Wysłany: 2010-10-10, 10:51 swap e30 318i m10 na m42
Witam, planuję swapa w swoim e30 318i m10 na m42 z e36, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z obecnych na forum ma taką podmiankę za sobą? Chodzi mi o jakieś przeszkody czychające po drodze i ciężkie do ominięcia , z tego co czytałem to np. do m42 pasuje normalnie skrzynia od m40, więc chyba powinna tez pasować(wymiarami i mocowaniami ) od m10-tki, ale niewiem np jak z pochyleniem silnika m42 czy jest taki sam kąt jak w m10, czy trzeba bedzie robić jakies rzeźby grube spawania itd...byłbym wdzięczny za jakieś cenne rady i podpowiedzi, z góry dzięki i pozdro
niema najmniejszego problemu nie robielem tego ale w e30 szly silniki 1.8 is m42 a to nie ma roznicy z tym z e36 nawet belka i mocowania czyli lapy silnika sa takie same. z katem pochylenia silnika tez pewnie nic sie nie zmielo.
ooo Ktos mnie wyprzedzil z tematem, wlozylem m42 z e30 do waskiej lampy gdzie bylo m10 i w zlaczu kasty jest mniej pinow niz w wiazce silnika... wiec trzeba tetrac elektryke niestety
_________________ BMW (E30) & MOTORSPORT
M50 stroker 3,0L power N/A...
Waska & ...
Ostatnio zmieniony przez dzidziusbmw 2010-10-16, 10:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-18, 23:53
masz w komorze okragle zloncze silnik-buda czy stare prostokatne?
To m42 z e36 czy e30?
skrzynia z m40 pasuje do m42...skrzynie z m50/52 itd też pasują.
skrzyni z m10 nie pasuje do m42
Jezeli silnik z e36 to musisz do niego zalozyć lapy silnika z e30 m40/42 , miske olejową z e30 m40/42 No i Jezeli silnik z e36 to troche walki z kabeekami zeby to chodziło.
Ale jak mi powiesz jakie masz zloncze pod maską(przepuszczam ze okragle skoro wczesniej było m20) to ci zrobie rozpiske co z czym polaczyć.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-01-21, 23:43
Ja właśnie mam z e30 silnik, złącze okrągłe z takim na środku PAC-MANem skrzynię mam od m40 razem ze sprzęgłem ponoć, będę wdzięczny za informację bo nigdzie nie mogę doczytać. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-01-21, 23:45, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-01-22, 13:25
ja wkładajac isa do waskiej m10 z okrągłym gniazdem musialem usunac z wiazki silnika jeden plus ktory szedl chyba do absu a w budzie waskiej w tym miejscu była masa reszta sie zgadzała.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Białe Błota
Wysłany: 2012-02-03, 17:05
To si jak będzie pasować, zastanawiam się tylko czy:
1- to na wiązce musi być rozpięte (ponoć jak niema kata to musi)
2- takie wtyczki mam w aucie jak to podłączyć
3- a taka wtyczkę mam w wiązce od m20b20 (było oryginalnie) dla porównania
4-jedyne wtyczki które się zgadzają w obu wiązkach są takie czarne z dwoma kabelkami (fioletowy z paskiem i czarny z paskiem)
Czy może mi ktoś powiedzieć co i jak
Ostatnio zmieniony przez KszyszekN 2012-02-03, 17:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach