Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2013-02-03, 23:01 E36 touring 1996-1999 320i VS 318i
Siema!
Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.
Chodzi głównie o koszta eksploatacji tych modeli, czy różnica na prawdę jest warta świeczki, zastanawiania? Mi oczywiście nie musicie mówić o zaletach R6 nad R4 , chodzi tylko o aspekt ekonomiczny. Dodam, że chodzi o jazdę na LPG na sekwencji. Ok. 10tys rocznie. Powiedzmy, że kupuję 320i z LPG za 6500zł, albo 318i z LPG za 5000zł.
Czy 318i ma znaczną przewagę w spalaniu nad 320i? Trasa? Miasto? Nagrzewanie? Awaryjność?
Dzięki za wszelkie wskazówki. Możecie się rozpisywać, wrzucac linki, z chęcią postudiuję.
Pzdr
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-04, 21:08
hej,
żonka ma 318, auto super, w mieście pali max 10, na trasie 7-8, polecam.
W 2011 byłem nią na tourne we Włoszech to z 5,5 kkm wyszła średnia 7,3 z klimą i pełne obciążenie także super jeśli patrzysz na koszta. Sam wiesz że R6 poniżej 10 nie schodzi przynajmniej w moich 4ech egzemplarzach to się nie udawało
318i jeździ się ok - mocy nie ma dużo ale silnik jest hmmmm elastyczny.
Jak auto zagazowane to nie widzę sensu zastanawiać się, czy R6, czy R4.... Brać R6. Różnice nie są ogromne, R4 i tak musisz pokręcić, żeby jechało, a wtedy swoje spali. Wiem, że niby BMW pali cylindrami, ale nie ma co przesadzać.
Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania?
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2013-02-05, 14:37
Bo ja się na gazie nie znam i mam zaległości
Dzięki Marcin!
Jest też opcja przeswapowania 318tki na 1,9 z compakta, ale póki co maksymalna ekonomiczność.
Pewnie skończy się na zakupie 318i, istalacji LPG sekwencji ciut na wyrost, z możliwością adaptacji pod R6 i będzie śmigać, a z czasem zależnie od portfela, albo nie będę przerzucał silnika albo wrzucę M52B28
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2013-02-05, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-05, 19:18
daj na luz ze swapami jeździj tym oszczędnie to za rok - dwa kupisz ori e36 m3 do upalania na weekendy. Juz teraz można taki woz w dobrym stanie kupic za 5tyś euronków.
kupuj 320i ,mialem 3 x 318i w kombi i zadne z nich ponizej 12 litrow w miescie nie schodzily ,mialem 320i w kombi i po miescie palilo 9 -10 litrow mozna i zejsc do 8litrow ale to max emeryt mode,teraz kupilem 320i w kombi z lpg i pali mi 11,5 litra gazu na 100km
za 30zl robie rowno 101km,a 318i meczy sie strasznie przyspieszenia zero katorga i silnik chodzi jak kosiarka jakas,2.0 demonem szybkosci nie jest ale daje rade i dzwiek lepszy
_________________ TŁUMIKI SPORTOWE NOWE I UZYWANE PW
no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.
Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne
ja tez przewalilem troche tego gruzu najwiecej mi palila po miescie e30 m20b20 14-15 litrow,
jezdze autem normalnie ,czsem bok,czasem troche dynamiczniej,nie jestem zawalidroga jak potrzeba gniote do odcinki
Adam86 napisał/a:
Cytat:
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0
SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6
wlasne tu sie z toba nie zgodze 318i m43b18 pali wiecej niz m44b19 z m43b18 to spalanie z 12 mi nie schodzilo w kazdej z trzech sztuk a is pali tyle samo co 2,0,po drugie is to kapota silnik ,czesto zyja swoim zyciem dojsc do ladu z nimi masakra,siadajace glowice norma,poczytajcie troche na forach co sie dzieje ludzia z isami ,ja tylko bym sie zastanowil na 2,0 lepsza kultura pracy silnika,nastepna sprawa ze 2,0 zawsze sprzedaz a 1,8 to malo ludzi sie interesuje sprzedac take cos zawsze problem ,wiem bo sprzedaalem
_________________ TŁUMIKI SPORTOWE NOWE I UZYWANE PW
Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Skąd: Grójec
Wysłany: 2013-02-10, 15:03
SmasherE30 napisał/a:
Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.
kupiłem e36 iT z m43b18 ze względu na bdb stan karoserii ,silnik całkiem zdrowy i nie sprawiał problemów spalanie około 10l benzyny .Kupiłem zdrowe m52b20 przełożyłem i spalanie bardzo podobne a w trasie dużo mniejsze ,osiągi lepsze zero problemów choc autem jeżdzi moja żona Nie zastanawiaj się bierz 2,0 .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach