BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E30 Board Komputer montaz
Autor Wiadomość
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-28, 08:11   E30 Board Komputer montaz

E30 1989 316i ktora nie ma nawet zegareczka...

Chcialbym zamontowac tam BoardaKomputerowego..

co trzeba miec

gdzie i co trzeba podpiac..

wie ktos takie ciekawostki?

do kupienia sa dwa zestawy

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...e=STRK:MEWAX:IT

i mocniejszy

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=STRK:MEBIDX:IT

z tym ze do tego drugiego trzeba zapewne sporo wiecej kabli,czujnikow itp..

powiedzcie co i jak ;)
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
Ostatnio zmieniony przez 7ka 2010-07-28, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-28, 09:04   

Mogę podpowiedzieć jedynie co do OBC 1 - łatwa sprawa. Jeśli nie masz zegarka - nie powiem, jak wyjąc konsolę z regulacją nawiewów, ale co do połączeń to wszystko pasuje tak, że nie ma możliwości się pomylić - zieloną (o ile pamiętam) wtyczką wpinasz się w OBC, żółta wtyczka idzie w zegary (z tyłu - musisz je wykręcić), czarna do gonga. Gong normalnie jest montowany w specjalnym otworze w maskownicy pod kierownicą, ale jak nie masz oryginalnie wyciętego otworu to możesz np. przyczepić gdzieś pod spodem - gonga wtedy nie widać, ale słychać bez problemu.
Co do czujnika temperatury - przeciągasz kabel od czoła pojazdu, najlepiej wzdłuż błotnika przy górnej jego krawędzi (spinając np. z innymi kablami), później koło skrzynki bezpieczników, razem z kablami z niej wychodzącymi przeciągasz do kabiny i podłączasz do wtyczki w wiązce głównej od OBC (biała).
Sam czujnik montujesz w tunelu chłodzącym tarcze. Serio prosta robota, jeśli chodzi o podłączenie :-)

Aha, jeszcze jedna rzecz - ponoć niektóre zegary nie mają gniazda na tę żółtą wtyczkę od OBC.

Co do drugiego zestawu to potrzeba jeszcze do niego trochę gratów, zresztą, sam zobacz:
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-28, 09:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-28, 11:00   

Dzieki za wyczerpujaca odp

ten drugi zestaw mam na "oku"

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=STRK:MEBIDX:IT

gratow jest troche.. ale mysle ze warto..

wlasnie i tu drugie pytanie ile za to mozna dac?
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
maaaad 



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Skąd: Turek
Wysłany: 2010-07-28, 11:49   

Tu masz instrukcję montażu OBC II:
http://zoso.no-ip.org/318i-obc.html
W PL ceny od 350 do 500, ale jest jeszcze jeden myk - przy "dużym" OBC potrzebna jest odpowiednia kość kodująca - ona chyba odpowiada za obliczanie zużycia paliwa itp, dla każdej wersji silnikowej jest inna. Tyle że nie wiem, czy były takie kości do Twojego silnika - na bmwfans.info w wyposażeniu 316i nie było OBC II, więc możliwe, że kości takiej nie dostaniesz, bo jej po prostu nie ma. Czy wskazanai będą przez to mocno zafałszowane - tego również nie wiem.
Ostatnio zmieniony przez maaaad 2010-07-28, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-28, 12:39   

maaaad napisał/a:
wyposażeniu 316i nie było OBC II, więc możliwe, że kości takiej nie dostaniesz, bo jej po prostu nie ma. Czy wskazanai będą przez to mocno zafałszowane - tego również nie wiem.


nigdy nie było kosci do M40B16 , i wskazania bedą dosć mocno odbiegające od realu, spalanie moze pokazywac nawet w granicach 18-20L/100km i na pewno bedzie inne wskazanie ilości paliwa w zbiorniku a co za tym idzie wszystkie inne dane zalezne od paliwa i spalania chwilowego tez bedą zafałszowane
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-28, 13:42   

o w morde jeza...

no to znaczy ze chyba bede musial zadowolic sie malym kompem :/

chyba ze cos ktos wymysli..

ceny w PL sa duzo bardziej korzystne niz w DE
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-28, 18:13   

7ka napisał/a:
chyba ze cos ktos wymysli..


jest bardzo prosta rada na to , wystarczy zmienic silnik na przynajmniej M42 ( choc do tego tez jest dość cieżko znaleść kość sterującą)
_________________
 
 
 
7ka 
Oldschool



Dołączył: 12 Sty 2007
Skąd: Warschau
Wysłany: 2010-07-29, 15:18   

czas pokaze ;) kto wie czy silnik czy auto sie zmieni.. jak narazie bede musial zadowolic sie OBCI
_________________
:] www.e21-e30.pl :spoko:
 
 
 
jackx 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-29, 17:57   

byc moze bede miał całe, kompletne OBC II z koscią do IS-a :roll: aaa i byc moze i cały kompletny silnik M42 , wiec jak by coo ......
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16