BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E39] Enzo - 528i
Autor Wiadomość
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-02, 15:55   [E39] Enzo - 528i

Autem śmigam już od ponad roku, kupiłem je pod koniec stycznia zeszłego roku.
Ogólnie autko kupiłem tanio, musiałem dość sporo dołożyć i odwieśniaczyć :)

Silnik to M52B28 na sekwencji.
Mimo, że musiałem sporo kasy dołożyć jestem z niego bardzo zadowolony, w popzrednim roku zrobiłem nim 25 tys km, auto odwiedziło północną Szwecję (Norsjovallen), jak i południową Francję (Lyon).

Jednym z powodow kupna byl silnik 2.8 (ale i tak, żałuję, że nie V8) i dość dobre wyposażenie.
- Czarne skóry
- Fotele elektryczne, łamane (z pamięcią), podgrzewane
- Kierownica multifunkcja regulowana elektrycznie
- Climatronic dwustrefowy
- komputer pokladowy
- Radio Bussiness z subwooferem i zmieniarką na 6 płyt
- Elektryczne wszystkie szyby, elektryczne lusterka
- Centralne lusterko fotochromatyczne
- Podłokietnik z telefonem
- PDC
- Światła przeciwmgłowe
- Tempomat

VIN:

Numer podwozia WBADD51000BP00460
Kod typu DD51
Typ 528I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 1995-11-07
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S288A LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Fotel komfort z pamięcią
S464A SKIBAG Worek na narty
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
L801A GERMANY VERSION W]ersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Zarządzanie zleceniami HEA

Na tył wjechaly klosze z bialym kierunkiem (wczesniej byly jakies ledy, jak dla mnie nie podobaly mi sie). Na przod dostalem od kumpla orginalne z zoltym kierunkiem jezdze na nich do dzis, ale na wiosne chcialbym zmienic.



nery oczywiscie czarny mat :mrgreen:


Pod maska tez nie obylo sie bez wiochy na peirwszy strza; poszedl dolot, na wiosne teraz zamierzam jakos ladnie wszystko poukladac b owg mnie nadal jest "syf" pod maska.




W sezonie 2012 auto jezdzile na podrobkach schnitzerow w 17j PS: niezle enduro :lol:


Dlugo nie moglem na takim zawiasie jezdzic, wiec zakupilem sprezyny reuter 60/40 i amortyzatory Tat



Ostatnio zrobilem zakup felgowy mianowicie styling 95 9 i 10j w 19J.
Opony przod to 225/35 tyl 245/35

przod

tyl


Wczoraj zrobilem wstepna przmiarke, zostaly mi dwa dystanse 30mm po popzrednich felgach i felgi byly na nich zalozone, ogolnie wyszlo kozak ale niestety obciera mi, wiec bede musial mniejsze zalozyc, chyba na 20mm powinno byc ok? moze ktos sie orientuje.










Prosze sie nie czepiac pzredniego zderzaka i braku halogenow, na wiosne wjezdza m-pakietowy :razz:

Plany na ten rok:
- Zderzaki m-pakietowe
- Zmiana kloszy (tutaj nie wiem jeszcze jakie czy z białym kierunkiem czy z dymionym)
- Kierownica serducho
- Fotele sporty
- Fajnie by było jakby jeszcze gwintowane zawieszenie wleciało


Ostatnio dorwalem w oakzyjnej cenie fabryczne xenony, od razu zrobilem pzrerobke na BH :D






Nadal mysle nad dystansami, tak zeby bylo na styk nawet zeby lekko wystawaly i nie wiem co kupic.
Myslalem nad 25mm przod i 15mm tyl
_________________
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 16:04   

Tego KME Silvera to tylko jedną sztukę masz? Przecież to jest reduktor max 150 koni. Wtryski najniższa półka jaka jest na rynku w dodatku na bardzo długich wężykach i na leżąco. Dysze pewnie też skopane.

Fajne kółka, ale z gazem to coś zrób.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-02, 16:59   

Cypisek napisał/a:
Tego KME Silvera to tylko jedną sztukę masz? Przecież to jest reduktor max 150 koni. Wtryski najniższa półka jaka jest na rynku w dodatku na bardzo długich wężykach i na leżąco. Dysze pewnie też skopane.

Fajne kółka, ale z gazem to coś zrób.


Cypisek tak, właśnie ostatnio się o tym dowiedziałem teraz szukam odpowiedniego gazownika gdzieś w Opolskim. i przy okazji będę chciał założyć lepsze wtryski myślę o Hanach.
Trochę się odkuję w kosztach i po wakacjach zajmę się instalacją gazową.
Bo między PB a LPG jest spora różnica.
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-02, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 17:40   

Enzo napisał/a:
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?


Może i masz, w każdym razie przy jakimś tam obciążeniu jedziesz na ubogiej mieszance. Wtryski możesz dać też barracudy. Reduktor ac-r 250. Gazownik nie jest potrzebny, kup sobie kabelek do sterownika i sam wszystko ogarniesz.
_________________


E30 + E91
 
 
 
alexil 



Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 17:42   

Enzo napisał/a:
przy okazji będę chciał założyć lepsze wtryski myślę o Hanach.


Też miałem kupować Hany ale wyczytałem sporo negatywnych opinii o ich ostatniej generacji (tej z wtyczkami na Valteka) dlatego kupiłem nowość na polskim rynku-Barracuda (cena ok 420 zł/6 szt).

Enzo napisał/a:
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?


Bardzo możliwe, reduktor nie wyrabia ciśnieniowo i może przełączać na benzynę.
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 18:16   

alexil napisał/a:
Też miałem kupować Hany ale wyczytałem sporo negatywnych opinii o ich ostatniej generacji (tej z wtyczkami na Valteka)


Tak dokładnie. Te z napisem europegaz to już jest lipa. Mi trafiły się jeszcze sztuki z Hana Engeenering i wtyczką typu Valdek i jestem zadowolony.

[ Dodano: 2013-04-02, 19:18 ]
alexil napisał/a:

Enzo napisał/a:
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?


Bardzo możliwe, reduktor nie wyrabia ciśnieniowo i może przełączać na benzynę.


Jeżeli w sterowniku ciśnienie przełączenia jest ustawione na bardzo nisko np 0.3-0.5 bara to nie przełączy.
_________________


E30 + E91
 
 
 
alexil 



Dołączył: 24 Gru 2006
Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 19:30   

Cypisek napisał/a:
Jeżeli w sterowniku ciśnienie przełączenia jest ustawione na bardzo nisko np 0.3-0.5 bara to nie przełączy


Ale będzie niesamowicie szarpał albo w ogóle przestanie jechać.
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-02, 19:31   

Ok. dziekiza rady Cypisek jak bede juz na etapie wymiany to odezwe sie do Ciebie jak bede mial jakis problem :beer:
_________________
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 19:37   

Enzo napisał/a:
Bo między PB a LPG jest spora różnica.


alexil napisał/a:
Cypisek napisał/a:
Jeżeli w sterowniku ciśnienie przełączenia jest ustawione na bardzo nisko np 0.3-0.5 bara to nie przełączy


Ale będzie niesamowicie szarpał albo w ogóle przestanie jechać.


: ]
_________________


E30 + E91
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2013-04-02, 19:51   

Co ty Enzo w domu przed telewizorem trzymasz koła :mg:

Założyłeś już zenonki ? Będziesz jeszcze musiał założyć czujnik położenia samochodu
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-04-02, 20:16   

Nawet pasują takie kółka....ale nie prędko na nich sobie pojeździsz :wink:

Choć kto wie podobno im bardziej na południe tym cieplej :]
_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-04-03, 12:21   

Kółka ładne, ale rant niebezpiecznie blisko nawierzchni, ciekawe jak przetrwa polskie drogi...

A jak wygląda techniczna strona samochodu? Jak zawias?

Na jakim oleju jeździsz, co ile wymieniasz?

To mnie boli wśród użytkowników BMW - inwestują w BH, Sportsitze, Mpakiety, jakąś glebę i inne podobne pierdoły, a potem ktoś kupuje auto i okazuje się, że jak chce doprowadzić na przykład zawias do ładu to musi zostawić u mechanika ładne kilka tysięcy....
_________________
Weteran
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-03, 14:29   

Łukasz czemu stwierdzasz, że jak gleba, BH, duża felga to od razu auto musi być w złej kondycji.
W auto naprawdę dużo wpakowałem od strony technicznej bo to jest dla mnie najważniejsze, jak coś zaczyna stukać od razu kupuję nowe i wymieniam także technicznie jest auto sprawne (no może po za tym LPG, którym też się zajmę nie planuję obecnie sprzedaży), teraz chcę się wziąść za wygląd.

Jak już wspominałem wcześniej, auto kupiłem tanio więc musiałem sporo dołożyć:
- Praktycznie cały przód był do wymiany, więc wymieniłem wszystko
- Z tyłu tuleje nowe i łączniki
- Z przodu nowe piasty z łożyskami
- poduszki pod silnikiem i skrzynią
- podpora wału
- przegub łączący most z wałem
- Nowa uszczelka dekla zaworów i miski olejowej
- Nowe Świece, filtry (powietrza wkładka K&N)
- Nowe amortyzatory

Jeżeli chodzi o olej to leje 10w40 Valvoline Maxlife wymieniam co 10 tys km.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-03, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-04-08, 08:38   

Prowokowałem ;) nie denerwuj się :)

Dbaj, dbaj :)
_________________
Weteran
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-26, 17:27   

Spoko nie ma problemu.

Zdecydowałem się wreszcie na dystans 25mm przód 15mm tył


Wziołem się też za listwy i przerobiłem na shadow (przodu nie robilem bo w nast. miesiacu wlatuje mpakietowy zderzak) od razu jest inaczej.


Jak dla mnie gleba wyszła idealnie.
Przód nie obciera, tył niestety troszkę przycziera więc na razie został podniesiony o 1cm.
Spróbuje podklepac wen. ranty, jesli to nie pomoze dojdzie negatyw :wink:

Obecnie tak to wyglada:



_________________
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-04-29, 07:49   

jak się jeździ po dołkach, śpiących policjantach itp....? Dajesz radę?

Pozdr.
_________________
Weteran
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-29, 16:40   

Moze jestem troche zryty 8-)
Ale wg mnie tragedii nie ma, cisne andal tak jak cisnalem z dziurami nie ma problemu, ale tez jestem nauczony na e30 jak jezdzic z niskim profilem :)
Powiem wiecej, tak dobrze sie jezdzi, ze bede dalej kombinowal z obnizeniem :D
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-29, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2013-04-29, 20:16   

Faktycznie musisz mieć zryty beret :mg: skoro mówisz że jeździ ci się bardzo dobrze :)

Ale tacy ludzie jak ty też są potrzebni w naszym popieprzonym kraju :wink:

Ps Idziesz w dobrym kierunku :)
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-05-26, 18:27   

Przyszedl zderzak M-Pakietowy wykonany z ABS'u plus dymione halogeny.
W polaczeniu z BH efekt wyszedl mega dobrze.


_________________
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2013-05-26, 20:17   

kozacka masz ta e39!! podoba mi sie strasznie
BH to duzo roboty?
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-05-26, 20:51   

Juz chyba wszytsko wiesz, jak cos to pytaj smialo :)
_________________
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-05-27, 10:04   

Zrób jakieś lepsze fotki ( i więcej) :)
_________________
Weteran
 
 
 
Enzo 



Dołączył: 06 Sty 2006
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-05-27, 17:26   

Najprawodpodobniej w weekend kolega zrobi mi jakies pozadne foty :wink:

[ Dodano: 2013-06-15, 09:11 ]
Obniżyłem tył, zrobiłem negatywy - maksymalnie na OEMowej regulacji czyli wyszlo - 3,24, do tego sklepalem wewn. ranty. I od razu lepiej wyglada.
Jeszcze troszke obciera ale kij z tym.






Oprocz tego wywalilem zwezke z puszki filtra powietrza. ;)
Stary reduktor zostal wywalony, byl juz strasznie nieszczelny i jego miejsce zasatpil czerwont AC R01

Przez zime planuje wymienic wtryski i zlozyc tak jak to powinno byc, dodatkowo razem z kolektorem z M50B25 (tu podziekowania dla kolegi Cypisek w doradzaniu w sprawie LPG) :wink:

Doszedl mi wreszcie prawy slizg do zderzaka wiec siedzi juz tak jak powinien.

A w nast tyg lakier dostanie SPA ;)
I wtedy dopiero pozadne foty :D

[ Dodano: 2013-07-21, 20:05 ]
Wczoraj walczylem z lakierem.
Bylo glinkowanie, pozniej korekta Mequirs Ultimate Compound, nastepnie Cleaner Dodo Juice, a na koniec wosk Nattys Red.
W sumie rysy zostaly - pewnie cos zrobilem nie tak, albo gabka za miekka nie wiem.
Ale efekt koncowy i tak mi sie mega podoba

Dopiero na fotkach zauwazylem, ze listwy boczne nie umylem po polerce :mrgreen:
No i na fotach widac dobrze ze przod koza w porownaniu z tylem, i za maly dystans z przodu.

















_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 16