Sprawdza się na ciepłym, chociaż na zimnym powinny być lepsze wyniki. Te wyniki to nic dobrego, niestety. Coś z zapłonem masz jak odłączasz i nie ma różnicy. Świece, kable, kopułka itp. Zrób próbę olejową to będziesz wiedział czy zawory czy pierścienie. Regulowałeś zawory? może podpiera któryś.
Spróbuję ale już pokładam nadzieje na lepsze wyniki. Dlaczego druga świeca jest zasyfiona na czarno ? Kopułka, palec, kable, swiece podmienione, nie regulowałem nic, bo ledwo co kupiłem auto i sie zepsuło podczas jazdy
Da się to jakoś tanio naprawić czy swap?
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2012-06-11, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
A takie proste pytanie jak go naprawić? Mam drugi silnik m10b18 chciałbym zostać przy takim i próbować złożyć dwa w jeden. Dobry zestaw narzędzi chyba nie wystarczy. Potrzeba wiedzy i chociaż klucza dynamometrycznego.
Gdyby ktoś chciał to zrobić ze mną albo bez, za jakąś konkretną kwotę to proszę PW. A jak nie to oddam do mechaniora w pobliżu
W obecnym silniku zmierzyłem bardziej dokładnie kompresje na ciepło bez dolewania oleju do cylindrów:
Pierwszy: 11,5 bar
Drugi: 10,5
Trzeci: 10,5
Czwarty: 10,5
Potem przed każdym sprawdzeniem cylindra dolałem ok 2cm2 oleju:
Pierwszy: 11,5
Drugi: 11
Trzeci: 11,5
Czwarty: 11,5
A ten drugi silnik to....
Wlałem zły olej i coś w górnej części silnika zaczęło czasem trochę piszczeć. Na niskich obrotach zapalała się lampka oleju. Dodatkowo w dziurach po kolektorze dolotowym naleciało do środka silnika trochę brudu i piasku po jego zdjęciu. Tak więc przydałoby się rozebrać i wyczyścić, ew potraktować kompresorem którego nie mam. Pozostaje problem piszczenia, a może wystarczy zmienić filtr oleju?
Ostatnio zmieniony przez zawadzki14 2012-06-22, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Ważne jeszcze za którym obrotem bije te wartości. Powinno być ze 3 razy i koniec pompowania, a jak kręcisz po 8 razy, to lipa. Minimalne ciśnienie to teoretycznie 11 bar, no i widać, że pierścionki już trochę nie trzymają. Głowica pewnie też puszcza.
W ogóle to co się dzieje? słabo jedzie? Może za dużo oczekujesz od 1.8.
Remonty takich motorków opłacają się tylko jeśli masz trochę wiedzy i sam to zrobisz. Głowicę oddasz do obróbki, resztę sam poskładasz. Mechanik za robotę skasuje cię jak cygan za matkę.
Po jakiś 12 obrotach w książce było napisane 8 razy więc stwierdziłem nie zaszkodzi kilka razy wiecej, lipa lipa. Sprawdzę to jeszcze raz.
beryl napisał/a:
W ogóle to co się dzieje? słabo jedzie?
Zdecydowanie słabo, kręci się pierdząc, nie ma mocy i ciężko wkręca się na obroty. A Po rozgrzaniu, zamiast 800 to 1200 obrotów trzyma ! (może przepływomierz rozwalił się przez gaz)
Co to za króciec przy kolektorze bez podłączenia? Przecież tu łapie lewe powietrze. Może zapłon masz przestawiony na aparacie. Poluzuj aparat i poreguluj. Miałeś strzały na gazie?
Koleś miał M10, też już silnik nie był w super kondycji, słychać było już lekko panewkę, a jeszcze zapier.... po 180/h.
Ostatnio zmieniony przez beryl 2012-06-25, 15:23, w całości zmieniany 1 raz
Co to za króciec przy kolektorze bez podłączenia? Przecież tu łapie lewe powietrze. Może zapłon masz przestawiony na aparacie. Poluzuj aparat i poreguluj. Miałeś strzały na gazie?
Koleś miał M10, też już silnik nie był w super kondycji, słychać było już lekko panewkę, a jeszcze zapier.... po 180/h.
Jeżeli chodzi Ci o ten króciec wychodzący bezpośrednio z kolektora w stronę podszybia, to nie ma tam możliwości łapania lewego powietrza, to jest śruba wolnych obrotów.
Moje M10 na gaźniku, ze stukającymi kilkoma panewkami też latało jak złe, na dzień przed wyjęciem go z samochodu, dostawało w d... tak, że przez blisko 60 sek. nie gasła kontrolka oleju, a dalej chodziło... Silniki nie do zmordowania...
Jest tylko gdzieś w nich problem, mój na wtrysku też miewa problemy z wolnymi obrotami, trzyma je dość wysoko na ciepłym, a na zimnym się telepie. (przy prawidłowych ustawieniach) Teraz metodą prób i błędów jest "jakoś" ale mogło by być lepiej... Jeździ super, gorzej z wolnymi...
Zawsze można ustawić na przepływce... Chyba, że dostała strzała, to po niej...
_________________ (OO [][] OO)
Ostatnio zmieniony przez karola_jf 2012-09-07, 10:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach