20, 22:16   

Sprawdziłem ciśnienie na ciepłym silniku, wlewając ok 2cm2 oleju do cylindrow wyszlo dziwnie:

Pierwszy: 10,5 bar
Drugi: 12 bar
Trzeci: 11,5 bar
Czwarty: 11 bar
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-21, 10:30   

Wygląda na to że silnik jest zły ; ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-21, 12:17   

A takie proste pytanie jak go naprawić? Mam drugi silnik m10b18 chciałbym zostać przy takim i próbować złożyć dwa w jeden. Dobry zestaw narzędzi chyba nie wystarczy. Potrzeba wiedzy i chociaż klucza dynamometrycznego.
Gdyby ktoś chciał to zrobić ze mną albo bez, za jakąś konkretną kwotę to proszę PW. A jak nie to oddam do mechaniora w pobliżu
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-21, 12:59   

Najpierw sprawdzasz ciśnienie bez oleju, później z olejem. Sprawdziłeś na ciepłym bez oleju?
Ten drugi motor to też padaka, że chcesz dwa w jednym?
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-21, 13:44   

To wstawiaj ten drugi silnik, dynamometr do tego nie potrzebny, dasz sobie radę sam ; ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-22, 11:49   

W obecnym silniku zmierzyłem bardziej dokładnie kompresje na ciepło bez dolewania oleju do cylindrów:
Pierwszy: 11,5 bar
Drugi: 10,5
Trzeci: 10,5
Czwarty: 10,5

Potem przed każdym sprawdzeniem cylindra dolałem ok 2cm2 oleju:
Pierwszy: 11,5
Drugi: 11
Trzeci: 11,5
Czwarty: 11,5



A ten drugi silnik to....

Wlałem zły olej i coś w górnej części silnika zaczęło czasem trochę piszczeć. Na niskich obrotach zapalała się lampka oleju. Dodatkowo w dziurach po kolektorze dolotowym naleciało do środka silnika trochę brudu i piasku po jego zdjęciu. Tak więc przydałoby się rozebrać i wyczyścić, ew potraktować kompresorem którego nie mam. Pozostaje problem piszczenia, a może wystarczy zmienić filtr oleju?
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2012-06-22, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-22, 13:24   

Ważne jeszcze za którym obrotem bije te wartości. Powinno być ze 3 razy i koniec pompowania, a jak kręcisz po 8 razy, to lipa. Minimalne ciśnienie to teoretycznie 11 bar, no i widać, że pierścionki już trochę nie trzymają. Głowica pewnie też puszcza.
W ogóle to co się dzieje? słabo jedzie? Może za dużo oczekujesz od 1.8.
Remonty takich motorków opłacają się tylko jeśli masz trochę wiedzy i sam to zrobisz. Głowicę oddasz do obróbki, resztę sam poskładasz. Mechanik za robotę skasuje cię jak cygan za matkę.
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-06-25, 14:43   

beryl napisał/a:
Ważne jeszcze za którym obrotem bije te wartości

Po jakiś 12 obrotach :) w książce było napisane 8 razy więc stwierdziłem nie zaszkodzi kilka razy wiecej, lipa lipa. Sprawdzę to jeszcze raz.
beryl napisał/a:
W ogóle to co się dzieje? słabo jedzie?

Zdecydowanie słabo, kręci się pierdząc, nie ma mocy i ciężko wkręca się na obroty. A Po rozgrzaniu, zamiast 800 to 1200 obrotów trzyma ! (może przepływomierz rozwalił się przez gaz)

Dla ciekawskich http://youtu.be/bmwmxZZ22CU
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-25, 15:21   

Co to za króciec przy kolektorze bez podłączenia? Przecież tu łapie lewe powietrze. Może zapłon masz przestawiony na aparacie. Poluzuj aparat i poreguluj. Miałeś strzały na gazie?
Koleś miał M10, też już silnik nie był w super kondycji, słychać było już lekko panewkę, a jeszcze zapier.... po 180/h.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2012-06-25, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 12:47   

Koledzy, jakieś podpowiedzi ?

Jestem ciekaw co to może być. Nie chcę go rozbierać bez potrzeby
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-06, 18:08   

zawadzki14 napisał/a:
Nie chcę go rozbierać bez potrzeby


Chyba nie masz wyjścia ; ] zawór nie trzyma ciśnienia w komorze spalania, stąd ten nagar.
_________________


E30 + E91
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-09-06, 22:45   

Cypisek napisał/a:
Chyba nie masz wyjścia ; ] zawór nie trzyma ciśnienia w komorze spalania, stąd ten nagar.


Z pomiaru ciśnienia to nie wynika, poza tym może mu uszczelniacz pierdnął.
 
 
karola_jf 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Bunia :)



Dołączyła: 08 Kwi 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 10:55   

beryl napisał/a:
Co to za króciec przy kolektorze bez podłączenia? Przecież tu łapie lewe powietrze. Może zapłon masz przestawiony na aparacie. Poluzuj aparat i poreguluj. Miałeś strzały na gazie?
Koleś miał M10, też już silnik nie był w super kondycji, słychać było już lekko panewkę, a jeszcze zapier.... po 180/h.


Jeżeli chodzi Ci o ten króciec wychodzący bezpośrednio z kolektora w stronę podszybia, to nie ma tam możliwości łapania lewego powietrza, to jest śruba wolnych obrotów.

Moje M10 na gaźniku, ze stukającymi kilkoma panewkami też latało jak złe, na dzień przed wyjęciem go z samochodu, dostawało w d... tak, że przez blisko 60 sek. nie gasła kontrolka oleju, a dalej chodziło... Silniki nie do zmordowania...



Jest tylko gdzieś w nich problem, mój na wtrysku też miewa problemy z wolnymi obrotami, trzyma je dość wysoko na ciepłym, a na zimnym się telepie. (przy prawidłowych ustawieniach) Teraz metodą prób i błędów jest "jakoś" ale mogło by być lepiej... Jeździ super, gorzej z wolnymi...

Zawsze można ustawić na przepływce... Chyba, że dostała strzała, to po niej...
_________________
(OO [][] OO)
Ostatnio zmieniony przez karola_jf 2012-09-07, 10:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zawadzki14 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMWE320


Dołączył: 29 Lis 2010
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 09:56   

"Ło matko" !!





Problem rozwiązany, dzięki wszystkim. Teraz wystarczy chyba dźwigienkę wymienić :-)
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-09-17, 21:21   

Fajnie, żeby dźwigienkę wymienić trzeba głowicę odkręcać :< Wałek też już trochę zjedzony. Wyrównaj sobie przy okazji dźwigienki.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2012-09-17, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15