W becie mam motor 1.8 i dyfer (o nieznanym przełożeniu -blaszka nieczytelna) który na 100% jest orginalny z e36 316i angielskiej.
Jadąc ok 100 km/h mam 3000 obr na 5 biegu chciałbym z mienić ten dyfer żeby obniżyć obr np do 1500 góra 2000 przy 100km/h , pliss poradźcie coś
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-12-22, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Wiem że dłuższy zmula start auta a daje zysk na predkości, nie chodzi mi jednak o najdłuższy dyfer tylko np o stopień dłuższy od tego co mam (tu 1 problem bo nie wiem jaki mam )
Jest jeszcze pomysł na regeneracje dyfra który leży mi w garażu (z poprzedniej bety), napewno były dłuższe przełożenia (oznaczenia też nie czytelne), tylko uszczelniacze bym musiał zmienić bo troche ciekną od strony półosi (a to pewnie spory koszt) i troche wył. Czy ta nakrętka od strony wału służy do regulacji luzu miedzy wałkiem a "talerzem" i czy ma sens ubieranie się w to
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2011-12-20, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-12-20, 18:00
ja bym sie nie pchal akurat dyfry nie sa az tak drogie .... niby wyregulujesz ustawisz wkrecisz dyfer i sie okaze ze lipnie i znow demontaz i problemy ! kup dyfer nowy tz inny . a przelozenie liczy sie proste na 1 obrot kola licz obroty walu i wyjdzie Ci przelozenie!
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Gru 2004 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-12-20, 20:21
Jeśli m40 to można przypuszczać że dyfer jest powyżej 4, ale to zależy od skrzyni. W linku w/podanym są silniki m42 43 itd.
Zaznacz kredą koło i na kanale sprawdz ile obrotów wyjdzie na wałka atakującego wypada na jeden obrót koła , jeśli taka możliwość istnieje. Mniej więcej będziesz wiedział.
No Panowie gul mi śmigną , naprawiałem skrzynie w skodach 100, 1000mb, 105, rapid itp (4i5 biegów), one są razem z dyfrem (coś jak w maluchu), a nie wiedziałem że tak prosto liczy się przełożenie
dyfer z garażu rozszyfrowany, kwas ładnie wytrawił blaszke (i tu znowu) bo wyszło " 3,45 2392" - jeśli ten był dłuższy od obecnego ... to jutro trawie z obecnego blaszke
Z drugiej strony jak to możliwe (a czułem to od samego początku) że przy poprzedniej becie latałem na niższych obrotach niż w obecnej A w obecnej jest silnik i skrzynia z poprzedniej ( ) , ja obstawiałem tylko sprawe dyfru oby jutro sie okazało że obecnie jest 4,44
Swoją drogą co oznacza to "A" - 316iA ?
szwangru2 dzieki za linka, z niemieckim bym się nie dogadał
E30 ROST a widomo co się kupi ? niestety słowo "dobry" każdy interpretuje inaczej
_________________ Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 )
Ale narobiłem zamieszania , aż głupio się przyznać że po oczyszczeniu blaszki z obecnego dyfra też ujżałem 3.45
A z drugiej strony od poskładania zielonej mówiłem sobie że cza coś z dyfrem zrobić bo kręci wyżej od czarnej i nic nie rozumiem ....
Z czarnej do zielonej poszedł:
- silnik tylko już po remoncie (panewki + pierścionki + seryjna głowica (bo dłubana pękła)
- skrzynia
W zielonej został org:
-most
-dyfer
Doszedł:
- ecu z 1.8 wsześniej nie sprawdzany (w kompie z czarnej padła końcówka mocy-brak iskry)
- nowe sprzęgło
Nie widzicie haczyka ? Nooo nie widzicie ? I ja kur** też nie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach