Witam,
Od jakiegos czasu szukam sobie nowego samochodu i pewna rzecz przykuła moją uwage. To co do tej pory było drogie nagle stało sie tanie jak barszcz. Mianowicie chodzi o E39 530d.
Swojego czasu samochody te były cholernie drogie i poza moim zasiegiem finanoswym. Teraz nagle taniej mozna kupic 530d z 2001 roku niz 528 z 1997 roku. Co sie stało?
Czy okazało sie ze te silniki to starszna kupa? Z tego co wiem o tym silniku raczej wypowiadano sie w samych superlatywach.
A moze poprostu przy obowiązującej cenie ropy trzymanie takiego potwora stało sie nieopłacalne? Ile to pali? 8-10l ropy w miescie?
Podrzućcie swoje opinie bo mam mieszane uczucia.
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2012-09-20, 04:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2012-09-20, 08:54
Cena ropy robi swoje , spalanie nie jest małe w mieście 9-12l mówię o jeździe a nie toczeniu się . Utrzymanie D też nie jest małe same wtryski trochę kosztują + turbo , benzynę naprawisz o 1/3 taniej
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
No tak ale utrzymanie zawsze było takie samo (znaczy mniej wiecej w tej samej cenie) a teraz nagle te samochody zrobiły sie nieprzyzwoicie tanie.
To jest naprawdę tylko i wyłącznie zasługa cen ropy???
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Dokładnie tak - sam akurat sprzedaje swoją 530d - jak patrzyłem na wiosnę to ceny były zupełnie inne
Nie wiem, czy to nagły napływ taniości z zachodu czy po prostu duża ilość tych aut spowodowała taką nagłą tendencję spadkową
Widzisz skoro jeździsz taka to moze sie wypowiedz. Jakie jest realne spalanie w miescie? Faktycznie jest tak zle ze trzeba sie pozbywac tych samochodow?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Wiesz co, sprzedaję tylko i wyłącznie dlatego, że kupiłem też 530-tkę tylko o trzy lata młodszą. TYLKO DLATEGO.
Kupiłem dokładnie z tym samym motorem.
Przez cztery lata użytkowania auta byłem wręcz zachwycony motorem i jazdą
Dlatego nie chcę nic innego.
Co do ogłoszeń - zauważyłem, że nawet 520d (M47D20) są ... droższe niż 530-tki !
A co do spalania - mi jest trudno przekroczyć 8,5 l. ON w mieście. W trasie bez problemu osiągam spalanie rzędu 5,5 - 6,0 l. ON
Ostatnio zmieniony przez Loona Thic 2012-09-21, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
Czyli nie jest to kwestia duzego zuzycia paliwa. 9-10l w miescie nie przeraza.
Wiec pytam ponownie co jest powodem takiego spadku cen? Wie ktos?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Szwagier mojej panny ma e46 polif 330D (205KM?) 6 biegowa w manualu, kombii. Spalanie w miescie do 7litrow przy katowaniu. Przyjaciel ma 530D w automacie i jezdzilismy po poznaniu jak szukalismy e46 dla mnie, spalanie 8.5l wyszło (automat). Silniki cieszą się dobrymi opiniami. Słyszałem również o spalaniu 11l w automacie e46. Zależy w jakiej kondycji jest silnik? Jakie miasto? Jaki styl jazdy? Sam już nie wiem.
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
Czyli w gruncie rzeczy te silniki nie sa złe tylko poprostu ludzie sie do Dieseli zrazili?
Bo nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie czemu tak tanio?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
lysy174, wydaje mi się, że chodzi o stan techniczny. Mój kolega co ma 530D kupił z magicznym przebiegiem 180tys. Pierwsza rzecz co uległa uszkodzeniu to turbina, którą za 1200zł zregenerował i jeździ. Szwagier mojej panny kupił z "książku serwisową" 180tys ostatni wpis w niemczech 2 lata temu. Przy wciskaniu nie kopci (troszkę może puści dymek) ale naprawdę silnik pracuje ładnie. Wydaje mi się, że atrakcyjna cena spowodowana jest tym,że e39 jest dość drogim autem w eksploatacji (zawieszenie itp), a te auta mają już swoje lata.
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
bo diesel jest drogi ropa droga,utrzymanie drogie u nas dalej panuje przekonanie ze do diesla bedziesz dokladal kupe kasy,turbina,wtryski,pompa i inne rzeczy,kazdy wybiera benzyne lub wiekszosc benzyne z LPG najtaniej teraz,wiec diesle odtaly po :cenzura: ,osobiscie wole benzyne i w zyciu diesla nie chce,kupilem sobie teraz e39 kombi 520i w benzynie z 1998r za ta kase co wydalem moglem kupic niezle e39 530 diesel o 2 lata mlodsze i takie sa ceny ,nie wiem dla czego ale kazdy diesel ma u nas po 200tys przebiegu,a pozniej okazuje sie ze wszystko sie sypie bo juz 800tys ma nalatane,dlatego niewieze w zadne okazje promocje i inne wyprzedaze handlarzy
_________________ TŁUMIKI SPORTOWE NOWE I UZYWANE PW
No dobra a jak sie do tego maja silniki M47D20 i M47D20TU
Czy to sa diesele ktorymi bardziej warto sie zainteresowac?
Jaka jest roznica miedzy M47D20 i M47D20TU? Wiem ze jeden jest przed a drugi poliftowy i jest roznica w mocy, konstrucji (polift to juz commonrail) ale mnie interesuje raczej wytrzymałość.
Czy faktycznie M47D20 jest taki wadliwy i raczej szukac M47D20TU? Czy ten drugi to tez szrot?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-24, 06:29
M47D20TU w e39? W e46 jeszcze daje to radę, ale w ciężkim e39? Jak diesel to 2.5 albo 3 litry. Ten 204 konny naprawdę ma już siłę jechać. Pamiętasz jak kiedyś jeździłeś 520iA?
Cypisek, źle mnie zrozumiałeś.
Chodzi mi tylko o sam silnik a nie konkretnie w E39. Rozpatruje rowniez mozliwosc kupna E46 Touring stąd pytanie o silnik.
Niech mnie ręka Boska broni kupić jeszcze raz w życiu 5-er z 2.0 pod maska nie wazne czy benzyna czy diesel.
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Cypisek, ja sie z toba jak najbardziej zgadzam. Chodzi w tym temacie nie o to jaki samochod mi poradzicie tylko o to czemu diesele sa takie tanie.
Kiedys diesel byl znacznie drozszy od benzyny a obecnie jest zupelnie odwrotnie.
Jaka pisalem wyzej e39 530d z 2001-2002 roku mozna kupic w cenie 528 z 1996 roku.
E46 320d z 2000-2002 mozna kupic w cenie 318 z gazem z tego rocznika. 328 jest zupelnie poza klasyfikacja.
To jest glowny watek tego tematu. Zeby wykazac czy te silniki sa naprawde tak wadliwa ze tak stanialy czy poprostu "BOOM" na diesela sie skonczył ze wzgledu na cene ropy a ze rynek przesycony dieselami to ceny poleciały na łeb na szyję w dół.
Najlepszy przykład macie w shoutbox'ie. Lucas_M3 wystawił właśnie 528 z 1998 roku za cene 19700zl podczas kiedy diesela z 2001-2002 roku mozna miec za 15000 - 17000zl.
Skad to sie bierze?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2012-09-24, 11:30, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sie 2005 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-09-24, 11:33
Chyba jest tak jak piszesz a propo tego boomu. Dużo jest takich na rynku, ropa droga, a ewentualna naprawa jeszcze droższa. Teraz w cenie duża benzyna z dobra instalacją gazową.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-09-25, 11:46
lysy174 napisał/a:
Jaka jest roznica miedzy M47D20 i M47D20TU?
D20 jest na pompie wtryskowej vp44 D20TU już na common railu, i to chyba najwieksza różnica tych silników, oprócz tego, wzgledem D20TU inny jest wał korbowy, blok, tłoki, i chyba głowica. Tak wiec to sa 2 zupełnie inne silniki.
Jezeli chodzi o problemy z D20 to jest ich sporo: problemy z pompą wtryskowa, turbawka, pękający wał korbowy i blok. Żeby nie było za kolorowo to D20TU też nie jest super-ekstra-bezproblemowy Ten silnik z kolei ma problemy z klapkami zawiriwań w kolektorze, układem chłodzenia, sterownik grzania świec... Ale i tak 100x lepszy jest silnik D20TU (przynajmniej te problemy które wymieniłem, można tanim kosztem naprawić) w przypadku D20 koszty idą w tysiące.
To i ja się do pytania podłączam - 530D - piszcie, dyskutujcie - wszelkie info cenne bardziej niż ropa
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
D20 jest na pompie wtryskowej vp44 D20TU już na common railu, i to chyba najwieksza różnica tych silników, oprócz tego, wzgledem D20TU inny jest wał korbowy, blok, tłoki, i chyba głowica. Tak wiec to sa 2 zupełnie inne silniki.
Jezeli chodzi o problemy z D20 to jest ich sporo: problemy z pompą wtryskowa, turbawka, pękający wał korbowy i blok. Żeby nie było za kolorowo to D20TU też nie jest super-ekstra-bezproblemowy Ten silnik z kolei ma problemy z klapkami zawiriwań w kolektorze, układem chłodzenia, sterownik grzania świec... Ale i tak 100x lepszy jest silnik D20TU (przynajmniej te problemy które wymieniłem, można tanim kosztem naprawić) w przypadku D20 koszty idą w tysiące.
I własnie takiej konkretnej odpowiedzi oczekiwałem. Dokładnie o to chodziło.
Teraz jeszcze popeorsze czegos takiego o M57D30. Kiras przyłączasz sie do prośby?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Ja jak się zdecyduję to we wtorek parkuje u mnie pod blokiem E39 530D
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
No to ja sie tak szybko nie zdecyduje bo mnie nie ma w kraju.
Poza tym znowu brak odzewu w temacie.
Naprawde nikt nie ma nic do powiedzenia na temat M57D30?
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
J aię odezwę potrzebuję kogoś z kompem do sprawdzenia auta dosyc PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
A cóż tu mieć do powiedzenia Lysy - to są naprawdę bardzo dobre motory.
Z tymi silnikami sie nic złego nie dzieje.
Przed liftem to dbamy o turbinę, patrzymy okresowo na wtryski.
Po lifcie - zaglądamy do klapek kolektora.
Niezależnie od liftingu - pompa podprogowa, pompa paliwa w baku.
Tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach