BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[e36]Porada dotycząca dyfru
Autor Wiadomość
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-12-20, 00:02   [e36]Porada dotycząca dyfru

W becie mam motor 1.8 i dyfer (o nieznanym przełożeniu -blaszka nieczytelna) który na 100% jest orginalny z e36 316i angielskiej.
Jadąc ok 100 km/h mam 3000 obr na 5 biegu ;/ chciałbym z mienić ten dyfer żeby obniżyć obr np do 1500 góra 2000 przy 100km/h , pliss poradźcie coś :mg:
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-12-22, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szwangru2 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Skąd: Grójec
Wysłany: 2011-12-20, 06:45   

Takiego nie znajdziesz najdłuższy jest w tds-ie http://www.auto-treff.com...threadid=193388
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-12-20, 08:23   

po zalozeniu dluzszego dyfra twoje auto stanie sie mega zółwiem . a 1500 przy 100km/h nie wplynie pozytywnie na silnik
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-12-20, 17:32   

Wiem że dłuższy zmula start auta a daje zysk na predkości, nie chodzi mi jednak o najdłuższy dyfer tylko np o stopień dłuższy od tego co mam (tu 1 problem bo nie wiem jaki mam ;/ )
Jest jeszcze pomysł na regeneracje dyfra który leży mi w garażu (z poprzedniej bety), napewno były dłuższe przełożenia (oznaczenia też nie czytelne), tylko uszczelniacze bym musiał zmienić bo troche ciekną od strony półosi (a to pewnie spory koszt) i troche wył. Czy ta nakrętka od strony wału służy do regulacji luzu miedzy wałkiem a "talerzem" i czy ma sens ubieranie się w to ??
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2011-12-20, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
E30 ROST 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Skąd: Augustów
Wysłany: 2011-12-20, 18:00   

ja bym sie nie pchal akurat dyfry nie sa az tak drogie .... niby wyregulujesz ustawisz wkrecisz dyfer i sie okaze ze lipnie i znow demontaz i problemy ! kup dyfer nowy tz inny . a przelozenie liczy sie proste na 1 obrot kola licz obroty walu i wyjdzie Ci przelozenie!
_________________
e30 327e 89- http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48117
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-12-20, 20:21   

Jeśli m40 to można przypuszczać że dyfer jest powyżej 4, ale to zależy od skrzyni. W linku w/podanym są silniki m42 43 itd.
Zaznacz kredą koło i na kanale sprawdz ile obrotów wyjdzie na wałka atakującego wypada na jeden obrót koła , jeśli taka możliwość istnieje. Mniej więcej będziesz wiedział.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-12-20, 21:47   

No Panowie gul mi śmigną , naprawiałem skrzynie w skodach 100, 1000mb, 105, rapid itp (4i5 biegów), one są razem z dyfrem (coś jak w maluchu), a nie wiedziałem że tak prosto liczy się przełożenie :D :beer:
dyfer z garażu rozszyfrowany, kwas ładnie wytrawił blaszke :wow: (i tu znowu) :wow: bo wyszło " 3,45 2392" - jeśli ten był dłuższy od obecnego ... to jutro trawie z obecnego blaszke ;/

Z drugiej strony jak to możliwe (a czułem to od samego początku) że przy poprzedniej becie latałem na niższych obrotach niż w obecnej A w obecnej jest silnik i skrzynia z poprzedniej ( :D ) , ja obstawiałem tylko sprawe dyfru :( oby jutro sie okazało że obecnie jest 4,44 :(

Swoją drogą co oznacza to "A" - 316iA ?

szwangru2 dzieki za linka, z niemieckim bym się nie dogadał :beer:

E30 ROST a widomo co się kupi ? niestety słowo "dobry" każdy interpretuje inaczej ;/
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Pop 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2011
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2011-12-20, 21:59   

BassQ napisał/a:

Swoją drogą co oznacza to "A" - 316iA ?


A - skrzynia automatyczna ;)
_________________
Powoly bo się rozpierdoly...
Ostatnio zmieniony przez Pop 2011-12-20, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-12-20, 22:17   

A ha :D dzieki :spoko:
Pocieszałem się że może angol (4,44) a tak to prania mózgu ciąg dalszy :?
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-20, 23:46   

e36 316/318/320 miało dyfer 3.45 wiec powinnienes mieć taki w swoim aucie. no chyba ze masz automat to 4.44.
_________________
 
 
 
Sosen 
BORN TO DRIVE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Kwi 2004
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2011-12-21, 20:39   

Tutaj masz kalkulatorek, być może się przyda w dopasowaniu odpowiedniego dyferka.

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

pozdro
Sosen
_________________
Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz

e36 318ti compact szrotex
 
 
 
BassQ 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Skąd: K-J
Wysłany: 2011-12-21, 22:31   

Ale narobiłem zamieszania , aż głupio się przyznać że po oczyszczeniu blaszki z obecnego dyfra też ujżałem 3.45 :oops: :oops: :oops:
A z drugiej strony od poskładania zielonej mówiłem sobie że cza coś z dyfrem zrobić bo kręci wyżej od czarnej i nic nie rozumiem .... :cry:
Z czarnej do zielonej poszedł:
- silnik tylko już po remoncie (panewki + pierścionki + seryjna głowica (bo dłubana pękła)
- skrzynia
W zielonej został org:
-most
-dyfer
Doszedł:
- ecu z 1.8 wsześniej nie sprawdzany (w kompie z czarnej padła końcówka mocy-brak iskry)
- nowe sprzęgło

Nie widzicie haczyka ? Nooo nie widzicie ? I ja kur** też nie :(

--------------------------------------------------------------------------

Może do końca swojego problemiku nie rozwiązałem ale troche się nauczyłem/dowiedziałem i za to Podziękowania dla wszystkich :spoko: :beer:
_________________
Zielona E36 316i (był M40B16, 2xM40B18 JEST M42B18 :] )
Ostatnio zmieniony przez BassQ 2011-12-29, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17