Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2005 Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2012-01-09, 23:19 zakup e46 318 pomoc
Witam, dobry znajomy musi kupic do końca tygodnia auto. Zaproponowałem mu coś ze stajni BMW Wybrał sobie e46 320 (dwa litry, cztery garki). Nie bardzo jestem obcykany w e46 a chciałbym mu jak najlepiej pomóc.
Na co ma zwrócić uwage przy jej zakupie?
Od razu po zakupie niestety zostanie ona zagazowana.
Czy ten silnik to wogóle dobry wybór?
Jak tam jest np z rozrządem?
Proponowałem mu 330 lub 328 (ja bym taką wybrał) ale uważa że ta będzie oszczędniejsza i gaz taniej założy.
Dzięki za jakies podpowiedzi
_________________ było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i
po pierwsze 2.0 to nie "cztery garki".
po drugie kolega niech się lepiej zorientuje w temacie, a po trzecie 2.8 czy 3.0 będzie palić tyle samo co "cztery garki".
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2005 Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2012-01-10, 16:15
niech bedzie 318 ale pojemnosc 1995 .
328 i 330 to moj typ ale ta nie wchodzi w gre.
a pytam o ta dwu litrówke nową co zaczeli wkładac w 2002 roku.
nie bedę się spierał ale chyba jakoś tak to było.
_________________ było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-01-10, 18:02
macie30k, Po pierwsze: Ja cie prosze... to Ty uzupełnij swoją wiedzę.
Po drugie: po liftingu silnik 1.8 (na klapie) to 2.0 R4 z systemem Valvetronic.
TONY H., Jezeli ma być oszczednie to kolega niech szuka własnie takiej wersji silnikowej (różnica w spalaniu 2.0 Przed liftem i 2.0 po lifcie to ok 1.5-2l a osiągi prawie takie same)
Z resztą z tej strony powinieneś sie szystkiego dowiedzieć:
http://www.bmwe46.eu/category/dane-techniczne/
[ Dodano: 2012-01-10, 18:11 ]
macie30k napisał/a:
2.8 czy 3.0 będzie palić tyle samo co "cztery garki"
Oj tu bym sie kłucił. 2.8-3.0 spalanie 10l
"4 garki" w zależności: ok 8l
Wg mnie to jest róznica 2l dalej---> 2l*5,60=11,20 na każde 100km Po 1000km zostaje ci 112zł czy według ciebie to niewielka róznica??
Silnik 2.0 R4 z 318i jest dynamiczny (9,3 (sedan) - 9,6 (kombi) do setki) i ekonomiczny, ma 143 KM i 200Nm całkiem nisko. Miałem trochę przyjemności z tym autem i polecam.
Spala zauważalnie mniej niż 325i lub 328i. Dość ekonimiczne auta za to co oferuje. Do gazu także jest to lepsze rozwiązanie niż R6 moim zdaniem.
_________________ Weteran
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 2012-01-11, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-01-14, 20:24
Jeżeli auto jest ściągniete z Niemiec to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że buma była serwisowana w ASO, dzwonisz, jedziesz z włascicielem do najbliższego ASO w Polsce i tam ci mówią do jakiego przebiegu beemka była serwisowana. To już ci daje obraz tego ile niemiec w ciągu roku trzaskał km.
Z tego co wiem to przebieg w nowszych bmw jest zapisywany w kilku miejscach. Bodajże reflektor przedni, skrzynia biegów, kluczyk, licznik i jeszcze jakieś miejsca. Ale jeżeli ktoś jest ogarnięty i ma GRUBY portfel to może zmienić dane oryginalnego przebiegu w całym samochodzie
Ja od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem e46 328i Touring. Mogę powiedzieć, że ciężko znaleźć coś dobrego. Proponowałbym wyposażyć się w jakiś miernik lakieru (co dokładnie w mikrometrach podaje grubość lakieru). Jeśli chodzi o przebieg to była ostatnia rzecz na jaką zwróciłem uwagę. Jest tylu magików, że przebieg jak i cena jest do ustalenia. Zwróć uwagę na tylne nadkola, tylną klapę oraz rynienki wokół uszczelek tylnej klapy (e46 touring podatne jest na rdze w tych miejscach) . Jeśli chodzi o zawieszenie lepiej sprawdzić gdzieś na szarpakach( wahacze są ze stopu aluminium i w ori wahaczach wymienić na upartego można tylko sworzń zewnętrzny z tego co kojarzę). Koniecznie sprawdzić mocowanie tylnej belki, czy nie jest oberwana! To chyba tyle z mojej strony. Jestem na etapie poznawania mojego egzemplarza jak i modelu e46, więcej grzechów nie pamiętam
PS zamontowałem instalację gazową i spalanie w mieście ok 12.5-13l gazu.
Pozdrawiam!
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2005 Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2012-01-16, 09:14
dzięki za rady. a ile dałeś za instalację? tak czytam ale każdy piszę coś innego i chyba będę musiał podzwonić żeby się dowiedzieć jakie są różnice w cenach instalacji
318, 328,330 (pewnie zbliżona) i np 540. ciekawe jak to wychodzi
_________________ było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-16, 10:08
TONY H., ceny będą różne, bardziej liczą się komponenty, montaż i wystrojenie gazu. Jeżeli chcesz mieć instalacje na której zrobisz dużo kilometrów nie wiedząc czy jedziesz na benzynie czy na gazie to niestety musisz zapłacić większa sumę. Nie daj sobie wcisnąć żadnych KME z magicjetami czy zenitów z valtekami i alaską. Montuj Stag 300 isa + AC r01 i wtryski HANA. Dodatkowo zagazowanie i wystrojenie M54B30 to nie jest taka prosta sprawa.
Polecam forum http://lpg-forum.pl tam znajdziesz odpowiedniego montera i zestaw do Twojego auta.
ps. Oszczędzaj PO instalacji gazu a nie PRZED!
_________________
E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2012-01-16, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-01-16, 22:39
Słuchaj Cypiska, , Cypisek, prawde Ci powie.. Dodam jeszcze tylko od siebie: Wystrzegaj się warsztatów które szczycą się tym że montują sekwencje w 1 dzień tj 8h. I bij odrazu w łeb jak bedą chcieli montować bez ściągania kolektora.
Mam dokładnie taki zestaw co Cypisek napisał. U mnie przewidzieli montaż na jakieś dwa dni (stał 3 dni bo nie miałem jak odebrać). Nie demontowali kolektora.
_________________ BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Lip 2005 Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2012-01-18, 19:24
po przestudiowaniu lpg forum wyszło że w mazowieckim najlepsze instalacje są montowane u:
http://www.nowotczynski.com.pl/ w Mławie. 4 cylindry 2800zł, 6 cylindrów 3700. Stag 300, wtryski hana.
planujemy w sobotę obejrzeć parę 318 stek.
tak pod wpływem kolegi naszło mnie i jak trafię jakąś fajną 330 to chyba i ja dokonam zakupu
szkoda mi tylko pozbywać się e36 ale 3 samochody to już za dużo
_________________ było e21 323i,e36 318i,e36 325ci,e46 330i,e90 320i, e46 330ci
jest e46 330ci & e91 318i
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-18, 19:29
TONY H. napisał/a:
po przestudiowaniu lpg forum wyszło że w mazowieckim najlepsze instalacje są montowane u:
http://www.nowotczynski.com.pl/ w Mławie. 4 cylindry 2800zł, 6 cylindrów 3700. Stag 300, wtryski hana.
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-20, 12:46
Bo płacisz za auto 23 tys a na fakturze vat marży masz napisane 15 tys, handlarz zapewnia cię że to po to żeby nie płacić czegoś tam. W domu zauważasz że auto jest lepione z 2, handlarz bez problemu przyjmie auto............. za 15 tyś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach