Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Cze 2004 Skąd: Chojnice
Wysłany: 2006-05-15, 18:59
Pisałem już dwa razy,ale mogę jeszcze raz.
Pierwsza wersja (robili mi super "fachowcy" w warsztacie) to serwo od e36 i lekko podcięty i sklejony kolektor dolotowy,łapy od M20 ale jedna szlifowana.
Druga wersja to moje poprawki po 2 miesiącach:nowy kolektor,prawa łapa dorabiana-spawana z grubego płaskownika,serwo o małej średnicy ze szrotu nie wiem od jakiego samochodu,ale bosch i pasowało idealnie do pompy i do pedału hamulca.Niestety hamulce nie były zbyt dobre mimo nowych tarcz i klocków(przód i tył).
Według mnie najlepszy zestaw to:łapy od e36,serwo podwójne od późnego ix lub innej beemki(nie wiem dokładnie które takowe mają)-ja ostatnio kupiłem na allegro taki zestaw pompa +serwo podwójne o śr.24cm za 100zł.
W sytuacji gdy kolektor opiera się o serwo, a nie mamy innego-mniejszego zawsze można przechylić silnik bardziej w lewo(patrząc od przodu) zmieniając poduszki przy łapach.
_________________ Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
to serwo wystepuje w :
e30 325ix po 09.87r
e32 3.0l,3.5l 03.88-03.90r
e34 3l 03.90r
e34 m5 3.6l do 01.90r
nr bmw ... 1 161 486
ale i tak lepiej pasi od golfa 3 pasuja mocowania pompa jest mniejsze nie za duzo bo hamulec byl by wtedy slaby za duzo nie moze byc mniejsze
i nie jest takie dlugie jak to od ix podwojne
mam pytanie na temat łap ponoc pasuja od E36 i silnik lezy na belce ale czy wtedy wejdzie wiskoza czy trzeba kombinowac z elektrycznym? i jakie poduszki ?
wiskoza wejdzie, ale jest dosc ciasno i trzeba uważać. Znajomek podczas latania bokiem na torze zerwał poduszke pod silnikiem i niestety pozegnał sie z chłodnicą. ma na łapach od e36 i generalnie wszystko wchodzi. Musiał tylko podnieść odrobinke silnika na podkładkach jak założył wspomaganie bo listwa dotykała miski.
ogladalem dzis e34 z M50B25 i mam kilka pytan po pierwsze jak poznac ze M50 to 2,5 a nie 2,0, po drugie wlasciwie wczesniej nie slyszalem pracy m50 jakos dziwnie glosno chodzilo tak jakby mocno zasysalo powietrze no i ten dzwiek jakby chrobotalo cos w srodku. znajomy ktory ma M50 twierdzi ze tak jest. wlasciwie to juz sam zglupialem i nie wiem czy halasowalo przy zejsciu z obrotow czy na obrotach.
chrobotanie i zasysanie to raczej mi sie wydaje ze cos jest nie tak, u znajomka m50 wsumie cicho tylko ostatnio daje o sobie znac jeden zawor, ale generalnie jest cicho, a jak wchodzi na obroty jest fajny dziwiek , jedyne co chrobocze to wydech bo sie konczy
Mam w E30 M50B25 na łapach od E36 i poduchach z E46 i wisko wchodzi ale jest dość ciasno. Dla bezpieczeństwa i lepszego chłodzenia przy ostrej jeździe zamontowałem dodatkowo oprócz wisko także wentylator elektryczny z włącznikiem termicznym i osobnym włącznikiem z kabiny. Obecnie zamierzam wogóle zrezygnować z wisko i zostać tylko przy elektrycznym bo w zupełności wystarcza.
moze podsumujmy dotychczasowe ustalenia :
-silnik m50b25
-lapy silnika od e36 325i...od silnika m50 ??czy tez byly montowane m20
-poduszki od silnika z e46
-servo hamulcow od poznego IX 325i...albo z golfa III
jak to bedzie wygladalo z podpieciem elektryki i elektorniki gdzy silnik bedzie z kompletna wiazka...to praktycznie wystarczy podlaczyc mase i "+"
tez bede powoli zabieral sie za wstawienie tego silnika...jeszcze nie wiem czy b25 czy b28...bo z tym moim le-jet`em..to nic nie zrobie..wiec nie bede sie juz chyba bawil z m20
jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.
temat troszke stary i czytajac go nie znalazlem potrzebnych informacji jesli sa jakies inne posty to prosze pakazcie to nie bede zawracal glowy,mianowicie zamierzam kupic 520 z m50 i wrzucic go do mojej ISy tylko nie wiem czy jak przeloze wszystko to czy po zamontowaniu kompa i podpieciu wiazki auto odpali czy trzeba jeszcze cos przepinac w instalacji jak trzeba to co???no i ktos wspomnial o skracaniu walu bede mial skrzynie od e34 czy wejdzie bez problemu do e30 czy trzeba skracac ten niescesny wal??? o lpg zapytam pozniej jak juz auto bedzie poruszalo sie o wlasnych silach dzieki za info
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2005 Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2007-04-22, 20:04
bmwm napisał/a:
jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.
Napisał byś Adam jak to podpiąc bo przeciez targac auto do Łodzi na sznurku troche kulawo, a kompa to nie problem rozkodowac czy cos tam
dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2005 Skąd: Warszawa/Piaseczno
Wysłany: 2007-04-22, 23:03
młody318IS napisał/a:
dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek
Też mi tajemnica,na E30.de jest wszytsko,tylko po szwabsku,ale translatory są
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Kwi 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-23, 11:18
Polaczek na wszystkim musi zarobić
duchPW [Usunięty]
Wysłany: 2007-04-23, 11:45
z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle
z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle
calkowicie sie z tym zgadzam ze czas to pieniadz i ktos musial sie naglowkowac ale forum powstalo z mysla aby dzielic sie doswiadczeniami i pomagac w trudnych sytuacjach jak sie myle to poprawcie!!!
Czy ktoś ma pojęcie jak podpiąć elektrykę w e30 (był m20b25 z 86r.) na m50 b25 vanos?? Jestem na etapie wrzucenia silnika, jutro zacznę bawić się z wydechami a pojutrze chciałbym z elektryką....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach