Wysłany: 2012-06-10, 11:00 m50b20 brak cisnienia oleju po odpaleniu
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim m50b20nv, mianowicie podczas odpalania silnika po dłuższym postoju (kilka godzin) kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 5-6s..
Podczas gdy ona się pali słychać delikatne stukanie w silniku, to chyba hydraulika. Wydaje mi się że po takim postoju cały olej spływ do miski i po odpaleniu pompa na nowo musi go pompować do góry... myślę tak bo po dłuższym czasie w obudowie filtra oleju jest sucho (sprawdzałem). Wie ktoś jak można rozwiązać taki problem??? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam.
Dodam tylko że mam delikatny wyciek z uszczelniacza na wale korbowym, może to ma jakieś znaczenie
Ostatnio zmieniony przez pawo 2012-06-10, 11:02, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-10, 11:59
delikatny wyciek nie ma wpływu na ciśnienie.
mogą być oznaki początku smierci pompy oleju. przez pompę nie powinien się wracać olej zawsze coś tego oleju w filtrze powinno być.
Czujnik ciśnienia oleju masz w podstawie filtra oleju pod kolektorem dolotowym ...
zmierz ciśnienie.
jak nie masz sprzętu to w każdym warsztacie jest miernik. powinno być chyba 0.4 na ciepłym silniku.
może być też tak ze masz mało oleju który przy okazji jest kiepskiej jakości i nie był długo wymieniany.
Olej valvoline 10w40 niedawno wymieniony. Jutro sprawdzę ciśnienie i zobaczymy... a w tym motorze niema jakiegoś zaworka zwrotnego oleju, żeby on nie wracał do miski? W m52 chyba coś takiego było ale nie wiem czy tutaj jest. W obudowie filtra są jakieś zaworki, tylko nie wiem za co odpowiadają. i jeszcze pytanie- jak długo po zgaszeniu silnika powinno utrzymywać się ciśnienie oleju? Dzięki, Pozdrawiam.
kolego a w jakim stanie masz oring na śrubie od dekla obudowy filtra olejowego??
chodzi o mały oring na tej długiej śrubie? Wygląda w porządku, chociaż ostatnio kiedy wyjąłem tą śrubę, zauważyłem że okolice tego oringa znajduje się jakis galaretowaty olej. Myślisz że ten oring może sprawiać problem?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 10:56
zawór jest przy pompie... i chyba nawet w środku w obudowie..
jest jeszcze mały zworek w podstawie filtra.
Ja na twoim miejscu zdemontowałbym podstawę filtra porządnie ją wymył szczególnie ten zaworek jakimś śwunksem do mycia silników albo tarcz hamulcowych (ja w warsztacie używam tego http://img1.cokupicstatic.pl/c_big2598542.jpg ) i złożył na nowych uszczelkach i oringach. coś tam w środku moze puszczać np między kanałami olejowymi.
jak kupisz filtr oleju to w zestawie dostaniesz oringi.
do podstawy filtra będą potrzebne ci dwie uszczelki do dekielka i między podstawę a blok silnika.
BEZ silikonu, fest wyczyścić i odtłuścić.
Nr ory uszczelek
11421738409- dekielek
11421719855- podstawa.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=11_0526&hg=11&fg=30 tu możesz sobie obczaić jak to wygląda.
Powinno pomóc jak
a jak nie... to wtedy już tylko zostaje pompa.
POZDRO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach