Hej! mam takie pytanie - aktualnie mam śruby sześciokątne silnik stara eta - czapka będzie od b20 i teraz moje pytanie czy można skręcić to na śrubach torx ?
_________________ E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-02-23, 00:12
z tego co wiem to śruby z sześciokatnym łbem lubią się urywać jeśli nie sa nowe.
dlatego wolałem kupić nowe na torx i poskręcać głowice bez tych skomplokiwanych procedur jakie są przy szesciokątnych
Śruby kup normalne sześciokątne a nie żadne cudactwa. Byle nowe i polecam produkty Victora Reinza - wysoka jakość za dobrą cenę. Swoją głowicę w m30 dokręciłem na 120NM finalnego momentu (śruby M12 co prawda), bez tych pierdół z kątami, jedynie co każdy krok 40 NM odczekałem ze 20 minut. Motor chodzi jak igła.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2011 Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-02-23, 14:33
mój silnik M20 przed remontem też chodził na 2-ch krzywych zaworach, 3-ch zatartych tłokach, panewkach cienkich jak papier i bez ciśnienia oleju...
dolewałem olej i chodził aż do dnia remontu.
jeśli komuś przez przypadek uda się coś poskładać jakimś cudem, i to potem chodzi to nie znaczy że możesz składać silnik na odpier***
pamięraj że silnik M20 to 6 cylindrów, każda niedokładność zwiększa ryzyko wydmuchania uszczelki pod głowicą, to nie jest maluch gdzie głowice splanujesz na szybie papierem ściernym
swoją głowice dałem do sprawdzenia czy nie ma pęknieć, planowanie, wymiana prowadnic zaworów i uszczelniaczy, 2 zawory byly krzywe więc wymiana zawórów i docieranie zaworów
kosztowało mnie to 400zł ( tylko zawory miałem z własnych zapasów )
do tego nowe śruby na torx za 150zł
i teraz ciesze się silnikiem który chodzi jak zegarek i przepustnica sucha jak pieprz ( a nie zalana olejem jak w większości )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach