Wysłany: 2014-04-14, 20:33 Wymiana szyberdachu w E39
Witajcie Panowie i Panie, jeśli takowe się znajdą , jako, że w moim 523i zaczął się zacinać szyber (zwykły blaszany elektryczny) pojechałem do Pana Lukasa na diagnozę. Okazało się, że pękła pewna plastikowa część, ale żeby ją wymienić trzeba kupić mały zestaw kilku innych części co kosztuje w ASO (bo gdzieżby indziej) - 250 PLN.
Traf chciał, że znajomy Lukasa rozbiera angliki i...... akurat miał szklany szyberdach za... 300 PLN.
Niewiele myśląc zdecydowałem się na takowy "tjunink", tym bardziej, że blacha na moim szyberdachu była głęboko porysowana przez uszkodzenie (płyta rysowała o dach wewnątrz auta) i nadawała się do lakierowania.
Oto kilka fot z pracy. Zajęło to cały dzień - od rana do wieczora. Ale wynik jest ciekawy. Znaczy ciekawe jest dodatkowe okno w dachu. Nie wiem jak wpływa to na sztywność nadwozia, ale mam nadzieję, że dobrze Praca nie była łatwa, szczególnie wyjęcie starego z auta i włożenie nowego, a także późniejsze sprawienie, że będzie wszystko działało jak należy.
Podsufitki nie wyciągaliśmy, tylko została na maksa opuszczona. Zagłówki wyjęte. Operacja zapewne jest łatwiejsza w kombi
Obyło się bez strat większych, przynajmniej wiem, że środek auta jest jeden, nie był wspawywany żaden przystanek, albo inne cudo.
Skończyliśmy jak było już ciemno, około 21:00, potem jeszcze jazda testowa, czy nie świszczy, szumi, huczy i do domu - znaczy ja do domu, bo Lukas miał jeszcze tyle energii, żeby ruszyć w tango
Teraz nie otwieram bo mi szkoda i tak wszystko widzę, więc po co? Jest klima
W najbliższym czasie będę montował światła od E60, a co!
_________________ Weteran
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 2014-04-14, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Operacja nie była łatwa z uwagi na to że jeździsz sedanem, ale udała się, pacjent przeżył
Teraz przybyło Ci jedno okno więcej do mycia hehe , ale na pewno rozwidni Ci to wnętrze w pochmurne dni, bo w słoneczne zapewne będziesz jeszcze nie raz miał dosyć słońca i użyjesz przesuwnej zasłonki w dachu
PZDR!!
LUKAS
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Mar 2004 Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-05-25, 13:37
Jest na to patent, żeby się nie brudziły.
Otwórz szyber, przesmaruj prowadnice silikonem budowlanym (najlepiej sanitarnym, kolor do wyboru, ale ja bym brał coś w kolorze nadwozia), potem zamknij-otwórz ze dwa razy żeby rozprowadził się silikon, i zamknij szyber.
Po upływie 24h już na bank ci się prowadnice nie pobrudzą
_________________ E30 325iA 1987r. Coupe E39 528iA 1999r. Touring E61 530dA 2005r. Touring «Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
Pomógł: 17 razy Dołączył: 12 Maj 2005 Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2014-06-14, 10:14
Kiedyś czytałem artykuł o renowacji szyberdachów (Classicauto czy Automobilista) w starych autach i mechanik pisał, że wszelkie elementy wymagające smarowania traktuje oliwką do smarowania broni.
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
Łukasz mam pytanie - czy szyberdach po zdjęciu podsufitki po prostu się odkręca, przykręca drugi i tyle? Pytam jakie czynności muszę wykonać pomiędzy zdjęciem podsufitki a wyjęciem całego mechanizmu.
U mnie też jest jakiś problem z mechanizmem a koszt sprawnego używanego jest na tyle niski że nie ma co kombinować z naprawianiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach