Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-13, 21:56 M40b16 dużo pali
Moja M40B16 zaczęła dużo palić. pali tak samo dużo na gazie jak i benzynie. gaz-sekwencja.
Silnik pracuje równo na wolnych obrotach, nie dusi się, generalnie w pracy silnika nie widzę żadnej różnicy.
Jadąc 100 km/h ekonomizer pokazuje 20 litrów a wcześniej pokazywał 10.
tak samo jest na gazie jak i benzynie.
Wymieniłem gumę od przepływki do przepustnicy bo była trochę sparciał ale to nic nie dało.
Filtr powietrza też jest ok.
wg pomiarów pali około 15-16 litrów.
Podmienię licznik dla sprawdzenia ekonomizera ale nie sądzę aby coś to dało.
Może ktoś miał podobny problem bo nie chce mi się kupować części w ciemno.
nie podmieniaj licznika na cpn-ie widzisz ile spaliła. jak masz sekwencje to sprawa jest prosta , (jeśli gaz na pewno pracuje elegancko i nie rozjechał mapy benzyny) , podjedź do gaziarzy niech sprawdzą sondę lambde czy pracuje, na jakich czasach pracuje silnik na wolnych obr to ok 2.5 ms. Jeśli jest więcej np 4.5 i sonda pracuje to odepnij przepływkę zobacz czy skróci czasy czy je wydłuży, jak wydłuży lub nic nie zrobi to ok , jak skróci to walnięta. tak samo zrób z impulsatorem (ten przewód założony na przewód wysokiego 1 czy 4 cyl - już nie pamiętam) wtyczkę ma poniżej kolektora ssącego za filtrem oleju (dwie wtyczki jedna nad drugą, ta jest górna, dolna od hallotrona -bez niej nie zapali:D ) Impulsator możesz również wypiąć i pojeździć wtedy sprawdzisz łopatologicznie spalanie, na kompie procedura jak przy przepływce. Możesz obejżeć świece, posłuchać czy zawory za głośno nie stukają, czy silnik nie dymi i co czuć z wydechu, jeśli dużo paliwa to go zalewa.
A ha jeżdżąc z odpiętą przepływką ekonomizer pokazuje jakieś wartości zaprogramowane, przejedź się z odpiętą , sprawdzisz czy silnik zmienił kulturę pracy i czy wartości nie są identyczne co by wskazywało również na uszkodzenie przepływki lub urwany przewód do niej lub nie zapiętą wtyczkę.
O M40 można długo i wiele
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 13:53
sondę chyba wymienię w ciemno bo padła mi 2 lata temu i wymieniłem na taką no name z allegro. Jeśli chodzi o przepływkę to wypinałem wtyczkę ale wtedy od razu gasł.
Do gaziarzy podjadę bo jakieś dwa tygodnie temu regenerowali i kalibrowali listwę bo dusił się przy ruszaniu i w czasie jazdy. Niestety nie kojarzę czy opisywany przeze mnie problem występował przed problemem z jazdą na gazie czy dopiero po.
Głównie jeżdżę po mieście (4 km w jedną stronę) to ekonomizer zawsze pokazuje wysoko.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 19:40
nie widzę problemu aby je zmienić na te, o których piszesz, tylko czy to co robił gaziarz ma wpływ na mój obecny problem tj jest zużycie gazu i benzyny w granicach 18 litrów. czy chodzi o takie:
http://autogaz-market.pl/...ryskiwaczy.html
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2013-06-16, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 20:13
Stag 300 lub 400 ( sorry za brak precyzji ale kupiłem samochód z tą instalacją jakieś 2 lata temu i nigdy mnie to nie interesowało bo wszystko chodziło idealnie aż do chwili obecnej)
na instalacji ma przejechane około 15000.
Oczywiście wymieniłem po 10000 filtr gazu.
A i z rok temu wymieniłem jeszcze czujnik temperatury bo palił z 16-18 gazu ale benzyny z 10, co z resztą było widoczne na eko ptrzy przełączaniu z gazu na benzynę i odwrotnie.
Sondy nie odpinałem jeszcze ale tak jak pisałem wcześniej z 1,5 roku wymieniłem sonde na no name (ntv- czy coś takiego), więc może sonda padła? gdzieś wyczytałem, że te sondy więcej niż pół roku nie wytrzymują.
Ostatnio zmieniony przez iwanciw 2013-06-16, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-03, 20:25
No i niestety wracam do tematu.
Wymieniłem sondę i powiedzmy, ze spalanie wg eko spadło o około 2-4 litrów. Jednak dalej jest coś nie tak. na kompie wyszedł defekt sondy więc ze starą było coś nie tak ale silnik pracuje dość nierównomiernie- telepie się. Sam obrotomierz nie pokazuje falowania obrotów, natomiast pod ręką na dolocie czuć takie skakanie jakby gubił zapłon.
Wymieniłem kopułkę i palec-stare były nie wymienione od nowości i w sumie mało co tam zostało ale to za wiele nie pomogło. Zakładam, że kable raczej też nie były wymieniane od nowości, więc pójdą jako następne, świece też wymienię bo to już najmniejszy koszt. Poszukam przepływkę na podmianę i zobaczymy.:(
Chyba, że macie jeszcze jakieś inne wskazówki.
Podkreślam, że problem dotyczy zarówno pracy na benzynie jak i gazie tak więc wnioskuję, że walnięty jest jakiś wspólny element
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach