i tym i tym jezdzilem (ete mam) ix znakomite prowadzenie, wieksze spalanie problemy z czesciami do przedniego zawieszenia, pozatym normalne 325i troche wolniejsze, ale 170km i tak robi swoje!!! co do ety zrególy urzywki o ile nie sa grzebane sa w lepszym stanie maja potencjal przy odrobinie pracy i wkladu finansowego (190-200km) ety sa starsze zrególy od ix i tansze w zakupie, tyle co moge napisac .....tak czy owak po jezdzie wybral bym IX:PPP
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
hmm eta daje mozliwosci ale oba auta sa podobnie zadkie (no ix bardziej ) z czym w naszych polskich warunkach sa problemy wszystko co sie zurzywa gałki drazki laczniki to jest inne ale jest do dostania zrególy na zamowienie. reszta np wal skrzkrzynia tez sa inne ale nie slyszalem zeby komusl wal poszedl, reduktor, skrzynia jak maja dobre oleje to tez chulaja do konca auta!! a przednie pół osie jeszczew wiadomo moga przegóby pójsc ale to tez zregóły tylko w wypadku jazdy na uszkodzonych oslonach, bo normalnie wiekszosc napedu przekazywana jest na tyl. czyli sumujac w normalniej exploatacji to nie ma sie czego bac najwyzej tego ze pare dni poczekasz na czesci ale to wiesz ze ci sie luzy pojawiaja to mozna pare dni przed robota zamowic. a i rozporki nie zalorzysz bo kieliky sa pod innym katem:)) a i chyba roznica w wspomaganiu w listwie ale nie jestem pewien, a i tylnia szpera to jest visko nie tradycyjna pelnowartosciowa szpera:)) silnik i cala reszta to zwyczajne 325i co do ety mi teraz pali 14lpg non stop w miescie ale na trasie dalo rade 10l ale to przy 90km/h. Z czesciami zero problemu wszystko wszedzie dostepne od reki zamienniki jak i febi bilstei cenowo przystepne (jak nie to salon tez ma normalne ceny) w sumie jak chcesz ete to zeby dawala frajde to trzeba ja zeszperowac (w 90% jest brak szpery a sa one zadkoscia) i dlóbnac troche i powstanie ci samochod o swietnych parametrach. ix w standardzie daje juz dobre parametry, i dobre prowadzenie (eta po tunigu bedzie go robila jak chce:PPP) tyle z mojej strony:)) zalezy czy jestes amatorem dłobanki to bierz ete jak wolisz kupic i jezdzic to bierz ix tak czy owak z spalaniem zedu 14l musisz sie w obu autach liczyc pb niestety konie i pojemnosc maja swoje wymogi:((
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Kwi 2004 Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2006-02-12, 12:22
KAMIL E-30 napisał/a:
Pawel-E30 napisał/a:
Co do gazu... ety dobrze znoszą gaz... Z resztą 2.5 też nie źle
bo słyszałemi ojciec mi odradza w gazie że one długo nie wytszymują i gaz często strzela
Ojciec w tym wypadku się niesamowicie myli
Zrobiłem etą już prawie 10tys.km strzeliła mi 3 razy z mojej winy albo mało gazu było i dałem w palnik albo straszenie zły gaz zatankowałe
Jeśli jest dobrze wyregulowana masz dobre swiece kable WN kopółke palec to będzie ok...
Ojciec pewnie będzie odradzał ci gazownie... Wiem dla czego słyszałęm o jego przygodzie z LPG
ETA znosi gaz o wiele lepiej niz 325i, albo inaczej mowiac ta druga znosi go fatalnie jesli bedziesz duzo jezdzil to szybko uznasz , ze juz nigdy wiecej BMW albo cos w tym stylu.... wiec nie warto. Jak chcesz jezdzic oszczednie to kup ETE i nie przerabiaj jej na gaz ani nie usprawniaj, jak sportowo to kup zwykle 325i, iX jest fajny na zime, jak mieszkasz w gorach lub startujesz w zimowych ewentualnie szutrowych sprawnosciowkach. Na asfalcie i w codziennej eksploatacji ma w porownaniu do tylnonapedowka same wady.
Podawanym spalaniem przez kolegow w ogole sie nie sugeruj, zwlaszcza jak ktos Ci podaje spalanie LPG, nie dosc ze kazde auto ma inna inaczej wyregulowana instalacje, to jeszcze kazdy inaczej i gdzieindziej jezdzi tekze to sa tylko puste slowa. Miarodajne to moze by bylo jakby ktos na forum mial i 325iX i 325e obydwa bez gazu, wtedy miarodajnie moglby Ci powiedziec ktore pali wiecej w %
eta to chyba rozsądny samochód ale znalazłem tylko w gazie i będę dużo nią jeździć dziennie oki 150 km więc nie wiem co robić albo 1,6 które już miałem
Nie wiem, wiem jedno potrzebuje samochód a nie chce nic innego (czyli innej marki)
BMW to jest dopiero samochód
PZDR
_________________
BMW E-30 316 89" M40b16 - BYŁO
BMW E-30 318 89' M40b18 - BYŁO
BMW E-34 535i 90' M30B35 - BYŁO
BMW 750il 1995' m73b54 - JEST
Rozumiem ze rozmyslasz tylko i wylacznie nad tymi dwoma modelami w E30??? Jesli nie - to rozwazylbym przy tak duzych przebiegach Diesla np. E34 TDS z poczatku produkcji. Zamontowana w polsce instalacja gazowa do takiego auta to i tak pedzie kpina. Nie spotyka sie raczej instalacji wtryskowych w E30 - jezdzic wtryskowcem cofnietym w ewolucji do najporostrzego gaznika ....
A z tych dwoch modeli to ciagniecie tych wszystkich opornych przekladni w iX do pracy i spowrotem jest bez sensu, tylko ETA - bez gazu i najlepiej niedawno sprowadzona.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-02-12, 16:14
co do czesci to nie wiem dokladnie jak w e30 ale do e34 IX amortyzator przod byl za 2100pln (2tysiace sto zlotych) SZTUKA i nie bylo zadnych zamiennikow... a i pamietam ze do e34 IX nie wchodzily mniejsze felgi niz 16stki ze wzgledu na wielkosc tarcz hamulcowych i zaciskow...
dobra ja z mojej ety na gazie (d.t i lovato) jestem zadoolony robie ok 3-4 tys miesiecznie, kable swiece filtry nowe silnik jest lekko dlubany( doloty itp co mozna zpobaczyc na forum w tuning techniczny artykul) i NIGDY!!! nie mialem zadnego wystrzalo auto idalenie chodzi na gazie i na benzynie (tez sa dane z chamowni na forum) na benzynie po tych zabiegach jest oszczedny i doc dynamiczny , na upartego na 5 od 1000 obrotów ciagnie, wiesz co jak bvedziesz tyle jezdzil to fakt eta !!tylko eta ))jest tania w urzytkowaniu, co do gazu znosza dobrze zwykla instalka dobrze zalozona i wyrególowana + reszta zeczy w dobrym stanie i smigasz bez problemu , ix jest fajny nawet bardzo ale to juz ja pisalem (czesci i dostepnosc) wiec zalezy czy w razie co bedziesz mogl tyle wykartkowac ... eta +gaz dobra tania solidna mieszanka:))
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach