Autem śmigam już od ponad roku, kupiłem je pod koniec stycznia zeszłego roku.
Ogólnie autko kupiłem tanio, musiałem dość sporo dołożyć i odwieśniaczyć
Silnik to M52B28 na sekwencji.
Mimo, że musiałem sporo kasy dołożyć jestem z niego bardzo zadowolony, w popzrednim roku zrobiłem nim 25 tys km, auto odwiedziło północną Szwecję (Norsjovallen), jak i południową Francję (Lyon).
Jednym z powodow kupna byl silnik 2.8 (ale i tak, żałuję, że nie V8) i dość dobre wyposażenie.
- Czarne skóry
- Fotele elektryczne, łamane (z pamięcią), podgrzewane
- Kierownica multifunkcja regulowana elektrycznie
- Climatronic dwustrefowy
- komputer pokladowy
- Radio Bussiness z subwooferem i zmieniarką na 6 płyt
- Elektryczne wszystkie szyby, elektryczne lusterka
- Centralne lusterko fotochromatyczne
- Podłokietnik z telefonem
- PDC
- Światła przeciwmgłowe
- Tempomat
VIN:
Numer podwozia WBADD51000BP00460
Kod typu DD51
Typ 528I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 1995-11-07
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S214A AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S288A LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Fotel komfort z pamięcią
S464A SKIBAG Worek na narty
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
L801A GERMANY VERSION W]ersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Zarządzanie zleceniami HEA
Na tył wjechaly klosze z bialym kierunkiem (wczesniej byly jakies ledy, jak dla mnie nie podobaly mi sie). Na przod dostalem od kumpla orginalne z zoltym kierunkiem jezdze na nich do dzis, ale na wiosne chcialbym zmienic.
nery oczywiscie czarny mat
Pod maska tez nie obylo sie bez wiochy na peirwszy strza; poszedl dolot, na wiosne teraz zamierzam jakos ladnie wszystko poukladac b owg mnie nadal jest "syf" pod maska.
W sezonie 2012 auto jezdzile na podrobkach schnitzerow w 17j PS: niezle enduro
Dlugo nie moglem na takim zawiasie jezdzic, wiec zakupilem sprezyny reuter 60/40 i amortyzatory Tat
Ostatnio zrobilem zakup felgowy mianowicie styling 95 9 i 10j w 19J.
Opony przod to 225/35 tyl 245/35
przod
tyl
Wczoraj zrobilem wstepna przmiarke, zostaly mi dwa dystanse 30mm po popzrednich felgach i felgi byly na nich zalozone, ogolnie wyszlo kozak ale niestety obciera mi, wiec bede musial mniejsze zalozyc, chyba na 20mm powinno byc ok? moze ktos sie orientuje.
Prosze sie nie czepiac pzredniego zderzaka i braku halogenow, na wiosne wjezdza m-pakietowy
Plany na ten rok:
- Zderzaki m-pakietowe
- Zmiana kloszy (tutaj nie wiem jeszcze jakie czy z białym kierunkiem czy z dymionym)
- Kierownica serducho
- Fotele sporty
- Fajnie by było jakby jeszcze gwintowane zawieszenie wleciało
Ostatnio dorwalem w oakzyjnej cenie fabryczne xenony, od razu zrobilem pzrerobke na BH
Nadal mysle nad dystansami, tak zeby bylo na styk nawet zeby lekko wystawaly i nie wiem co kupic.
Myslalem nad 25mm przod i 15mm tyl
Tego KME Silvera to tylko jedną sztukę masz? Przecież to jest reduktor max 150 koni. Wtryski najniższa półka jaka jest na rynku w dodatku na bardzo długich wężykach i na leżąco. Dysze pewnie też skopane.
Tego KME Silvera to tylko jedną sztukę masz? Przecież to jest reduktor max 150 koni. Wtryski najniższa półka jaka jest na rynku w dodatku na bardzo długich wężykach i na leżąco. Dysze pewnie też skopane.
Fajne kółka, ale z gazem to coś zrób.
Cypisek tak, właśnie ostatnio się o tym dowiedziałem teraz szukam odpowiedniego gazownika gdzieś w Opolskim. i przy okazji będę chciał założyć lepsze wtryski myślę o Hanach.
Trochę się odkuję w kosztach i po wakacjach zajmę się instalacją gazową.
Bo między PB a LPG jest spora różnica.
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-02, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Może i masz, w każdym razie przy jakimś tam obciążeniu jedziesz na ubogiej mieszance. Wtryski możesz dać też barracudy. Reduktor ac-r 250. Gazownik nie jest potrzebny, kup sobie kabelek do sterownika i sam wszystko ogarniesz.
przy okazji będę chciał założyć lepsze wtryski myślę o Hanach.
Też miałem kupować Hany ale wyczytałem sporo negatywnych opinii o ich ostatniej generacji (tej z wtyczkami na Valteka) dlatego kupiłem nowość na polskim rynku-Barracuda (cena ok 420 zł/6 szt).
Enzo napisał/a:
Czyli więcej jak 150KM na gazie nie mam?
Bardzo możliwe, reduktor nie wyrabia ciśnieniowo i może przełączać na benzynę.
Założyłeś już zenonki ? Będziesz jeszcze musiał założyć czujnik położenia samochodu
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Kółka ładne, ale rant niebezpiecznie blisko nawierzchni, ciekawe jak przetrwa polskie drogi...
A jak wygląda techniczna strona samochodu? Jak zawias?
Na jakim oleju jeździsz, co ile wymieniasz?
To mnie boli wśród użytkowników BMW - inwestują w BH, Sportsitze, Mpakiety, jakąś glebę i inne podobne pierdoły, a potem ktoś kupuje auto i okazuje się, że jak chce doprowadzić na przykład zawias do ładu to musi zostawić u mechanika ładne kilka tysięcy....
Łukasz czemu stwierdzasz, że jak gleba, BH, duża felga to od razu auto musi być w złej kondycji.
W auto naprawdę dużo wpakowałem od strony technicznej bo to jest dla mnie najważniejsze, jak coś zaczyna stukać od razu kupuję nowe i wymieniam także technicznie jest auto sprawne (no może po za tym LPG, którym też się zajmę nie planuję obecnie sprzedaży), teraz chcę się wziąść za wygląd.
Jak już wspominałem wcześniej, auto kupiłem tanio więc musiałem sporo dołożyć:
- Praktycznie cały przód był do wymiany, więc wymieniłem wszystko
- Z tyłu tuleje nowe i łączniki
- Z przodu nowe piasty z łożyskami
- poduszki pod silnikiem i skrzynią
- podpora wału
- przegub łączący most z wałem
- Nowa uszczelka dekla zaworów i miski olejowej
- Nowe Świece, filtry (powietrza wkładka K&N)
- Nowe amortyzatory
Jeżeli chodzi o olej to leje 10w40 Valvoline Maxlife wymieniam co 10 tys km.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-03, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Zdecydowałem się wreszcie na dystans 25mm przód 15mm tył
Wziołem się też za listwy i przerobiłem na shadow (przodu nie robilem bo w nast. miesiacu wlatuje mpakietowy zderzak) od razu jest inaczej.
Jak dla mnie gleba wyszła idealnie.
Przód nie obciera, tył niestety troszkę przycziera więc na razie został podniesiony o 1cm.
Spróbuje podklepac wen. ranty, jesli to nie pomoze dojdzie negatyw
Moze jestem troche zryty
Ale wg mnie tragedii nie ma, cisne andal tak jak cisnalem z dziurami nie ma problemu, ale tez jestem nauczony na e30 jak jezdzic z niskim profilem
Powiem wiecej, tak dobrze sie jezdzi, ze bede dalej kombinowal z obnizeniem
_________________
Ostatnio zmieniony przez Enzo 2013-04-29, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie musisz mieć zryty beret skoro mówisz że jeździ ci się bardzo dobrze
Ale tacy ludzie jak ty też są potrzebni w naszym popieprzonym kraju
Ps Idziesz w dobrym kierunku
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Najprawodpodobniej w weekend kolega zrobi mi jakies pozadne foty
[ Dodano: 2013-06-15, 09:11 ]
Obniżyłem tył, zrobiłem negatywy - maksymalnie na OEMowej regulacji czyli wyszlo - 3,24, do tego sklepalem wewn. ranty. I od razu lepiej wyglada.
Jeszcze troszke obciera ale kij z tym.
Oprocz tego wywalilem zwezke z puszki filtra powietrza.
Stary reduktor zostal wywalony, byl juz strasznie nieszczelny i jego miejsce zasatpil czerwont AC R01
Przez zime planuje wymienic wtryski i zlozyc tak jak to powinno byc, dodatkowo razem z kolektorem z M50B25 (tu podziekowania dla kolegi Cypisek w doradzaniu w sprawie LPG)
Doszedl mi wreszcie prawy slizg do zderzaka wiec siedzi juz tak jak powinien.
A w nast tyg lakier dostanie SPA
I wtedy dopiero pozadne foty
[ Dodano: 2013-07-21, 20:05 ]
Wczoraj walczylem z lakierem.
Bylo glinkowanie, pozniej korekta Mequirs Ultimate Compound, nastepnie Cleaner Dodo Juice, a na koniec wosk Nattys Red.
W sumie rysy zostaly - pewnie cos zrobilem nie tak, albo gabka za miekka nie wiem.
Ale efekt koncowy i tak mi sie mega podoba
Dopiero na fotkach zauwazylem, ze listwy boczne nie umylem po polerce
No i na fotach widac dobrze ze przod koza w porownaniu z tylem, i za maly dystans z przodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach