Witam!
Do zawodowców mam proste pytanie: jak dokręcać głowice w m42b18 95r ? chodzi mi o to żebym po rozgrzaniu silnika nie musiał śrub znowu dokręcać , ponieważ bez ściągania wałków do śrub jest dostęp kluczem E12 3/8" a te przyznaje się mam trochę lichej jakości, 1/2" to co innego
Jeśli wierzyć erlingowi to dokręcenie wygląda:
Etap1 - 30niutonów
Etap2 - 90stopni
Etap3 - 90stopni
Czy między etapami mam zrobić przerwę np 30min lub polecacie inne wartości ?
Proszę o w miarę szybką odpowiedź
PS:
Śruby nowe, uszczelka erling, głowica planowana, uszczelka gumowa też nowa (z jej powodu ściągałem głowice).
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
czyli niepotrzebnie wnikałem w neta, naczytałem się, musk zlasowany a i tak postępować jak przy m40
[ Dodano: 2014-06-21, 19:21 ]
No i kupa, wiedziałem ku... że tak będzie
po 30min pracy pełno wody w oleju i trochę w wodzie
teraz czekam aż wystygnie i spróbuje dociągnąć śruby
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Jeśli prawidłowo dokręciłeś, to przyczyna jest pewnie gdzie indziej. Na pewno problemem był ten oring zielony między głowicą a blokiem? Może głowica jest pęknięta?
Tzn jedynym problemem był cieknący olej , tam oprócz uszczelki głowicy jest uszczelka rozrządu i wody -łączy termostat z pompą (2 w 1 ,nie wiem jak fachowo się nazywa). A między uszczelką głowicy a tą gumową jest cm przerwy (taki kanał przez szerokość bloku) i ciekną olej na stronę wydechu to dla podratowania zatkałem więc jak brakło miejsca zaczął cieknąć na stronę kolektora ssącego i tym sposobem mam cały silnik urzygany
Głowica jest pewna, przygotował ją gość na którego chyba nikt z Krakowa i okolic złego słowa nie powie (sam 4 głowice u niego robiłem - konkurencja wymięka).
Za to wróciłem z garażu , dociągnąłem śruby o ok 75-80stopni i to nie na chama brechą ciągnąc lecz normalnie, a opór jaki stawiały można porównać z tym z 3etapu. w pon (albo jutro ) odpalę i się okaże
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Nic na rozgrzanym nie dociągasz... Przerabiałem temat w b18 i b20, dyna w rękę, nie pamiętam ile tam Niutków się ustawiało, dociągasz śruby w kolejności, następnie odczekać, + 90 stopni, znowu odczekać + 90 stopni i END. Przyczyna leży gdzieś indziej, no chyba, że masz śruby (szpilki) z gumy
Ja mam za sobą 3x M40 i też takich jajów nie miałem. Silnik w poniedziałek odpaliłem , dociągnięcie (na zimnym) pomogło , zrobiłem 120 km i jak na razie elegancko. nie wiem jak to się stało uszczelka jak i śruby pochodzą od erlinga
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach