BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
m50 napinacz lancuch miedzy walem a walkiem..
Autor Wiadomość
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-07-23, 11:09   m50 napinacz lancuch miedzy walem a walkiem..

Witam panowie w ten weekend postanowilem zdemontowac uklad hydroregulatorow...w celu pomiaru szklanek i ewentualnego pozniej kupienia bo pan w sklepie powiedzial ze sa 3 rodzaje szklanek dobrze by bylo gdybym wyciagnal i pomierzyl.......(dodam ze tluklo mi cos pod deklem az do momentu gdy motor rozgrzal olej, bylo to cykliczne stukanie w czasie rozgrzewania czestotliwosc sie zmniejszala i cykanie czy moze stukanie ustawalo) .....po demontarzu walkow ponumerowaniu szklaneczek przyszlo na ogledziny i jesli o nie chodzi to nie bylo sie do czego przyczepic...nie porysowane nie odksztalcone od walka na w zadnej trzpien tloczka sie nie wciska pod palcami (nie byly miekkie) loza czy jak kto woli kosze osadzajace szklanki tez ok nie wybite przemierzone i bez owali....poejchalem pod karchera wymylem dokladnie dekiel i kosze w celu pozbycia sie nagaru bo jednak troche tego bylo....(nie wiem czym byl motor zalany przed swapem po swapie zalalem go vv10v40 life i przejezdzone 5tys na tym, pozniej zalany celem przeplukania olejem mobil 5w30 mialem tego duze ilosci wiec stad taka decyzja przejechane na tym ok 500km dodam ze delikatnie i z ciaglym nasluchiwaniem i kontrolowaniem cisnienia oleju ostatecznie zalany castrol magnatec 5w40 ale niesty po tych zabiegach cykanie nie ustalo ogolnie bez zmian zimny cyka cieply nie) po wymciu w trakcie skladania szukalem w sumie dalej przyczyny stukania wizualnie slizgi lancucha wporzadku wiec nie bylo sie czego czepic ....skrecilem wsio przekrecilem walem celem sprawdzenia znakow odkrecilem swiece i na krutko podalem prad na rozrusznik wpatrujac sie w kola i lancuch rozrzadu co nie bylo dobra decyzja:D bo gdy pompa podala cisnienie to dostalem sikiem oleju w oko z napinacza krutkiego lancucha:D no ale urazy musza jakies byc....ale do rzeczy....podczas krecenia juz gdy pompa podawala olej (manometr wskazywal ok 4bary) zauwazylem ze dolny napinacz lancucha strasznie skacze a w tym momencie lancuch zaczal wpadac w rezonans i uderzac o slizg.......napinacz ma budowe cepa i w sumie nie ma sie w nim co zepsuc jest drozny i maly otworek tez jst drozny.....olej przeplywa ale ma skoki nie trzyma odkrecilem tylnia nakretke i wsadzilem po sprezyne 1,5mm podkladke i caly zabieg powtorzylem napinacz stal rowno i nie skakal juz wszystko poskaldalem do kupy odpalilem motor i juz nie stuka nic.........i teraz pytanie co jest tego przyczyna konczacy sie napinacz jesli tak to troche dziwne bo co ma sie w nim zepsuc ?? ? moze slizgi juz nie maja odpowiedniej grubosci i sprezyna napinacza nie napreza dostatecznie stad moze akcja z podkladka poskutkowala .........jak sprawdzic stan slizgow tzn. stopien zurzycia kiedy sa do wymiany motor niby ma 270tys przebiegu ...... co z tym robic.....
_________________
SUCHARUS
Ostatnio zmieniony przez SUCHARUS 2012-07-23, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-25, 11:24   

Niby w napinaczu nie ma się co psuć ale jednak się je wymienia.. Może nie trzyma już oleju tylko przepuszcza? Na ślizgach chyba robi się taki rant jak na tarczach hamulcowych.

270 tyś, taa :wink:
_________________


E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2012-07-25, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaxxxS 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 20:29   

kup napinacz jeżeli nie przestanie. zobaczymy czy przestanie skakać łańcuch.

Kupiłem sobie kiedyś m50 po 380tys km aby je wyremontować ... teraz siedzi w mojej e30 :)
nie wiem czy rozrząd ktoś wymieniał przede mną ale łańcuch był dłuższy niż nowy a ślizgi z mocnym rantem. części jednego znalazłem na dnie miski.
Co do napinacza to mam wrażenie że one się wycierają w środku i przez to nie napinają łańcucha z taką siłą jaką powinny więc nie sugeruj się tym że jest drożny. Po prostu gubią ciśnienie które ładuje pompa.
_________________
....
 
 
 
SUCHARUS 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2005
Skąd: LUBAŃ
Wysłany: 2012-07-26, 08:34   

Cypisek napisał/a:


270 tyś, taa :wink:

Tak wiem ze to abstrakcja :D :D


co do slizgow to faktycznie moze i sa wytarte...maja po bokach ranty hmm ale sa rownomierne i wyglada to jakby prowadzenie boczne....tzn cos w rodzaju zeby lancuch nie chcial spasc........myslalem ze tak ma byc a wyglada na to ze jest wytarty.... dzieki za info teraz trzeba sie pokusic o napinacz.......pewno sprawa wyglada nie tanio????
_________________
SUCHARUS
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-26, 09:08   

Napinacz w intercars bez rabatu kosztuje ok 200 zł. Można by pokusić się też o wymianę ślizgu tego przy napinaczu 230zł i łańcucha bo na pewno jest wyciągnięty ok 170zł.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Karolo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2010
Skąd: Centrum
Wysłany: 2012-07-26, 17:16   

Łańcuch nie chodzi sobie prawo lewo po bieżni napinacza. On chodzi zawsze po takiej samej ścieżce i drąży go w głąb. Jak coś daj znać mogę spytać w moim sklepie gdzie mam max zniżki ile kosztowałyby te graty, których szukasz :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15