BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
M42 - uszczelka - głowica
Autor Wiadomość
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2014-06-20, 15:02   M42 - uszczelka - głowica

Witam!
Do zawodowców mam proste pytanie: jak dokręcać głowice w m42b18 95r ? chodzi mi o to żebym po rozgrzaniu silnika nie musiał śrub znowu dokręcać , ponieważ bez ściągania wałków do śrub jest dostęp kluczem E12 3/8" a te przyznaje się mam trochę lichej jakości, 1/2" to co innego :)
Jeśli wierzyć erlingowi to dokręcenie wygląda:
Etap1 - 30niutonów
Etap2 - 90stopni
Etap3 - 90stopni
Czy między etapami mam zrobić przerwę np 30min lub polecacie inne wartości ?

Proszę o w miarę szybką odpowiedź :]

PS:
Śruby nowe, uszczelka erling, głowica planowana, uszczelka gumowa też nowa (z jej powodu ściągałem głowice).
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-20, 23:39   

Gdyby była potrzebna przerwa czasowa, to pewnie by napisali. Kręć jak w instrukcji. Nie ma żadnego dokręcania po rozgrzaniu, to nie diesel.
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2014-06-21, 09:49   

czyli niepotrzebnie wnikałem w neta, naczytałem się, musk zlasowany a i tak postępować jak przy m40 :]

[ Dodano: 2014-06-21, 19:21 ]
No i kupa, wiedziałem ku... że tak będzie
po 30min pracy pełno wody w oleju i trochę w wodzie
teraz czekam aż wystygnie i spróbuje dociągnąć śruby :evil:
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-21, 21:13   

Jeśli prawidłowo dokręciłeś, to przyczyna jest pewnie gdzie indziej. Na pewno problemem był ten oring zielony między głowicą a blokiem? Może głowica jest pęknięta?
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2014-06-21, 22:33   

Tzn jedynym problemem był cieknący olej , tam oprócz uszczelki głowicy jest uszczelka rozrządu i wody -łączy termostat z pompą (2 w 1 ,nie wiem jak fachowo się nazywa). A między uszczelką głowicy a tą gumową jest cm przerwy (taki kanał przez szerokość bloku) i ciekną olej na stronę wydechu to dla podratowania zatkałem więc jak brakło miejsca zaczął cieknąć na stronę kolektora ssącego i tym sposobem mam cały silnik urzygany ;/
Głowica jest pewna, przygotował ją gość na którego chyba nikt z Krakowa i okolic złego słowa nie powie (sam 4 głowice u niego robiłem - konkurencja wymięka).

Za to wróciłem z garażu , dociągnąłem śruby o ok 75-80stopni :shock: i to nie na chama brechą ciągnąc lecz normalnie, a opór jaki stawiały można porównać z tym z 3etapu. w pon (albo jutro :] ) odpalę i się okaże
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2014-06-25, 08:27   

Nic na rozgrzanym nie dociągasz... Przerabiałem temat w b18 i b20, dyna w rękę, nie pamiętam ile tam Niutków się ustawiało, dociągasz śruby w kolejności, następnie odczekać, + 90 stopni, znowu odczekać + 90 stopni i END. Przyczyna leży gdzieś indziej, no chyba, że masz śruby (szpilki) z gumy :D
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2014-06-25, 22:26   

Ja mam za sobą 3x M40 i też takich jajów nie miałem. Silnik w poniedziałek odpaliłem , dociągnięcie (na zimnym) pomogło , zrobiłem 120 km i jak na razie elegancko. nie wiem jak to się stało uszczelka jak i śruby pochodzą od erlinga
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15