BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
geometria e30 tył
Autor Wiadomość
solis 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-09, 22:57   geometria e30 tył

witam ponownie. szkoda, że spotykamy się w tym dziale ale mam nadzieję, że już niedługo w innym.

a mianowicie problem skupia się na tylnej osi. byłem na geometrii bo mega zbiera mi lewą oponę. diagnosta po sprawdzeniu pokazał mi różnicę w układzie tylnych kół. oba koła rozjeżdżają się. dokładniej mówiąc po zmierzeniu szerokości między kołami wyszła różnica ok 2cm przód/ tył koła (mierzone na tej samej wysokości).
ponadto prawa strona siedzi jakieś 4cm niżej niż lewa. początkowo myślałem że to wina ciężarka zamontowanego w bagażniku po prawej stronie (e30 cabrio - tłumik drgań) jednak przekonałem się, że musi tam być bo bez niego jest masakra.
jest po wymianie wszystkich tulei (lemforder), amortyzatorów (sachs) i spreżyn

wyciągnąłem już cały tył i co dalej?
czy jest jakiś sposób pomierzenia co jest krzywe? belka czy wahacze?
czy może ma ktoś dostęp do belki i wahaczy z okolic trójmiasta?


czy może taki zestaw wyrówna mi tył (rozbieżność + różnicę w wysokości)
http://www.racingforum.pl...php?t84336.html
Ostatnio zmieniony przez solis 2013-03-09, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-10, 10:21   

solis napisał/a:
jest po wymianie wszystkich tulei (lemforder), amortyzatorów (sachs) i spreżyn


Kiedy były wymieniane tuleje? Tuleje belki nie są wyrwane?

solis napisał/a:
czy może taki zestaw wyrówna mi tył (rozbieżność + różnicę w wysokości)
http://www.racingforum.pl...php?t84336.html


Myślę że najpierw doprowadź serię do ładu. U mnie po wymianie wszystkich tulei z tyłu geometria wyszła książkowa.

Czy kupiłeś już auto z takim defektem czy tak z dnia na dzień coś się posypało? Ja myślę że to jednak jakieś bliskie spotkanie z krawężnikiem przyczyniło się do takiej sytuacji.
_________________


E30 + E91
 
 
 
solis 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-10, 14:11   

mam ją od 3 lat. w miedzyczasie dostała nowe skóry, lakier, dach, koła, silnik doprowadziłem do ładu i parę innych. a jeżdżę nią tylko w weekendy. miała już to jak ją kupiłem ale byłem młody i zielony. niska cena mnie przyciągnęła.

w końcu zaczął mnie denerwować ten tył wiec poszło zawieszenie pod młotek.
wymieniałem to co wyżej wypisałem 2-3 miesiące temu a z racji że to cabrio nie narażam go na skrajne warunki atmosferyczne. tyle co wstrzeliłem się w ładną pogodę żeby na geometrie pojechać. no i dalej lipa. więc wszystko zdjąłem ponownie i teraz........
na krawężniki mega uważam bo mam 17" chromy. 215/45

HELP!!!
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-10, 14:36   

solis napisał/a:
na krawężniki mega uważam bo mam 17" chromy. 215/45


Ale piszesz że masz tak od "nowosci" Widocznie poprzedni właściciel nie uważał, i nie mówię tu o obcierce rantu.
_________________


E30 + E91
 
 
 
solis 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-10, 14:46   

no pewnie masz rację.
miałem nadzieję, że po wymianie gum wszystko się zejdzie.
teraz mam nadzieję, że po wymianie belki i wahaczy wszystko się zejdzie.
następna nadzieja opiera się na tym że na belce i wahaczach się skończy i nie bedzie trzeba ciąć i spawać.

chodzi mi o to czy są jakieś punkty odniesienia na belce i na wahaczach na których można sprawdzić symetrie. czy zbudować jakieś ustrojstwo do pomiaru tego. jak mam jeden wahacz krzywy i porównam go z drugim to nie będę w końcu wiedział który jest dobry.
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-10, 16:28   

solis, No pewnie coś da się wyliczyć, kwestia pomysłowości. Jednak myślę że gość od geometrii powinien widzieć co jest nie tak.
_________________


E30 + E91
 
 
 
solis 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-10, 16:39   

mówił że środek belki trzeba by przesunąć do tyłu. logicznie rzecz biorąc to by wystarczyło. ale trzeba by wspawać chyba jakieś wzmocnienia żeby nie wróciła no i ile ją wysunąć. więc najlepszym rozwiązaniem będzie "nowa".
pozostaje kwestia różnicy wysokości prawa/lewa
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-10, 16:47   

solis napisał/a:
mówił że środek belki trzeba by przesunąć do tyłu. logicznie rzecz biorąc to by wystarczyło. ale trzeba by wspawać chyba jakieś wzmocnienia żeby nie wróciła


Sęk w tym że belka nie ma możliwości ruchu przód/tył, coś musiało jej pomóc.
_________________


E30 + E91
 
 
 
solis 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-10, 17:17   

trzeba by jej trochę pomóc jednak na to się nie piszę. w tyg postaram się o nowe wahacze i belkę. boję się trochę, że trafie na krzywe bo to przez allegro
Ostatnio zmieniony przez solis 2013-03-21, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16