Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-16, 21:08
ok. 600 zł to koszt samej klimy , do tego dolicz ok.150zl nowy osuszacz i jak nie masz szczescia pewnie chłodnicy, koszt nabicia to ok. 150zł i musisz dokuopic taka redukcje która sie nakreca na kruciec do nabujania ok.20zł
a załozenie ustrojstwa hmm...... roboty od pyty, trzeba zdjąć całą deske rozdzielczą, nie zdziwił bym sie jak by majster krzyknął aaa z 500zł za robote
ad. 4 z takimi rzeczami to juz musisz sie dowiadywac indywidualnie , nie kazdy bedzie sie chciał podjąć ze wzgledu na rózne "kwiatki" wynikłe w czasie prac ale uderz do Ubota albo do Mcarsu na Łodygowej do Szturca . na Łodygowej mają od razu maszyne do nabijania klimy to od razu by sprawdzili szczelność i działanie
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2010-07-16, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
7ka, nie wiem, czy jesteś zarejestrowany na e30.pl, ale tam ktoś miał niedawno do sprzedaży klimę. Co prawda za 900 zł i do m20, ale z dwiema chłodnicami, cały komplecik.
Co do założenia - KotSylwester chyba instalował kiedyś u siebie, ale nie jestem pewien.
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 13:44
sarna1 napisał/a:
taniej bedzie sprzedac obecne auto i kupic juz z klima
Sarna e30 z klimą to jak jednorożec jeszcze dodaj ze sprawną.
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Witam ma taki mały problem z wentylatorem klimatyzacji w mojej e30-ce , tzn wciskając przycisk na desce rozdzielczej nie włącza się mi wentylator czy może któryś z was wie jak to powinno się odbywać w e30 bo w mojej e39 i e36 załącza się od razu i tak sam już nie wiem co jest nie tak czy za włączanie tego wentylatora jest odpowiedzialny jakiś przekaźnik bo bezpieczniki są ok a jak się wentylator zepnie na krótko to idzie czyli nie jest spalony wiem też że na sprężarce są dwa czujniki jeden od temperatury drugi nie mam pojęcia od czego + dochodzi jeszcze jeden na przewodzie i czy może te czujniki są od siebie jakoś zależne
dodam że klima jest świeżo nabita i szczelna
Dzięki za wszelkie info
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 20:57
ten wentylator ma tylko za zadanie wspomoc wisko w czasie chłodzenia tzn. załącza sie tylko wtedy gdy temperatura przekroczy jakis tam stan , I bieg załocza sie chyba przy 88 stopniach i II bieg jak przekroczy 92 , moge sie mylic z dokładnoscią .
klima w e30 najlepiej działa podczas jazdy , kiedy chłodnica jest owiewana przez ped powietrza , w czasie postoju lub korków juz nie ma takiej wydajnosci .
MARAS napisał/a:
Sarna e30 z klimą to jak jednorożec jeszcze dodaj ze sprawną.
nie przesadzaj , nie jest tak zle , u mnie w cabrio musiałem tylko nabic czynnik i normalnie smiga
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 21:23
jackx napisał/a:
ten wentylator ma tylko za zadanie wspomoc wisko w czasie chłodzenia tzn. załącza sie tylko wtedy gdy temperatura przekroczy jakis tam stan , I bieg załocza sie chyba przy 88 stopniach i II bieg jak przekroczy 92 , moge sie mylic z dokładnoscią .
klima w e30 najlepiej działa podczas jazdy , kiedy chłodnica jest owiewana przez ped powietrza , w czasie postoju lub korków juz nie ma takiej wydajnosci .
bzdety piszesz wentylator załacza sie na I bieg po włączeniu klimy własnie by w korkach czy na postoju powietrze owiewało chłodnice
za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody
Jak się nie ząłcza to
walniety przekaźnik lub bezpiecznik
zwalony rezystor wentylatora często sie zdarza bo się przepalają
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 05:23
MARAS napisał/a:
za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody
za załączenie pierwszego i drugiego biegu odpowiada dokłdnie ten sam czujnik w chłodnicy, a wiec działanie wiatraka zalezne jest od temperatury cieczy chłodzącej , a nie od tego czy sie właczy klime czy nie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-20, 22:46
jackx napisał/a:
MARAS napisał/a:
za załczenie drugiego biegu odpowiada czujnik w chłodnicy wody
za załączenie pierwszego i drugiego biegu odpowiada dokłdnie ten sam czujnik w chłodnicy, a wiec działanie wiatraka zalezne jest od temperatury cieczy chłodzącej , a nie od tego czy sie właczy klime czy nie
u mnie wszytsko bylo ori i wiatrak właczał sie razem z guzikiem - ale krecil na 1 stopniu wolno - jak wskazowka weszla na 3/4 to zaczynal krecic sie bardzo szybko. Takze musi chodzic Zawsze - jak nie chodzi to najprawdopodobniej miałes spalona opornice na wentylatorze (decyduje o predkosci) i ktos we wtyczce od czujnika temp plynu zmienil piny miejscami no i masz tylko 1 bieg wentka i to dopiero jak sie nagrzeje - nowa opornica dostepna w bmw to ok 60 pln - ja tyle placilem.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 05:51
OK
I bieg jest podłączony do czujnika w chłodnicy który w/g ETK załocza sie przy 91 stopniach a wyłacza jak temperatura spadnie do 88 stopni , sam czujnik jest prostym przerywaczem obwodu.
i teraz jesli temperatura nie przekroczy załozonego stanu czujnik /przerywacz nie zewze styków i nie bedzie "przejscia" elektrycznego to jak to mozliwe ze by wentylator pracował .
chce tylko dowiedziec sie jak to jest , klima mi normalnie działa , nie mam z nią zadnych problemów
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2010-07-21, 17:31
no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2
no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-21, 18:18
slawo napisał/a:
sarna1 napisał/a:
no masz problemy bo w korkach nie działa dopoki sie wóz nie nagrzeje i nie ruszy wiatrak - we wszystkich samochodach czy to najnowszych czy starych wentylator działa zawsze - po to masz w puszcze przekażników 2 - od 1 biegu i 2
w e36 nie
bo wentylator w e36 juz nie posiada rezystora zewnętrznego.
[ Dodano: 2010-07-21, 19:28 ]
jackx napisał/a:
I bieg jest podłączony do czujnika w chłodnicy który w/g ETK załocza sie przy 91 stopniach a wyłacza jak temperatura spadnie do 88 stopni , sam czujnik jest prostym przerywaczem obwodu.
Tak ale w ten sposób właczony jest II bieg wentylatora
wieć u Ciebie nie jest OK. Jak sam mówisz w korkach czy na postoju klima słabo dmucha.
Wypnij wtyczki na skraplaczu jak zrobisz mostek w jednej zaskoczy wentylator na I bieg ja w drugiej zaskoczy na II biegu. Jak nie zaskoczy I bieg po zmostkowaniu znaczy opornica (rezystor) na obudowie wentylatora do wymiany.
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-21, 20:06
MARAS napisał/a:
wieć u Ciebie nie jest OK. Jak sam mówisz w korkach czy na postoju klima słabo dmucha.
Wypnij wtyczki na skraplaczu jak zrobisz mostek w jednej zaskoczy wentylator na I bieg ja w drugiej zaskoczy na II biegu. Jak nie zaskoczy I bieg po zmostkowaniu znaczy opornica (rezystor) na obudowie wentylatora do wymiany.
ok.
ja to rozumiem ze tak powinno byc , ale jesli obwód elektryczny I biegu jest taki :
czyjnik w chłodnicy - opornica - przekaznik - bezpiecznik - wiatrak ( prosze odpuscic sobie ze kolejność jest nie taka , nie ma to znaczenia ) i jesli jeden z tych elementów jest przerywaczem obwodu tak jak ma to miejsce w czujnikiem temp. w chłodnicy , on załącza/zwiera/zamyka obwód dopiero po przekroczeniu 91 stopni i rozłącza jak temp. spadnie ponizej 88 stopni , to w jaki sposób moze działac wiatrak po właczeniu klimy od razu jesli czujnik w chłodnicy nie ma zwartych styków, czyli obwód jest przerwany
Po wcisnieciu przycisku klimy skaczą obroty ale klima nie chłodzi, po zwarciu kabelków przy kompresorze wszystko rusza i klima chlodzi. Problem pojawia sie kiedy chce ją wyłaczyc guziczkiem - wtedy obroty spadają ale dalej chodzi wentylator i leci zimne powietrze.
Może to przekaznik, jesli tak to gdzie go szukać?
_________________ Uki
Kompleksowe oklejanie samochodów
Witam...odświeżę temacik...Poszukuję wszelkich informaci na temat montażu klimy do e30 pod silnik M20B25. Kupię także oryginalną chłodnicę wody pod klimę oraz chłodnicę klimatyzacji do ww. modelu. Wszelkie oferty proszę kierować na PW. Pozdro...
[ Dodano: 2011-03-03, 16:42 ]
Witam ponownie...nie chcąc zakładać nowego tematu pociągnę już ten który jest...brakującą chłodnicę klimy i chłodnicę wody z czujnikiem już mam. Niedługo nadejdzie czas aby całe to ostrujstwo zamontować do mojej buni i tu moja prośba...Poszukuję kontaktu z osobami które ogarniają temacik lub kiedyś przechodzili przez podobny temat, a mianowicie doposażenie swojej e30 w klimatyzację. Z tego co się zorientowałem nie jest to proces aż za nadto skomplikowany, aczkolwiek czułbym się pewniej mając wsparcie osób które tematem się zajmowały...chodzi głównie o to na co zwrócić uwagę itp. aby nie popełnić żadnego błędu i nie rozbierać wszystkiego na nowo...jeśli byłby ktoś chętny pomóc w temacie będę niezmiernie wdzięczny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach