BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 touring 1996-1999 320i VS 318i
Autor Wiadomość
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2013-02-03, 23:01   E36 touring 1996-1999 320i VS 318i

Siema!

Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.

Chodzi głównie o koszta eksploatacji tych modeli, czy różnica na prawdę jest warta świeczki, zastanawiania? Mi oczywiście nie musicie mówić o zaletach R6 nad R4 ;) , chodzi tylko o aspekt ekonomiczny. Dodam, że chodzi o jazdę na LPG na sekwencji. Ok. 10tys rocznie. Powiedzmy, że kupuję 320i z LPG za 6500zł, albo 318i z LPG za 5000zł.

Czy 318i ma znaczną przewagę w spalaniu nad 320i? Trasa? Miasto? Nagrzewanie? Awaryjność?

Dzięki za wszelkie wskazówki. Możecie się rozpisywać, wrzucac linki, z chęcią postudiuję.

Pzdr
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-04, 21:08   

hej,

żonka ma 318, auto super, w mieście pali max 10, na trasie 7-8, polecam.

W 2011 byłem nią na tourne we Włoszech to z 5,5 kkm wyszła średnia 7,3 z klimą i pełne obciążenie także super jeśli patrzysz na koszta. Sam wiesz że R6 poniżej 10 nie schodzi :) przynajmniej w moich 4ech egzemplarzach to się nie udawało :D

318i jeździ się ok - mocy nie ma dużo ale silnik jest hmmmm elastyczny.
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-04, 22:26   

Jak auto zagazowane to nie widzę sensu zastanawiać się, czy R6, czy R4.... Brać R6. Różnice nie są ogromne, R4 i tak musisz pokręcić, żeby jechało, a wtedy swoje spali. Wiem, że niby BMW pali cylindrami, ale nie ma co przesadzać.

Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania? :roll:
_________________
Weteran
 
 
 
POTEGAT 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2013-02-05, 07:42   

Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0
_________________
SWAPY MECHANIKA ELEKTRYKA ROZPÓRKI ŁAPY SILNIKÓW HYDRAULICZNY RĘCZNY
ZOBACZ STRONĘ O MNIE
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=10369
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2013-02-05, 07:46   

Łukasz napisał/a:


Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania? :roll:


:spoko:
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2013-02-05, 14:37   

Bo ja się na gazie nie znam i mam zaległości :P

Dzięki Marcin!

Jest też opcja przeswapowania 318tki na 1,9 z compakta, ale póki co maksymalna ekonomiczność.

Pewnie skończy się na zakupie 318i, istalacji LPG sekwencji ciut na wyrost, z możliwością adaptacji pod R6 i będzie śmigać, a z czasem zależnie od portfela, albo nie będę przerzucał silnika albo wrzucę M52B28
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2013-02-05, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-05, 19:18   

daj na luz ze swapami :) jeździj tym oszczędnie to za rok - dwa kupisz ori e36 m3 do upalania na weekendy. Juz teraz można taki woz w dobrym stanie kupic za 5tyś euronków.
 
 
 
daniello 
JEST NAJNOWSZA :)



Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: RADOM
Wysłany: 2013-02-05, 19:35   

kupuj 320i ,mialem 3 x 318i w kombi i zadne z nich ponizej 12 litrow w miescie nie schodzily ,mialem 320i w kombi i po miescie palilo 9 -10 litrow mozna i zejsc do 8litrow ale to max emeryt mode,teraz kupilem 320i w kombi z lpg i pali mi 11,5 litra gazu na 100km
za 30zl robie rowno 101km,a 318i meczy sie strasznie przyspieszenia zero katorga i silnik chodzi jak kosiarka jakas,2.0 demonem szybkosci nie jest ale daje rade i dzwiek lepszy :spoko:
_________________
TŁUMIKI SPORTOWE NOWE I UZYWANE PW


 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-05, 20:51   

no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.

Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne :)
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2013-02-05, 21:07   

Cytat:
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0


SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6
 
 
daniello 
JEST NAJNOWSZA :)



Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: RADOM
Wysłany: 2013-02-05, 23:19   

sarna1 napisał/a:
no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.

Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne :)

ja tez przewalilem troche tego gruzu najwiecej mi palila po miescie e30 m20b20 14-15 litrow,
jezdze autem normalnie ,czsem bok,czasem troche dynamiczniej,nie jestem zawalidroga jak potrzeba gniote do odcinki


Adam86 napisał/a:
Cytat:
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0


SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6

wlasne tu sie z toba nie zgodze 318i m43b18 pali wiecej niz m44b19 z m43b18 to spalanie z 12 mi nie schodzilo w kazdej z trzech sztuk a is pali tyle samo co 2,0,po drugie is to kapota silnik ,czesto zyja swoim zyciem dojsc do ladu z nimi masakra,siadajace glowice norma,poczytajcie troche na forach co sie dzieje ludzia z isami ,ja tylko bym sie zastanowil na 2,0 lepsza kultura pracy silnika,nastepna sprawa ze 2,0 zawsze sprzedaz a 1,8 to malo ludzi sie interesuje sprzedac take cos zawsze problem ,wiem bo sprzedaalem
_________________
TŁUMIKI SPORTOWE NOWE I UZYWANE PW


 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-06, 07:48   

Adam86 napisał/a:

SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6


taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-06, 10:48   

Opcja swap 318i na 1.9 z compacta - mega pomysł i zapewne bardzo opłacalny :lol:
_________________
Weteran
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2013-02-06, 22:32   

Cypisek napisał/a:
taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.

lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie.. :wink:
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-06, 22:47   

Smasher, szukaj M40. Dobry, sprawdzony i niedoceniany silnik. :twisted: I ma hydraulikę, czyli idealnie pod ElPiDŻi :roll:

W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:

Czego chcieć więcej, wiosna idzie, więc bocian pod maską jak znalazł :mg:
_________________
Weteran
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-06, 22:48   

Adam86 napisał/a:
Cypisek napisał/a:
taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.

lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie.. :wink:


Może i tak, tylko że to bezsens tak samo jak i 1.9 : ]]
_________________


E30 + E91
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-02-07, 17:54   

To może m20 ? :wink:
Podobno eta dobrze na gazie chodzi :mg:
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-07, 21:47   

ChriS napisał/a:
To może m20 ? :wink:
Podobno eta dobrze na gazie chodzi :mg:


Kiedyś na allegro było e36 z m30b35 : ]]
_________________


E30 + E91
 
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2013-02-08, 18:26   

Łukasz napisał/a:


W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:




Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze :D

Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje :wink:
_________________
Pomoc Drogowa 24h.
665-29-29-01
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 19:09   

Pawel-e30 napisał/a:
Łukasz napisał/a:


W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:




Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze :D

Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje :wink:


Nieee chyba chodzi o jednego takiego PiSaka
_________________


E30 + E91
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-09, 11:10   

Bagor ?? :brawo: ;/
 
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2013-02-10, 15:03   

SmasherE30 napisał/a:
Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.
kupiłem e36 iT z m43b18 ze względu na bdb stan karoserii ,silnik całkiem zdrowy i nie sprawiał problemów spalanie około 10l benzyny .Kupiłem zdrowe m52b20 przełożyłem i spalanie bardzo podobne a w trasie dużo mniejsze ,osiągi lepsze zero problemów choc autem jeżdzi moja żona :wink: Nie zastanawiaj się bierz 2,0 .
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-02-10, 18:25   

nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa ;)
_________________

E30 325iA 1987r. Coupe :mrgreen: Spritmonitor.de
E39 528iA 1999r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
E61 530dA 2005r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
«Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-02-10, 18:38   

nokerman napisał/a:
nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa ;)


Dobrze mówisz :mg:
Życie jest za krótkie,żeby marnować je na 1.8 czy 2.0 :]
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-02-11, 10:52   

w sumie 3.2 też można zagazować, bierz 3.2...... :mg:
_________________
Weteran
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16