BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M20B20 bez paska rozrządu.
Autor Wiadomość
niemrawy94 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 15 Cze 2011
Skąd: Wyszobór
Wysłany: 2013-03-23, 11:46   M20B20 bez paska rozrządu.

Witam.
Mam m20 bez paska rozrządu. Zawory nie spotkały sie z tłokami w jakiejś dziwnej sytuacji. Po prostu ktoś zdjął pasek nie zaznaczając położenia kół pasowych i teraz moje pytanie jak ustawić koła pasowe aby móc spokojnie założyć pasek i odpalić silnik. Próbowałem obracać wałem i wałkiem ale w pewnym momencie tłok spotyka sie z zaworami i nie da sie dalej obrócić. Może ktoś miał kiedyś do czynienia z takim przypadkiem?
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2013-03-23, 12:01   

niemrawy94 napisał/a:
Próbowałem obracać wałem i wałkiem ale w pewnym momencie tłok spotyka sie z zaworami i nie da sie dalej obrócić. Może ktoś miał kiedyś do czynienia z takim przypadkiem?


To jest normalne a na pytanie odpowiedziałeś sobie sam !
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
niemrawy94 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 15 Cze 2011
Skąd: Wyszobór
Wysłany: 2013-03-23, 12:08   

Tyle że gdy tłok spotyka sie z zaworami to znaki na kołach pasowych nie pokrywają sie ze znakami na obudowie i silniku, a powinny.
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2013-03-23, 12:21   

Sprawdź wszystko jeszcze raz

Tu masz ustawienie rozrządu M20

http://forum.beemka-klub....t=3342&start=11
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
niemrawy94 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 15 Cze 2011
Skąd: Wyszobór
Wysłany: 2013-03-23, 12:50   

Zdjąłem pokrywe zaworów, ustawiłem krzywki pierwszego cylindra w pozycji zamkniętej czyli tak że znak na kole pasowym pokrywał sie ze znakiem na silniku. Mimo to wałem nie da sie obrócić. Klinuje sie w takiej pozycji że brakuje mu ze 20 stopni do pokrycia sie znaków na wale. kręcąc wałem w przeciwną stronę da sie go obrócić także o ok 20-30 stopni i też sie klinuje. Wałek rozrządu obraca sie swobodnie w całym zakresie pracy.

Już zgłupiałem co jest nie tak.

[ Dodano: 2013-03-23, 15:14 ]
Wałem nie da sie obrócić w żadnej pozycji wałka rozrządu. Wyciągnięte świece zapłonowe, świeca na pierwszym cylindrze jest uszkodzona, izolator ceramiczny jest rozkruszony. czo mogło sie stac? Nie możliwe żeby tłok uderzał w świecę bo teraz są wyciągnięte i jest dalej to samo. Tłok pierwszego cylindra dochodzi do GMP i nie chce przejść dalej. widać go w otworze świecy.
 
 
 
Artur C. 
Zawsze naprawić!



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 31 Sty 2005
Skąd: Lubuskie - Cybinka
Wysłany: 2013-03-23, 21:00   

Pozostaje zdjęcie głowicy w celu ogarnięcia sytuacji - wykluczenia uszkodzenia silnika.
Może to złom po zerwaniu paska.
_________________
E39 530d 00r
 
 
niemrawy94 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 15 Cze 2011
Skąd: Wyszobór
Wysłany: 2013-03-24, 11:27   

Czy jest taka możliwość że kawałek ceramiki ze świecy leży sobie na tłoku i nie pozwala mu przejść przez GMP bo blokuje sie o głowice? Jest możliwy taki zbieg okoliczności?

[ Dodano: 2013-03-24, 13:53 ]
Dobra wszystko jasne... Grzybek zaworowy leży na tłoku pierwszego cylindra.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15