BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Śruby głowicy
Autor Wiadomość
Gr390R 



Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-01-20, 11:26   [E30] Śruby głowicy

Hej! mam takie pytanie - aktualnie mam śruby sześciokątne silnik stara eta - czapka będzie od b20 i teraz moje pytanie czy można skręcić to na śrubach torx ?
_________________
E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-01-20, 19:53   

Tak - można.
Pamiętaj tylko o podkładkach i że je się dokręca inaczej niż sześciokątne.

Śruby hex
1 etap 40-45 Nm,
15 minut przerwy,
2 etap 60-65 Nm.

Sryby torx
1 etap 30 Nm,
2 etap klucz sztywny 90 stopni,
3 etap klucz sztywny 90 stopni.
_________________
E39 530d 00r
Ostatnio zmieniony przez Artur C. 2013-01-20, 20:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-02-23, 00:12   

z tego co wiem to śruby z sześciokatnym łbem lubią się urywać jeśli nie sa nowe.
dlatego wolałem kupić nowe na torx i poskręcać głowice bez tych skomplokiwanych procedur jakie są przy szesciokątnych :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Karolo 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2010
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-02-23, 02:35   

Śruby kup normalne sześciokątne a nie żadne cudactwa. Byle nowe i polecam produkty Victora Reinza - wysoka jakość za dobrą cenę. Swoją głowicę w m30 dokręciłem na 120NM finalnego momentu (śruby M12 co prawda), bez tych pierdół z kątami, jedynie co każdy krok 40 NM odczekałem ze 20 minut. Motor chodzi jak igła.
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-02-23, 12:49   

Zawsze się znajdzie jakiś "magik" twierdzący że na skruty też można. :doh:
_________________
E39 530d 00r
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-02-23, 14:33   

mój silnik M20 przed remontem też chodził na 2-ch krzywych zaworach, 3-ch zatartych tłokach, panewkach cienkich jak papier i bez ciśnienia oleju...
dolewałem olej i chodził aż do dnia remontu.

jeśli komuś przez przypadek uda się coś poskładać jakimś cudem, i to potem chodzi to nie znaczy że możesz składać silnik na odpier*** :]

pamięraj że silnik M20 to 6 cylindrów, każda niedokładność zwiększa ryzyko wydmuchania uszczelki pod głowicą, to nie jest maluch gdzie głowice splanujesz na szybie papierem ściernym :]

swoją głowice dałem do sprawdzenia czy nie ma pęknieć, planowanie, wymiana prowadnic zaworów i uszczelniaczy, 2 zawory byly krzywe więc wymiana zawórów i docieranie zaworów
kosztowało mnie to 400zł ( tylko zawory miałem z własnych zapasów )
do tego nowe śruby na torx za 150zł
i teraz ciesze się silnikiem który chodzi jak zegarek i przepustnica sucha jak pieprz ( a nie zalana olejem jak w większości )
:wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15